fredag 30 maj 2008

Tankar att ta till när det bär emot. 29 timmar kvar.

Jag vet att både orken och motivationen kommer att tryta imorgon. Frågan är bara när första känningarna av det kommer och hur det ter sig. För att mota bort tankarna har jag iallafall skapat en arsenal av positiva tankar att plocka fram när de mörka tankarna kommer. Listan är helt utan inbördes rangordning, det blev för svårt att fundera ut vilken tanke som kommer att peppa mig mest...
1. Tanken på alla träningstimmar jag lagt ner, alla kilometrar jag sprungit, alla motiga pass jag genomlidigt för att nå Stockholm Marathon. För att inte tala om alla pass i regn, snö, kyla och motvind! Jag har sprungit 120 mil hittills i år, nog orkar jag 4,2 mil till?!
2. Att på Västerbron visualisera backintervallerna med IF Linnéa och tänka att det är piece of cake. Att på Djurgården (som jag tycker är så långtråkig) tänka att det är en söndagsträning med TSM. Och tänka på alla härliga människor jag inte skulle ha träffat om jag inte sprang.
3. Mina supportrar. De har följt mig, peppat mig, stöttat mig och stått ut med mitt marathondravel. Några av dom står längs banan för att heja på MIG. I owe you this one!
4. Tanken på att gå i mål på Stadion, få höja armarna över huvudet och skrika av glädje. Det är bara att fortsätta springa tills jag är där!
5. Min systers underbara vision: Jag kommer ikapp min trötta kusin (som verkligen är nojjig över att jag ska springa snabbare än honom, det är riktigt kul faktiskt) inne på Stadion. Han ser mig inte och är så trött, så trött, så trött och jag passerar honom på lätta ben och "vinner" över honom. Stina, blir det visionen sann så är den tillägnad dig med stor kärlek!
6. Att jag springer för att jag älskar att springa. Och att jag springer marathon för att jag KAN, jag VÅGAR och jag VILL. Och jag är en synnerligen envis tjej, alltså ska jag till målet. Så det så!
7. När jag kommit i mål får jag vila. Jag får skumpa på ÖIP med Mia, jag får gå på en härlig fest och jag har en massage att se fram emot. Fortsätt spring! :-)

Om inte dessa tankar hjälper mig i mål så vet jag inte vad som ska få runt mig.
Det är nära nu, otroligt nära. Jag är laddad och jag är livrädd på samma gång. Det kommer att bli varmt, det kommer att göra ont och det kommer att vara så himla kul, iallafall efteråt...
Nu blir det frukost & sen blir det umgänge med Mia, hämta nummerlapp och bli ännu mer laddad. Imorgon gäller det för startnummer K144 - upp till bevis!

22 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, med allt det där i bakhuvudet, blir det svårt att misslyckas. Hela gänget här säger alltså grattis till ett bra lopp!!

Löpning & Livet sa...

Lycka till nu! Det kommer gå superbra!

Anonym sa...

Min lista liknar i mångt och mycket din. Men jag har även en bild sparad i mitt inre som jag kommer plocka fram då och då. Det är när du kom farandes på GV, den löparglädjen som lös i dina ögon då,,den kan man inte låta bli att smittas av :-)

Karin sa...

Butlern: Jag tar inte ut något i förskott, jag tackar imorgon efter målgång. Men jag kan ju tacka för omtanken idag, tack!
Andréa: Tack, imorgon kväll vet vi... ;-)
Catti: Oj, nu blev jag faktiskt riktigt rörd och tårögd. Tack! Tanken på att jag inspirerar dig kommer att få mig några km till imorgon :-)

Anonym sa...

Nr 7 är viktig. Ju snabbare du kommer i mål desto snabbare får du gå på fest. Det borde väl vara motivation nog? :D

Anonym sa...

Med den mentala back-upen fixar du vilka motgångar som helst!
Lycka till i morgon!
Jag kommer att följa din framfart, var så säker. Svischa runt framför tv:n med mina pom-poms i högsta hugg, och heja så jag blir hes. Kanske hörs det ända i till stan´?

