måndag 31 mars 2008

Bryt ihop, kom igen!

Igår kväll tänkte jag alla elaka tankar som tänkas kan om min prestation. Funderade på att gömma mig i en mörk garderob och gå i idé, sälja startplatserna till Gbg-varvet och Stockholm Marathon samt auktionera ut samtliga löpargrejor på Tradera. Så fånigt egentligen... Väldigt moget och vuxet sätt att ta en förlust ;-) Tillslut ledsnade jag på mig själv och blev förbannad. Nu jävlar! Jag tror att det är detta som kallas för att bryta ihop och komma igen.
För att plåga mig själv lite fick det bli ett morgonpass före frukost med pappa imorse. 05.50 stack vi iväg, pappa drog som bara den så det blev 4.40-tempo direkt. Bestämde mig rätt snart för att en sexkilometersrunda fick räcka, vände hemåt en km före pappa. Märkte dock att jag sprang fortare efter det att jag släppt honom... Det blev 6.48 km på 30 minuter blankt. 4:37-pace. Före frukost. Utan mjölksyra. Revansch! Inte för att det hjälper gårdagens svidande motgång, men ett litet kvitto på att snabbheten finns där. Jag kanske inte är helt kass ändå...

22 kommentarer:

MarathonMia sa...

Du är inte det minstaste kass! Jag ordinerar ett härligt backintervallpass med IF Linnéa imorgon kväll! Vi drar iväg från Zinken vid 18.30 :-)

Anonym sa...

Du kass!!??...inte en chans, Premiärmilen låg en dag för tidigt helt enkelt :-).
Härligt att du fick känna farten igen utan att syran gav sig till känna.

Själv inledde jag dagen med att vakna till feber och halsont :-(.
Men att läsa om att du fått en härlig morgonrunda gjorde mig genast glad igen.

Karin sa...

Mia: Jag kommer! Lyder alla ordinationer ;) Och nu känner vi ju igen varandra också!
Catarina: Äsch, vad trist att du är sjuk. Krya på dig massor!!! Kul att kunna pigga upp dig iallafall, tack :)

Johan Lindvall sa...

Karin, Karin, du är jätte duktig. Tänk på oss "nybörjarlöpare" som lunkar runt i 6 min tempo.
Vi imponeras av er mer rutinerade och funderar om vi någonsin kommer att lyckas springa en mil under en timme. Tänk också på att du har varit sjuk och har säker tappat ett antal tillfälliga procent i kondition.
Om några dagar är du tillbaka i gammal god stil.

Karin sa...

Johan: Du kommer att få upp farten, jag lovar! :) Och milen under 50 min är inte dåligt generellt, men för min egen del är det inte bra alls. Inte mot vad jag bör prestera. Jag tävlar ju bara mot mina egna tider och en tillbakagång är aldrig rolig...

Anonym sa...

Man har lite svårt att hänga med i ungdomens bergodalbanor. Igår svartaste botten, idag 6 och en halv kilometer i 4:37-fart, bara så där. Vid min ålder tänker man i längre tidscykler.

Snabb farsa. Hur snabb? Är han lika gammal som jag? (Man måste alltid jämföra!)

Katarina M-I sa...

F*n vad gott!! (Förlåt att jag besudlar din blogg med svordomar.)Men det är så BRA, DU är så bra som "ger igen" med en gång. Det är ju det som är kruxet med tävlingar, ibland ligger de helt enkelt på fel dag! Grym farsa du verkar ha förresten.

Anonym sa...

Bra då är vi två, (sa schizofrenpatienten)

Jag är också på väg tillbaka...

Men utan ful medalj... Känn på den... ;-)

Anonym sa...

Hörrudu! Var inte så hård mot dig själv, sen det som en uppvärmning inför en lång säsong! Bryt ihop, kom igen =)!

Benet sa...

Visst är det gott att ta revansch på sig själv. Och visst är det fånigt att bryta ihop för ett dåligt resultat (som dessutom beror på fullt förklarliga orsaker). Men är man tävlingsmänniska, så är man väl...

Kör hårt Karin! Du är, som jag och många säger gång på gång på gång, en kanonstark löpare! Du imponerar!

Felicitas sa...

Jag tycker ändå att du är helt GRYM!!

Jag gav faktiskt bort min medalj idag, till en kille jag kände behövde den bättre.. Sen ångrade jag mig lite, det var ju trots allt min PB-medalj.. ;) Men han blev iaf glad! :)

Karin sa...

Jumper: Det är lite frustrerande att få ett styrkebesked dagen EFTER en tävling. Det blir liksom lite fel... Pappa är av årgång -46, ettrig och envis. Brukar gå ut hårt, öka och sedan ta ganska slut på kortare distanser :) Han är min idol!
Katarina: :) Du är ursäktad och det är helt okej. Tack! Jag tror vi är av samma kaliber, du och jag!
Masse:... ... ... Där fick du mig! Jag hittar absolut inget svar på den kommentaren :-D
Anna: Nytt namn, välkommen! :) Jag är en tävlingsmänniska, på gott och ont. Men jag reser mig!
Benet: Tack :) Det värmer verkligen massor!! Och ja, man blir nog fånig på kuppen...
Felicitas: Tack, tjejen! :) Men, du kan ju inte ge bort PB-medaljen! Du var grym!!

Anonym sa...

Det är ju så armen gör. Bryter ner personer för att göra en bättre. Så nu ska du se att du är 100% bättre :)

Anonym sa...

Vilken strålande inställning. Jag är imponerad! och håller med Catarina. Loppet låg helt enkelt en dag för tidigt. Men SM kommer minsann att ligga helt rätt i tid för rekordtider!

Anonym sa...

Det var tråkigt att det inte gick så bra i Premiärmilen, men å andra sidan så är det ju bra om det går dåligt i de mindre viktiga loppen så det går bra i de viktiga sen :-)

Kanon dock att det var fart igen idag - bra för självförtroendet!!

Karin sa...

Christer: Hehe, vi får hoppas det ;)
Bureborn: Tack :) Hoppas du har rätt, jag håller tummarna för att det är så!
Fredrika: Det var en ny tanke, tack! :)

Nix sa...

Äh - du kan lika gärna lägga ner träningen. Att misslyckas vid ett så viktigt tillfälle gör att allt hopp är ute...

Skulle jag vara ironisk över att du tar det för hårt i onödan? Inte jag inte.

Karin sa...

S-IKY ;) Klart jag lägger ner! Vill du köpa min välfungerande klocka med fotpod? :-D
Du vet att du är en trigger va?! ;)

Nix sa...

Jepp, det är meningen.

Själv har jag straffats med halsont. Gud hör er bön ;)

Karin sa...

:-D Fast nej, jag vill inte att du ska vara sjuk... Men jag lovar att det kan bli payback-time om rollerna är omvända någon gång ;)

Anonym sa...

Niklas, vi skulle aldrig hånglat! Jag har också ont i halsen... Eller ontaktigt i halsen...

Karin sa...

Ha ha ha ha ha :-) stackars er båda...