fredag 23 maj 2008

Marathonmetamorfos. 8 dagar kvar.

Jag känner hur hela jag genomgått en förändring senaste halvåret. Från att ha varit löpare till att ha blivit löpnörd, från att ha sprungit tre-fyra mil i veckan i ren nötning till att springa sex mil i veckan med blandning av kvalitet och kvantitet. Jag, som alltid varit ensamlöpare, längtar nu till tisdagsträningarna med IF Linnéa och söndagsträningarna med TSM och alla eventuella sällskapspass däremellan.
Jag kan inte låta bli att fundera över hur livet hade sett ut om jag inte fått Niklas armbåge i sidan under ett TSM-pass i januari. Det var nämligen där och då jag lärde känna Niklas och Masse och började läsa deras bloggar. Därefter öppnade sig bloggvärlden för mig. Och hade jag inte börjat blogga så hade jag aldrig hittat till alla härliga bloggar och fått inspiration av andra likasinnade. Dessutom har jag fått lära känna flera bloggare i verkliga livet också. Faktum är att utan bloggen hade jag nog aldrig mött underbara Mia och börjat springa med IF Linnéa... Tänk, vilka positiva konsekvenser det kan få att bli armbågad :-)

Jag har utvecklats massor som person och som löpare, jag ser resultaten och framförallt känner jag hur kroppen svarar annorlunda. Jag känner att jag fått mer muskler och blivit mer explosiv, men det syns inte (jag har svårt att få synliga muskler, de gömmer sig väl men finns där). Trots mitt svajande löparsjälvförtroende så har jag en större tilltro till mig själv och min kropp nu jämfört med tidigare. Och jag inbillar mig att jag kommer att ha nytta av det på SM. 8 dagar kvar och jag känner mig fortfarande urstark. Ska jag bli sjuk nu? ;-)

14 kommentarer:

Masse sa...

Coolt. Men det enda jag fått av Niklas armbåge är uppredande blåmärken... :-)

Katarina M-I sa...

Nä, du ska inte bli sjuk.

Surf on baby!

MarathonMia sa...

Gulle dig! Nöjet är helt och hållet på min sida. Och jag håller med. Tack vare bloggandet blev jag nörd :-) -kollade till och med på skor utan hög klack på lunchen - så det har väl slagit sig på alla områden! :-)

Katarina M-I sa...

Du, förresten verkar det som jag ska till Stockholmo nån gång mellan 9-13/6. Så kan du få stifta bekantskap med ännu en bloggare IRL:)

/Grillade gisen som rymde från den 31:e

Karin sa...

Masse: Lucky me, then ;-) Fast han har vassa armbågar... Men ändå, jag träffade ju er tack vare det!
Katta: Nej, jag ska låta bli. Och det vore jättekul att ses om du har vägarna förbi :-)
Mia: Oh, dear. Nu är du verkligen en löpnörd :-) Be proud!

Johan Lindvall sa...

Det är med smått avundsjuka ögon som jag läser om er som kan träna och springa tillsammans. Vissa av oss kämpar på i vår ensamhet, då är bloggandet en stor källa till tröst och inspiration.

Anonym sa...

Håller med Johan: besöken i bloggvärlden lyfter verkligen den egna löppassen. Ni är helt enkelt underbara! Hela gänget!

Anonym sa...

Ska bli kul att träffa dig "på riktigt" den 31 maj, håll dig frisk tills dess!

Magda Gad sa...

Visst är det underbart att hämta inspiration från andra!

Klart du inte ska bli sjuk. Du upplever en formtopp, njut!!!

Karin sa...

Johan: Mina första fyra år som löpare var rätt ensamma, det är verkligen en lyx att få både blogga och jogga med andra :-)
Bureborn: Ja, jag kan bara hålla med!
Berglund: Jag lovar, om du också lovar att hålla dig frisk!
Magda: Det finns ju hur mycket inspiration som helst, underbart! Och jag njuter, så länge det varar :-)

Anonym sa...

Icke,,du ska absolut inte bli sjuk,,,det är så här det känns att vara just så stark och vältränad som du är.

Men det där med dina muskler inte syns?..du får nog ta en sväng till optikern :-).

Kram

Nix sa...

Jag gillar dig med ;)

/armbågen

Karin sa...

Anonym: Är det du, Catti? I vilket fall; jag får nog ta en sväng till optikern. Jag ser inte vad du ser...
Nix: :-)

Anonym sa...

Rätt gissat Karin. Bara jag som försöker verka lite hemlig.
Skoja bara, får uppenbarligen lära mig hålla fingrarna i styr och trycka på rätt knappar...eller så behöver jag slå följe med dig till optikern :-).