söndag 4 maj 2008

Krillan blev Stadion...


Magiska Stadion
Det blir inte alltid som man planerat, men idag blev förändringen den bästa tänkbara! Jag hade, minst sagt, full fart på jobbet och lämnade avdelningen med allt annat än pigga ben och löplust. Hade nog faktiskt övervägt att stryka passet om det inte vore för att det idag stod intervaller med sällskap på schemat, så trött och sliten kände jag mig.

Började ladda mentalt på pendeln in till stan och när jag mötte Mia vid Stadshuset så kändes det rätt okej att springa. Benen var jättetrötta efter dagens spring på jobbet, så det var inte direkt skönt att springa de första kilometrarna. Jag hann dock inte känna efter alltför mycket, för Mia och jag hade massor att prata om och helt plötsligt var vi framme vid Krillans IP. Där möttes vi av stängda grindar och anslag om division-någonting-lågt-match i fotboll. Jaha... Vad göra? Vi väntade in Catarina och det visade sig att hon kom med bil, så vi tog en utflykt tvärs igenom stan till... Stockholm Stadion... Och om jag inte var kär i Stadion innan, så är jag det nu :-)

Efter ytterligare uppvärmning så startade jag och Catarina våra 800-metersintervaller medan modiga Mia gick ut hårt och sprang tusingar. Det var sista testloppet enligt Mr Sz's schema och det blev mitt bästa testlopp någonsin. Bestämde mig för att försöka hålla 4:10-4:15-pace och se hur långt jag orkade. Det blev betydligt (nåja) bättre än så. Första intervallen kändes okej, andra intervallen sprang jag och filosoferade lite och tappade fokus så den blev långsammast av alla... Surade lite och ökade på farten till tredje intervallen och när jag kommit så långt så kändes det lite synd att redan vara halvvägs. Beslöt att försöka pressa tiderna lite för varje intervall som återstod, och jag lyckades! Tiderna för mina sex intervaller lyder som följer: 3(23-24-21-19-14-08) vilket ger följande pace: 4(08-09-03-02)-3(56-52). Ingen mjölksyrakänning över huvud taget förutom på de sista 100 metrarna av den sista intervallen (men då var pulsen uppe på 194 spm också). Jag lovar att glädjetjutet efter sista intervallen hördes över halva Östermalm :-)
Totalt idag blev det 12 km på 56:50, snittpace 4:43 min/km, puls 163/194. Nöjd så det förslår!

Mia dundrade 4 tusingar och Catarina fick nöja sig med fyra fina intervaller pga känningar i vadmuskeln. Nedjoggen efteråt gick i ett endorfinrus, vi var bara så glada och lyckliga och nöjda över våra prestationer. Och fan, så bra vi var!! :-) Tack underbara tjejer för ikväll!
Mia och jag avslutade med en lång promenad med massor av prat om träning & livet. Suverän avslutning på kvällen! Och på begäran från Mia kommer här en av de två filmer som Catarina tog med min mobil. Jag är tyvärr för oteknisk för att lyckas rotera filmen "åt rätt håll", ni får vrida på huvudet istället ;-)
Och jag kanske är snabb då... lite iallafall...

16 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Herregud du är toksnabb...
Grymt!

Anonym sa...

Snyggt jobbat tjejer!
Jag blir så inspirerad av er energi och löparglädje!

Karin sa...

Katta: Tack :-) Höll på att smälla av när jag såg filmen- "är det där jag?!"
Bureborn: Åh, vad kul! :-) Och tack, detsamma

MarathonMia sa...

Härligt pass idag - och här kommer mitt GRATTIS som jag i mitt eget lyckorus glömde klämma fram - jag tar nog för givet att du får bättre och bättre och snabbare och snabbare tider hela tiden! Du är grym!

Karin sa...

Jag hoppas för allt i världen att jag sa GRATTIS till dig, för fy farao vad du var stark idag!! :-) Och tack för sällskapet/promenaden sen, mycket trevligt!

Benet sa...

Karin Kanin har gjort det igen! Du e makalös!

Karin sa...

:-D Tack, Benet!

Masse sa...

Nästa gång kan man vända på mobilen... Inte hålla den på högkant... ;-)

Anonym sa...

Tack snälla för igår. Jag är fortfarande hög av löpar rus och glädje trots kapat pass. Vaden känns idag men absolut mycket mindre än den gjort den senaste veckan så det här var precis vad jag behövde.

Mia, jätteroligt att få träffa dig, har ju bara sett dig på bloggarna tidigare. Du hade ett imponerande driv i dina steg och dessutom var du supertrevlig :-).

Karin- fattar inte hur du fixar det men du ser helt oberörd ut när du springer, oavsett vilken intervall det är i ordningen.

Med er inom synhåll då och då så gick mina intervaller på 3(25,27,30,35. HURRA, jag som inte ens trodde jag skulle kunna springa en enda, tack för draghjälpen tjejer.

Karin sa...

Masse: Mäh! :-P Jag kan rotera filmen i mobilen ju... ;-)
Catti: Tack själv! Så himla kul att ha härligt sällskap. BRA jobbat av dig!! :-)

MarathonMia sa...

Håller med! Ert sällskap gjorde sitt till de snabba tiderna! måste dit minst en gång till innan maran.
Trevligt att träffa dig också Catarina :-)

askan sa...

Jeez vad du springer!! Stackars satar som står framför dig i startfållan på Sthlm marathon, de kommer ju bli överkörda :)

MarathonMia sa...

Karin är inte bara snabb. Hon är smidig också. Hon kommer inte armbåga sig fram i startfältet, hon kommer springa mellan benen på de långa, hoppa över de korta och smidigt skutta förbi de korpulenta. Kvar kommer det att stå ett gäng förvånade löpare.

Masse sa...

Och allt detta iklädd kaninöron

MarathonMia sa...

hahaha - som kommer kittla folk i skrevet...

Karin sa...

Jag ska INTE ha kaninöron på SM! Inte om jag får bestämma iallafall ;)

Askan: Tack :-) Fast jag tänker nog inte köra 6 x 800 m intervall de inledande kilometrarna på SM... Sparar krutet till upploppet, om det finns någon energi kvar då...

Och Mia; tack för tipsen. Då vet jag hur jag ska bära mig åt för att ta mig framåt ;-)