tisdag 27 maj 2008

Belöning. 4 dagar kvar.

Jag tyckte att jag var så bra på Göteborgsvarvet att jag var värd en liten belöning. Efter lite funderande så beslöt jag mig för att införskaffa ett par löparglasögon. Jag har börjat bryta trenden att springa med keps, det är faktiskt ganska skönt att springa barhuvad. Problemet är att jag kisar så himla mycket när solen skiner och det ger mig huvudvärk. Således; löparglasögon. Det blev ett par Atletus Silver Quattro, lite stora i skalmarna men helt oslagbart sköna! Dessutom är glasen utbytbara och jag bara älskar de orangefärgade glasen, så behagligt ljus!
Får se om det blir löparglasögon på lördag, det beror lite på vädret. Jag behöver nästan ha något på huvudet om det blir varmt, men man kan ju alltid köra snusnäsduk och glasögon. Eller?


För övrigt har jag blivit uppgraderad tre placeringar i resultatlistan för Göteborgsvarvet; 307:e dam i mål. I'm proud!

26 kommentarer:

Anonym sa...

Då får du nog sätta på de där örona om folk ska känna igen dig.

Karin sa...

Den tanken är jag skeptisk till, även om det gav mycket support längs vägen...

Masse sa...

Coolt! Gula och orangea glasögon ger glädje... Som Prozac, på nästippen...

gullfot sa...

Coola brudeeeen! 8-)

Karin sa...

Masse: Ja, det ger glädje. Frågan är om jag är mest Prozac för mig själv eller för omgivningen ;-)
Fredrika: Tack 8-)

Anonym sa...

Cool!! :) Blev helt plötsligt sugen att bege mig iväg och köpa glasögon.

Dagens löpinköp har "bara" innefattat ett par strumpor...

Masse sa...

Det är väl både till glädje för dig och oss :-)

Jag kör med mina gamla Statoilbrillor...

Karin sa...

Henke: Du kan alltid belöna dig efteråt ju... :-)
Masse: :-) Jag letade där med, men de jag hittade var inte alls så sköna som de du har.

MarathonMia sa...

Riktigt tufft. och säkert jätteskönt. Kan vara kul att se skarpt och tydligt när du springer förbi Allan efter 21 km... hehehehe

Tips på sportglasögon - Åhléns City hade prisvärda.

Jag funderar också... keps eller brilla?

Masse sa...

På Åhléns? Var på Åhléns?

Karin sa...

Men Mia; jag kommer inte att passera Allan... Men jag kommer att se bra. Det blir brillor... tror jag...

MarathonMia sa...

Heheh - du kommer att se bra UT.

Åhléns - Gatuplan (strax efter, eller innan skoavdelningen beroende på vilket håll man går in på). Jag tyckte åtminstonde att 2-3 sportiga brillor kändes och såg helt ok ut.

MarathonMia sa...

Nej just det. Du kommer inte att PASSERA Allan, du springer ifrån honom redan från början.

Moahahahahaha

Karin sa...

*gapskratt* Idag är visionernas dag, i kolhydratabstinensens dimma :-D
Och ja, jag kommer att se bra ut. Också ;)

MarathonMia sa...

Nu vet jag vad kolhydrater är till för. Dra ner humöret. För mer speedad än jag är nu har jag inte varit sen jag födde barn!

Masse sa...

Jag är inte ett dugg speedad... Min kropp fungerar inte alls idag. Det ska bli spännande att se hur kroppen gillar att springa ikväll och i morgon bitti...

Karin sa...

Det verkar onekligen som om kolhydratdräneringen fungerar olika för olika personer... Spännande detta!

Benet sa...

Coolt! I like!

Karin sa...

Tack, Benet! :-)

MarathonMia sa...

Jag tjuvstartade dräneringen igår - kör 2 HELA dagar och känner mig grym!

Karin sa...

Känner dig grym? Du ÄR grym, vännen!

Anonym sa...

Coola! Älskar mina glajjor, kan inte springa utan dem nu när jag vant mig. Klokt inköp (och en välförtjänt belöning också förstås!)

Linn sa...

Lycka till på Maran Karin! Ska ut och heja på dej, jag har följt dej på din blogg och jag vet att det kommer gå finfint. Ska bli spännande!

Karin sa...

Johan: Tack! Jag är supernöjd! :-)
Linn: Åh, vad gullig du är. Vart står du någonstans?

Anonym sa...

Javisst är det härligt med solglasögon så man slipper lägga energi på att kisa. Att man dessutom kan gå in i sin egna lilla värld när man vill och koppla bort omvärlden :)

Smidigt också med utbytbara linser efter väder och vind. Fick du med några genomskinliga? De är sköna att ha i regn som skydd för ögonen kan jag säga. Kör hårt!

Karin sa...

Jag är så nöjd, testade de mörka glasen ikväll. Det var perfekt eftersom solen stod rätt lågt då :-) Och ja, jag har genomskinliga och gula också, happy me =)
Jag lovar, Berglund; jag ska köra så det ryker. På lördag...