måndag 26 maj 2008

Energi ut, energi in. 5 dagar kvar

Har äntligen avslutat förra veckans mastodontjobb från onsdag till idag. Fullt ös kan man väl sammanfatta jobbet som. Eller på ren svenska; för jävligt. Det har varit jobb, jobb och jobb, uteblivna måltider och absolut ingen chans till eftertanke under arbetspassen. Minst sagt energidränerande, särskilt idag när klockan var kvart i två och jag var fullkomligt utsvulten och gråtfärdig av trötthet. Jag älskar mitt jobb, men nu har det varit lite för mycket energiförluster på kort tid för att vara helt sunt. Skönt att jag är ledig imorgon och har semester på fredag, helt klart!

Gårdagen började iallafall suveränt bra med sista TSM-träningen innan maran. Det blev en skön runda runt Premiärmilenbanan och den numera berömda "Freddes backe", en dryg mil i skön pratfart. Mycket peppning och taktiksnack inför lördagens utmaning blev det, både under och efter passet. Inser att jag bara måste anmäla mig till Team Stockholm Halvmarathon OCH Team Stockholm Marathon; det är så många underbara inspiratörer som jag inte vill tappa kontakten med. Det var en energiboost att träna med "gänget" igår och det fick mig att orka igenom gårdagskvällen på jobbet.

Idag har jag laddat batterierna rejält efter jobbet genom att först fika med Coola Karin och snacka en massa träning, marathonstrategier och livet i allmänhet. Därefter träffade jag M, en klasskompis jag inte sett sedan gymnasiet. Vi hade en superhärlig kväll och försökte prata ikapp 10 år över god mat och ett par öl. Tyvärr tog kvällen slut alldeles för fort, men när jag satte mig på bussen hem så kände jag mig full av engeri. Så härlig att känna sig berusad, inte av ölen utan av livet, sommarnatten och det vackra i tillvaron. Och av kärleken som spirar mellan människorna runt omkring mig. Livet är underbart och jag är redo. Stockholm Marathon, here I come!

13 kommentarer:

Masse sa...

Gott! Harmoni! Nu blir det ös på lördag! Ta med M på festen!

Katarina M-I sa...

Hela vår stad sjuder av höggravida och nyckläckta små bebisar. Om det är likadant i Stockholm kan jag förstå att ni haft det hektiskt...

Skönt att du hittat "lugnet" och kan ladda energi. Nu går det i en rasande fart mot lördag!!

Karin sa...

Så skönt att vara i harmoni, jag tackar Karin och M för det. Två vänner som verkligen ger energi att umgås med :-)
Och så var sommarnatten igår verkligen vacker och kärleken mellan paren som stillsamt promenerade hemåt gick inte att ta miste på. Underbart :-)

MarathonMia sa...

Såklart! Håll kvar detta! Jag har anmält mig till TShM :-)

Jag träffade en 2 veckor gammal Elias igår, så liten, så perfekt. De finns tack vare ditt och dina kollegors slit - ni är toppen. (Liksom alla förskolefröknar som tar hand om dem sen!)

Ses ikväll!

Karin sa...

Jag ska göra allt för att inte låta marathonspöket äta upp den här känslan! :-)
Jag ska anmäla mig till både TShM och TSM efter SM (många förkortningar på raken...). Och jag är laddad för ikväll :-)

MarathonMia sa...

Jag vill inte jobba. Jag vill bara springa och skratta.

Karin sa...

Jag med. Kan man sjukskriva sig för marathonspökets menliga inverkan på humöret? ;-) (och då menar jag de positiva effekterna...)

askan sa...

Vad har ni för PB på er avdelning i antal bebisar på ett dygn? Eller AB kanske det heter när det gäller en hel avdelning? Hoppas ditt jobb ger lite energi tillbaka i det långa loppet, men jag kan tänka mig att det är både fysiskt och psykiskt mastigt. Du är med om folks jävligaste, oroligaste och bästa stunder hela tiden.

Magda Gad sa...

Åhhh, vad jobbigt att du haft jobbpress mitt i uppladdningen, men se, inget som inte lite inspirerande vänner kunde råda bot på! Härligt!

För övrigt håller jag med Mia. Mer träning, mindre jobb. Borde det överhuvudtaget vara lagligt att jobba när det för en gångs skull är sol i Svedala?

Karin sa...

Askan: Oj, jag vet faktiskt inte... Men härom veckan förlöstes det 23 barn på ett dygn och det är mycket! Sedan kommer ju många för kontroller och sådär också, så det blir många möten på en dag. Och eftersom det är så speciellt att få barn så gäller det ju för mig att göra varje förlossning just så speciell som föräldrarna önskar, i den mån det går... Men jag älskar mitt jobb, verkligen!
Magda: Du lyckades ju med ett kanonpass efter jobbstressen, inspirerad av dig tänker jag mig något liknande på lördag :-) Och just idag är jag lycklig att jag är ledig och får njuta av solen!

Anonym sa...

Låter härligt, iaf på slutet av inlägget :)

Hoppas du får 42195 underbara meter på lördag! :)

MarathonMia sa...

Min chef springer omkring och retar mig och Göran som också ska springa. Han tog upp maraton som en enskild punkt på säljmötet, låtsas ha influensan och trackar oss för träningen...

Han é kul han. Fast han borde skicka hem oss istället, för att förbättra maratonbrännan!

Karin sa...

Henke: :-) Energiboostare kan man aldrig få för många av i sin omgivning!
Mia: Hahaha, vilken skön chef. Fast jag håller med dig, man borde få ledigt sista veckan ;)