torsdag 6 mars 2008

Skadad?

Hmmm. Jag trampade ordentligt snett igår under löprundan med Karin, men tänkte att det inte var någon fara. Problemet är att jag är svullen om fotleden idag... Det gör inte ont att gå eller springa, men om jag belastar bara liiite snett så gör det riktigt ont. Det är ingen stukning, men frågan är om jag inte har sträckt ett muskelfäste och fått en liten blödning i muskeln...
Smöjer med Ipren-gel för fullt och koncentrerar mig på att inte trampa snett, vill jag lova. Har ingen lust att bli skadad "på riktigt" så jag inte kan springa! Siktar på intervallpass imorgon, men gör det ont så får jag lov att bryta och vila. Men DET scenariot vill jag helst slippa!

Till roligare saker; Stockholm Marathon. Jag sökte i startlistan på mitt namn och fick fram att jag tävlar för Team Sthlim Marathon. Vad är Sthlim?! Är jag ett eget team, månne? ;)

Passade även på att söka på min pappas och min kusins bästa tider på Stockholm Marathon. Pappsen har som snabbast gått i mål på 3:32, kusinen har sprungit på 3:24, 3:29 och 3:30:32 (plus en massa andra tider över 3:30). I hemlighet drömmer jag om att slå kusinens samtliga tider under 3:30, men dit kommer jag inte att nå (inte i år, förmodligen aldrig). Men tänk om...!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Känns väl bara som en tidsfråga innan du slagit kusinens tider ;)

Hoppas du snabbt blir bra i fotleden igen, och var försiktig så det inte blir värre!

Benet sa...

Ajdå. Ta det varligt så att foten inte blir arg på dig. För arga muskler och leder kan vara riktigt långsinta...

Släktens bästatider lär leva farligt 31/5. Kusinens tider slår du LÄTT! Det vet jag att du gör!

Anonym sa...

Tråkigt med foten... Det blir snart bättre...

Och det är väl klart som korvspad att du tar 3:24... No doubt in my mind.

Karin sa...

Foten känns bättre idag :-) Håller tummarna och lyssnar på era råd!

Well, vi får väl se 31/5... Men pappsen ska jag slå iallafall ;)

Dunceor sa...

Jag tror helt klart du slår kusinens tider.

Jag tror att du redan nu ska hoppa över intervallpasset. Byt ut det till ett lugnt pass eller vila så du inte åker på något allvarligare. Foten är svag redan så det ökar chansen för något allvarligt ordentligt.

Karin sa...

Jag ska fundera på saken... ;) Värmer upp ordentligt och känner efter, vid minsta tvekan så avbryter jag. Garanterat!

Katarina M-I sa...

Känner du ingen duktig akupunktör som kan ge dig en akuttid?
Tycker det brukar förkorta "läketiden" avsevärt. Kanske någon på ditt jobb som kan mer än bara "Wiskeypinnar":)

Karin sa...

Nej va trist! Var det där i början när vi sprang? Hålet i asfalten?

Usch, hoppas det inte är nåt allvarligt och att det går över snart!

Klart du kommer slå kusinens tid nån gång! Du är ju grym! =)

Karin sa...

Katarina: Foten känns som sagt mycket bättre. Lite öm i ytterlägena, men jag ska vara försiktig. Tyvärr ingen akupunktör i bekantskapskretsen...

Karin: Precis! Attans onödigt med hål i asfalten... Testar foten ikväll, vi ses! :-)

Anonym sa...

Hål i asfalten borde förbjudas!

Jag litar (nästan) på att du tar det varligt. ;-) Just intervallpass låter iofs vanskligt, helst i dina farter. Lova att du känner efter ordentligt under uppvärmningen och väljer vila eller lugn distans om tassen känns instabil! :-)

Karin sa...

Jag lovar! :-)
Och det blir nog mer fartökning än intervaller ikväll, om det blir någon ökning över huvud taget. Inte värt det om jag skadar fossingen ordentligt!