lördag 29 mars 2008

Motstånd

Kroppen hade ingen lust att springa idag, latmasken satte in. Jag tvingade ut kroppen ändå för en testrunda... Borde ha låtit bli. Det var allt annat än skönt. Motvind. Hela tiden. Och kroppen i total osynk med sig själv, okoordinerad till max. Själv blev jag så grinig att jag inte ens klarade att fokusera på att springa "högt och fint" utan mest bara fladdrade fram som ett förvirrat höstlöv (ett höstlöv med blyinfattning).

Nu var det kanske inte så illa ställt med rundan ändå; 6,85 km i 5:05-fart varav två kilometer i 4:48-fart. Men den förväntade löparglädjen var borta och det kändes bara jobbigt och slitigt. Pulsen låg fint kring 160 spm, ingen mjölksyra, ingenting sådant. Bara tungt.

En liten analys av det hela säger mig att jag dels har varit sjuk och tappat lite sting men att största biten faktist låg i att kroppen inte var med på löpning alls. Och att gårdagens kvällsmat inte direkt var något löparbränsle (kycklingsallad med extremt lite kolhydrater). Överväger att strunta i Premiärmilen imorgon, men tävlingsmänniskan i mig kommer att ha svårt att låta bli. Åker nog dit och värmer upp med Pertti och gänget, känner på dagsformen. Känns det inte bra så får jag väl strunta i det (nu ljuger jag så jag nästan tror mig själv. Åker jag dit så blir det tävling, det finns inget annat!). Well, det är bara att bryta ihop och komma igen. Samla kraft och mod inför morgondagens förmodade tävling. Jag är nervös, mycket nervös... Och uppladdningen med våffelpartaj hos S & C ikväll kanske inte är optimal. Jag kanske ska strunta i Premiärmilen ändå... ;-)

17 kommentarer:

Mia S sa...

Tror du inte att du kommer ångra ihjäl dig om du inte åker dit och försöker i alla fall? :-) Förutsatt att du inte känner dig sjuk fortfarnade vill säga...

Karin sa...

Haha, det är ju just det... Jag KOMMER inte att kunna låta bli. Man måste prova. Och provar jag så fullföljer jag. Envis som en sur åsna ;)
Nej, sjukdomskänslan är helt bortblåst! :-)

Anonym sa...

"Det kan kännas tungt, men då släpper det på troligen rejält på loppet".

(Anders Szalkai i sitt program dan före dan)

Karin sa...

Tack, Jumper! Det citatet ska jag bära med mig imorgon :)

Anonym sa...

Klart du ska springa i morgon Karin.
Det är tungt att ta det första passet efter flera dagars sjukdom som ska tömmas ur benen. Nu är det gjort och i morgon kommer du flyga fram.
Våfflor i kväll är väl jättebra, gott om stärkelse/kolhydrater att fylla depåerna med.

Ha en skön lördag och roligt på våffelpartajet.
Vi ses i morgon :-)

Karin sa...

Vilka uppmuntrande ord :-) Jag kommer, vi ses väl iförda gula linnen?! :-)

Anonym sa...

Våfflan gjorde ju susen för Niklas mage ;-)

Att det gick tungt idag var bara för att blodet inte strömmat genom musklerna på länge... Prekaprillärt gasutbyte hette det va? ;-)

Karin sa...

Jo, jag minns ju det... Men några sådana missöden tänker jag inte vara med om. Gäller att springa snabbt imorgon alltså ;)
Prekapillärt gasutbyte, helt rätt! Imponerande att du la det på minnet :-)

Anonym sa...

Vad står dom gula linnena för? (Springer själv troligen i rött om det inte blir för kallt. Då blir det blått).

Anonym sa...

De gula linnena är TSM-linnet... Du får se dem imorgon kan jag tänka mig...

Dunceor sa...

Äh det låter som lite tävlingsnerver. Åk dit och kör hårt.

Kan informera om att min nya blogg är http://dunceor.wordpress.com också.

Anonym sa...

Jag får spegla mig i er gula glans tills ni springer ifrån mig :-).
Jag glömde bort att beställa TSM linnet :-(.

Anonym sa...

Det kommer gå så jäkla bra i morgon. Tro mig ;)

Lycka till!

Benet sa...

Håller tummarna för dig imorgon, Karin. Du kommer att genomföra premiärmilen på ett alldeles förträffligt sätt, det vet jag och det vet du! Att du kände dig seg idag är bara att slå bort. Det är inte idag det är tävling, det är imorgon! :-)

Kör hårt!

Anonym sa...

Vilket startnummer ska jag leta efter imorgon? :)

Karin sa...

Oj, kommentarerna ramlar in när man är på våffelpartaj :-)
Fulltankad med kolhydrater iallafall. Startnumret är 3060 och jag ska köra så mycket jag bara orkar. Tack alla för eran support :-)

Nix sa...

Nej - ställ in tycker jag!

:D

Eller också ses vi 10:30 på Slussens T-bana.
070-4200331 om vi tappar bort varandra.