måndag 17 mars 2008

En liten investering


Mina nya skor :-)

Har varit på RS och investerat i ett par nya skor, lättviktarna Asics DS Trainer. Gjorde "misstaget" att prova DS Racer när jag ändå var inne i löparbutiken. Det skulle jag inte ha gjort, för helt plötsligt har jag ytterligare ett par skor på önskelistan. Det var en magisk känsla att ha dom på fötterna, förstår varför det är en tävlingssko. Fast nu är det ju inte skorna som avgör om jag blir en bra löpare eller inte... Men det är så himla kul att investera i löparskor! Det blir nog ett par DS Racer innan Stockholm Marathon. Eller kanske efter, för att fira "segern" eller trösta mig vid ett eventuellt misslyckande ;-)

20 kommentarer:

Anonym sa...

Sweet! Väntar på rapport efter invigningen...

Katarina M-I sa...

Man ska aldrig underskatta snabbheten i ett par skor:)

Men man ska ju ha något att tråna efter!

MarathonMia sa...

Skorna är vackra, grymt vackra. Men visst kräver nya skor en ny löpartröja eller annat färgmatchande plagg? Det har jag lurat i min man...

Väntar med spänning på omdöme - vill ha ett par skor till innan maran. vill. vill. vill (behöver?)

Karin sa...

Rapport kommer efter fredagsintervallerna, jag lovar :-)

Nix sa...

Ett bra sätt att skada sig ;)

Men du väger ju typ 68 kilo mindre än vad jag gör så risken är väl obefintlig.

Vågar du springa maran om det blåser mer än 8 m/s - eller riskerar du att blåsa av Västerbron?

Inför viktklasser NU!

Karin sa...

68 kg mindre än du? Nä, då skulle jag väga typ ingenting... Jag väger lite mer än så :)

Tja, investerar jag i DS Racern, som bara väger 200 g, så är det nog bäst att jag kör med viktbälte, eller prickar en barbamammadag. Annars finns risken att jag blåser bort ;)
Hur tänkte du lösa problemet med viktklasser förresten?!

MarathonMia sa...

störst rullar först?

Karin sa...

hahahahaha :-)

Anonym sa...

Åh! nya skor! *avundsjuk*
Det finns tydligen likheter mellan brudarna i "Sex in the city" och löpare. Mellan pimpinetta shopoholics och maratontjejer. Och killar. ;-)

Fast det är ju en viss skillnad i bekvämlighet... Och man springer inte lika snyggt i höga klackar. Men fort går det i Stiletto runs: http://www.youtube.com/watch?v=frl3VPp9bzo

Karin sa...

Hihi, du har en poäng där :-)

Och jag är imponerad av dessa tjejer, skulle aldrig våga ge mig på att springa i högklackat, än mindre springa ett lopp fort som attan iförd sådana pjucks! :)

Nix sa...

Ingen under 80 kg får springa är en lösning ;)

Anonym sa...

Jockeys får vägas in innan loppen och lätta jockeys får rida med vikter...

Detta borde införas i löpningen också... Omedelbums!

Anonym sa...

Ja, men det är ju en bra idé!
Jockeys har tillgång till ett muskelpaket späckat med hästkrafter under loppet. Vad/vem får vi lättviktiga löpare sitta på? ;-)

Karin sa...

Det var det värsta! ;) Ska jag släpa runt på 20 kg extravikt, då kan jag lika gärna lägga ner ju, hi hi hi

Anonym sa...

Ja, då vet du hur jag har det...

Karin sa...

Din kropp är ju van vid din vikt och orkar utmärkt :) Tänk dig att lägga på 20 kg på den, då är vi lika... ;)

Anonym sa...

Inte alls lika, tycker jag! ;-)

Karin sa...

:)Jag får väl stryka mig ur startlistan då, springa med 20 kg packning orkar jag inte (inte ens med lättviktsdojjor) ;-)

Anonym sa...

Nääää... det ska du itne alls göra... Men vi ska nog ta fram en bra omräkningsmodell... ;-)

Karin sa...

hehe, det ser jag fram emot ;-)