fredag 9 maj 2008

Uppladdning

Sitter och laddar lite inför morgondagens halvmarathon. De smärtsamma fotbollsbenen är ett minne blott, dagens långpromenad fick det att rycka i löparbenen av träningsvilja :-) Tävlingsnerverna har inte vaknat alls, misstänker att det beror på att jag mer ser morgondagens Kungsholmen Runt som 2/3 av ett långpass... Fast när TSM-linnet träs på och nummerlappen är fäst så kommer det nog att pirra lite iallafall :-) Tiden är inte det viktiga imorgon; jag vill ha mängden och den sköna löparkänslan i kroppen. Hoppas att det blir så också!
Imorgon blir det samling hos Niklas vid 9-tiden och sedan gemensam jogg till starten. På något sätt ska vi samla ihop oss igen efter målgång och fortsätta en liten runda till och avsluta hemma hos Niklas igen. Ska bli riktigt härligt, jag ser faktiskt fram emot ett långt långpass i solen! Blir till att ta med vätskebältet med alla flaskorna, plus att dricka vid alla kontroller.
Imorgon kväll blir det ännu mer löparumgänge, jag ska träffa Mia och sedan drar vi på "afterrun" med Söders Hjältar. Jag tror och hoppas att ölen kommer att smaka riktigt gott efter en härlig träningsdag!

Avslutningsvis bjuder jag på en av mina favvolåtar just nu; I'm yours med Jason Mraz. Av någon anledning har den låten spelats på radion flera morgnar i rad när pendeltåget korsar Årstabron och solens strålar glittrat i vattnet och jag har fyllts av lycka och glädje över det vackra som finns i livet. Texten är dessutom underbar.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till!! Jag håller tummar och stortår stenhårt för er allihopa! Som om det skulle behövas... :-)

Karin sa...

Tack så jättemycket!! :-) Jag lovar att återkomma med en skildring, kanske inte förrän på söndag men ändå ;-)

Anonym sa...

Stort lycka till!

Ska bli spännande med en recension efteråt :)

Puma sa...

lycka till! hoppas ni springer som tåget (det snabba x2000 jag sitter på just nu)

Karin sa...

Henke: Tack, recention kommer... såsmåningom :-)
Puma: Tack, tjejen! Jag laddar med snabbskorna så får vi se om det räcker :-)

Anonym sa...

Lycka till Karin! Kommer bli kul idag, ska ge allt så får vi se hur långt det räcker. Skön låt förresten :)

Karin sa...

Lycka till själv! Jag hoppas det går jättebra :-)
Och visst är låten underbar?!

Benet sa...

Lycka till Karin! Jag följer det med spänning LIVE på nätet nu. Dock är det bara en snubbe i getingrandig tröja jag ser. Jag antar att det är ledaren... Jag hade trott att det skulle vara du ;-)

Som sagt: Good luck!

Dunceor sa...

Jag antar att ni är klara snart. Hoppas det gick bra!

Mia S sa...

Det låter jättekul! Hoppas det går bra för dig! Lycka till!

Anonym sa...

Jag väntar med spänning på din redogörelse! Jag tog mig i mål, och jag dog inte. Det är resultat för mig. Du kom nog in en timme före mig om jag ska döma av dina träningsresultat..

Karin sa...

Dunceor: Jag tänkte faktiskt på dig när vi satt och softade hos Nix. "Nu startar han..." och det var varmt värre!
Benet: Haha, nej, det var inte jag iallafall!
Magnus: välkommen hit! Håller med dig; det viktigaste var att komma runt och inte avlida av värmen. Hur gick det för dig?