Karin sa...

Bureborn: :-) Tack. Jag lovar härmed att springa för dig med!

gullfot sa...

Du glömde en punkt: hur glad du kommer att bli över den fina tid du får! :-)

LYCKA TILL!!!

Karin sa...

Medeldist: Ja, den är viktig. Frågan är vad psyket tycker just då ;)
Fredrika: Hahaha, jag kommer nog primärt att vara mest lycklig över att ha kommit i mål. Om jag kommer dit ;)

Sofy sa...

Fy fan Karin. Nu har jag tårar i ögonen och det är ditt fel!!! Här kan jag ju inte sitta på jobbet och bli helt yr av maratontankar, pepp, medkänsla och inlevelse. Jag kommer stå längs Odengatan, och jäklar vad jag ska spana efter dig och peppa på!!!

Du kommer göra dig själv rättvisa det är jag säker på. Gå in i lugnet och bara utför! Stor kram från Sofy

Karin sa...

Jag tror detta är känslornas dag, för nu blev jag rörd av att ha berört. Igen. Tack, Sofy! Jag lägger upp en bild på outfitten på bloggen imorgon bitti, så vet du vad du ska kika efter.

MarathonMia sa...

Tjohoooo! Way to go girrrrl!

Anonym sa...

Ja, vad kan gå fel!? Ingenting så klart! Du kommer skutta i mål och glömma målgången för ett ärevarv, hoppas jag :)

Ska du till Nix innan start förresten? Isf, när?

Kör hårt och lycka till ännu en gång! :D

Anonym sa...

K144 kommer rocka. Lycka till!

Karin sa...

Mia: Jag är sååå laddad! Märks det?! :-D
Berglund: Jag räknar med att ta rygg på dig sista biten ;) Och ja, sticker till Nix imorgon fm runt 10-snåret. Ses där?
Mackan: Jag ska göra mitt bästa! Och ha tokskoj på vägen! :-)

Felicitas sa...

Åh, jag blir alldeles tårögd av att läsa ditt inlägg (men sen är jag en ganska sentimental tjej också!)! :D Det kommer att gå SÅ BRA i morgon! Hoppas bara att värmen inte är lika tryckande. Men hur som helst kommer du att fixa det SKITBRA!
KRAM och LYCKA TILL!!

askan sa...

Vad bra att du är förberedd på att det kan bli motigt ibland. Jag mådde prima och sprang mot rekordtid i höstas, men ändå övervägde jag allvarligt att jag skulle bryta när jag hade fem kilometer kvar... knäppt. Då är det bra med positiva tankar och insikten om att psyket lätt spökar under en mara.

Lycka till! Hoppas du får kul!

Magda Gad sa...

Utmärkt.
STORT LYCKA TILL!
Jag kommer hålla tummarna så hårt jag kan. Och det är hårt.
:D

Anonym sa...

Ja, jag hade tänkt att åka dit på förmiddagen men var osäker på om någon anna också ska dit. Kommer väl strax efter 10.00 om det är då folk studsar in. :)

Jag har ju inte hämtat ut min nummerlapp än utan måste göra det innan 12:30 men det ska man väl hinna med på fyra timmar.. ;)

Ses!

Karin sa...

Jane: Åh, nu ryser jag igen!! Tack snälla söta för dina värmande ord!
Askan: Jo, jag vet ju att tankarna kommer. Frågan är bara när ;) Och tack, det är skräckblandad förtjusning!
Magda: Tack!! :-D
Berglund: Det gör vi, vad kul!! :-)

Benet sa...

Om du hör nån som på skånska skriker "KOM IGEN NU KARIN" då du närmar dig eller kanske precis passerar Slussen, så är det med stor sannolikhet jag!

Jag hållar alla tummar jag har. Fasen vad spännande det här skall bli.

K144 är noterat.

HEJA KARIN!

Karin sa...

Jag lovar att lyssna efter dig! Åh, så kul!!! :-)