torsdag 8 maj 2008

Vilotorsdag

Det var bara att ge upp dagens planerade milpass. Lårmusklerna har gnällt mest hela dagen och jag klandrar dom inte! Skönt med träningsvärk, då ger träningen effekt ;-)

I brist på träningspass traskade jag till RS och hämtade ut nummerlappen till Kungsholmen Runt. Det skulle jag inte ha gjort. Det händer nämligen någonting med mig så fort jag kommer i närheten av en nummerlappsutdelning; självförtroendet rasar i botten. "Alla andra" ser ruskigt vältränade ut. "Alla andra" är mer förberedda än jag. Och "ingen annan" hade minsann mina blyben (jag stolpade fram som en mycket, mycket stel fotbollsspelare). Jag undrar om jag någonsin kommer att hämta nummerlappen och känna "jag är jävligt stark, akta er!"...

Fick för övrigt ett oväntat inslag av statisk träning på jobbet idag. Min patient fick för sig att föda barn lite hastigt och lustigt och hamnade liggandes på golvet. Av utrymmesskäl fick jag förlösa huksittandes och gissa vad mina lårmuskler tyckte om det. Men vad gör man inte för sina patienter?! Hur som helst så blev det en kanonförlossning, snabbt som attans gick det och jag hann inte ens få på mig handskar. Som straff får jag bjuda hela personalstyrkan på tårta... Men vad gör väl det när man har världens bästa jobb?

16 kommentarer:

Nix sa...

Jag tycker att en utskällning hade varit helt rimlig.

"Fattar du inte att jag får ont av att stå på huk" är säkert precis vad man vill höra när man ska pressa ut en unge...

Bra vilat! Det verkar ju finnas lite förnuft i dig i alla fall! Även om jag tvivlat ett par dagar. Två tuffa kvalitetspass på raken, ajabaja säger coach Nix!
8)

Karin sa...

Hahahahaha :-) Det gjorde skitont i benen, men som sagt... man får väl offra sig lite.
Jag VET att man inte ska köra kvalitet på kvalitet, men jag var ju tvungen att testa om jag kunde. Och jag kan!
Nu ska jag lyssna på coach Nix ett tag istället för coach Allan. Lovar! ;-)

Masse sa...

Får du bjuda på tårta för att du gjort ett bra jobb?

Shit, jag skulle bli utfattig... :-)

Karin sa...

Nej, för att jag förlöste utan handskar... Det var första gången det hände mig, en gång på tre år blir inte så farligt. Annars skulle jag få bjuda på tårta jämt ;-)

Nix sa...

Det är tur att jag inte har tvärtom i mitt kontrakt... Mycket tårta skulle det bli ;)

Har du sett inbjudan angående lördag på min blogg?

Karin sa...

Jag är övertygad om att du gör ett bra jobb, jämt! Att alla kanske inte inser det är en annan sak (de är bara inskränkta i såfall) ;)

Bra initiativ, jag har anmält mig ;)

Anonym sa...

Att ingen annan på nummerlappsutdelningen hade blyben beror helt enkelt på att de inte har tränat ;)

gullfot sa...

Lustigt det där med ditt självförtroende - du är ju barnmorska och marathonlöperska för fasiken, i folks ögon är du superwoman!!

Jag brukar bli peppad av att hämta nummerlappen men denna gång var det inte kul. "Jaha, milen då?" frågade tjejen. "Ser jag ut som jag nöjer mig med en miljävel?!" hade jag velat svara, men det gjorde jag ju inte förstås. Och antagligen är det väl precis så jag ser ut :-(

Katarina M-I sa...

Oj, när man inte hinner få på sig handskar då går det undan!

Kör lagom hårt i helgen! Om jag hade sprungit Heleneholms halvmara så skulle jag kört 14 km som "testlopp" och sen bara rullat ner resten. Bara en tanke, jag vet inte hur mr Z tänker.

May the force be with you! Med mig också för den delen... Bävar för fågeldansen. Min mamma kommer håna mig "varför kan du inte åka bil som vanligt folk, se nu så trött du är!"

Dunceor sa...

Fredrika: Du skulle ha skrikit åt honom "Ni har ju ingen ultra så jag fick ju ta mesiga 21km bara!"

Jag tycker vi har för lite tårta på jobb, man kanske ska införa att om någon klantar sig så blir det tårta. Då hade vi väl fått typ 5 ggr om dagen =)

Karin sa...

Stina: Åh, du är så smart! Tack, att jag inte tänkte på det ;-) Kram på dig!
Fredrika: Tycker som Dunceor, svara det nästa gång! Jag tror att folk i allmänhet inte tror att tjejer vill springa långlopp... Och superwoman? Jag?! Njae... ;-)
Katta: Tack, may the force be with us! Ska tänka på dig & fågeldansen :-) Kommer inte att gå på max imorgon.
Dunceor:Haha, det är en kul tradition vi har på mitt jobb. Och så har det verkligen varit på alla arbetsplatser :-) Du får fundera ut någon smart tårttradition!

MarathonMia sa...

Och jag blir precis tvärtom när jag hämtar nummerlappen. Mina tankar brukar vara
"Där står du och ser vältränad ut, men skenet bedrar, det finns oanade krafter i den här sega, medelålders (snart) lagom tjocka kvinnan. (vill inte riktigt kalla mig tant ännu, inte ens i tankarna).

Grattis till cool förlossning. Hade någon bett mig att huka igår hade jag slagit ihjäl den!

Benet sa...

Rock'n'roll att förlösa på golvet! Och grymt starkt av dig att palla den statiska påfrestningen. Du ÄR ju en super-HERO! Jag visste det hela tiden! :-)

Kör hårt på KR! Du är klart mer förberedd än många andra som ställer upp, det råder det inget tvivel om. Dessutom är ju KR för dig enbart en liten del i uppladdningen för något mycket större och tuffare!

Felicitas sa...

Japp, bra vilat tjejen!!! Det verkar som att du fick nog med träning ändå...! :D

Anonym sa...

Uj, nummerlappsutdelningar verkar vara farliga saker. Har bara varit på en (S-holm halvmara). Då lyckades jag vara helt ensam om att hämta ut lappen i Kungsan. Bara jag och de grå pantrarna i arrangörstältet. De skapade inga självtvivel. ;-)

Vilket härligt jobb du har!

Karin sa...

Mia: Du är fanimig inte tjock någonstans, punkt ;-) Tant blir man inte förrän man känner sig som en! Och jag hade inget val igår, bara att förlösa och inte tänka... AJ!
Benet: Superhero? Moi?! Tack snälla för komplimangen! Det var en cool förlossning iallafall. Jag ska gå på känsla imorgon, känns det bra så kör jag på :-)
Jane: Tack, vännen! Det har varit enbart skönt med vilan den här gången :-)
Bureborn: Det lät som en optimal nummerlappsutdelning för mig! Jag borde nog inte tävla över huvud taget, blir så spattig ;-) Och ja, mitt jobb är coolt nästan jämt!