torsdag 15 maj 2008

PMS, backträning och uppladdning...

Hmm. Dagen började inte alls bra... Irriterad-check. Trött-check. Viktuppgång-check. Barbamammakänsla-check. Motivationsbrist-check. PMS-check! Dagen till ära lyckades jag också tappa mitt säsongskort på SL som gäller maj-augusti. Hurra! Någonstans där insåg jag att det inte var någon idé att sura utan bara gilla läget och fokusera på positiva tankar och när jag väl kom till jobbet så kändes livet lite roligare. Fick vara med om inte mindre än två härliga förlossningar idag, det är inte ofta! Och nyss, när jag kom hem, hade jag fått ett underbart mail från en underbar vän som får mig att le stort. Tänk, så bra det kan bli till slut :-)

Dagens backpass var precis lagom skönt. Sprang bort till Eriksdalsbadet längs Norra Hammarbyhamnen och körde backskolning i en liten undangömd backe (ingen publik idag). För att inte passet skulle bli för långt fick backen från Årstaviken upp mot Eriksdalsbadet duga, den blev lite lång (120 m) så tiderna blev lite mer än Sz-rekommendationerna; 28-31-32-30-29 s. Kändes både explosivt men kontrollerat idag, ett helt okej besked. Det enda som oroade mig liiite var att tibialismusklerna gnällde nu igen, fick stretcha rejält när jag kom hem. Har aldrig haft benhinneproblem förut, vill INTE ha det knappt två veckor innan SM! Totalt blev det 9,5 km, snittpace 4:52 och puls 165/188.

Nu är jag laddad och motiverad för både Göteborgsvarvet och Stockholm Marathon. Imorgon ska jag möta upp Karin efter jobbet och åka till hennes mamma för att sova där. Tidigt på lördag drar vi till Göteborg för att springa. Och även om jag inte kommer att ge allt så ska det bli jättekul att tävla i en stor tävling igen. Frågan är bara om jag ska springa i bunnyöron eller inte... Vad tycker ni?
Fånigt?

23 kommentarer:

Karin sa...

hihi...min Karin-kanin! Eller hare då =) Fint! hehe
Shit vi lider nog av samma sjukdom, att ha PMS OCH motivationsbrist är symtomen eller? Det får gå över tills imorgon! Kram

Karin sa...

I egen hög person ;-)
PMS-en ja... Den är botad tills imorgon! Annars botar vi den!

Dunceor sa...

Lätt kanin-öron. Det kryddar ju GV lite extra!

Anonym sa...

Jag röstar för Kaninöron! :)

Löpning & Livet sa...

Ja jag tycker du ska springa i öronen! :D

Anonym sa...

Öron! Öron! Öron!

Anonym sa...

Klart du ska ha öronen på dig!!! :D

Felicitas sa...

Haha! Tycker definitivt med öron!! :D

Masse sa...

Eftersom alla röstar för öronen så ska jag vara tvärtemot...

Nej, det kan jag inte... Spring i öronen du... Men sitter de kvar?

Håller tummarna! Ha så kul!

Masse sa...

och visst är det kul med mejl! Kul!

Karin sa...

Jag böjer mig för majoriteten ;-) Och Masse; jag vet inte om de sitter kvar... Återkommer med rapport på söndag ;-)

gullfot sa...

Du är så jävla söt i de där öronen så det är fan Wellesley-varning - hade jag varit götebörgsgrabb hade jag då inte kunnat hålla mig från att överfalla ;-)

Men hur skall de klara fartvinden?? Du är ju trots allt inte Bugs Bunny utan Speedy Gonzales...

Magda Gad sa...

Öron! Snacka om att du kommer distrahera dina motståndare, de lär ju komma ur tempo när kaninen kommer springandes :)

MarathonMia sa...

Du är ursnygg i Bunny-öron! Kör hårt!

Anonym sa...

Snygga bunnyöron på snygg kanin,,,jag menar Karin :-).

Klart du ska ha dom på dig. Men ska de sitta kvar får du nog säkra dom med lite snoddar eller spännen för det går ju undan när du är i farten.

Anonym sa...

Öronen absolut, såvida du inte är oroad över det ökade luftmotståndet. De kanske går att vrida?

Benet sa...

Öron! Absolut. Så att jag lättare känner igen dig i Slottsskogen.

För ute på banan lär vi ju inte ses..
- "Vad var det som svuschade förbi?"
- "Ingen aning!"
- "Kan det ha varit Karin Kanin?"
- "Mycket troligt!"

Lycka till!

MarathonMia sa...

Haha -vi har en vädurskanin (?) det skulle vara det i alla fall. Men han envisas med att ömsom ta upp öronen ömsom lägga dem rätt ner och ibland rakt bakåt...

Tips: vrid öronen rakt bakåt så ser det ut som du spinger ännu snabbare än du gör...om det nu går!

askan sa...

Kan du inte vika bak öronen så får du aerodynamiken på din sida?

Karin sa...

Oj, så många kommentarer :-)
Fredrika: Haha, tack, vilken komplimang!! Återstår att se om det fungerar på rätt person...
Magda: Välkommen hit! :-) Vi får se om "örontricket" lyckas.
Mia: :-) Tack. Jag ska testa vädurstricket, haha.
Catti: Tack, tjejen! Det är ett diadem så jag tror det sitter ändå.
Medeldist: Hmm... luftmotståndet ja... Jag testar och ser!
Benet: Ok, leta efter en filur i bunny-öron och gult TSM-linne!
Askan: Det var ett bra förslag! Om det nu funkar...

Jag återkommer garanterat med en rapport i ämnet!

Anonym sa...

Varför skulle du skära av dig öronen? Jag fattar ingenting.

Helena sa...

Hihi hoppas du sprang med öronen på;-D Du är bra söt i dem i alla fall!! Väntar med spänning på rapport från dagens lopp!

Karin sa...

Tildo: Skära av öronen?! Va?! Inte jag inte...
Helena: You bet I did! :-)