söndag 2 mars 2008

Halfway there... :-)

Japp, med dagens TSM-pass så avslutades den 13:e veckan av 26 i Szalkais program. Och vilken avslutning sedan! :-)
När klockan ringde för TSM-träning imorse övervägde jag faktiskt att strunta i alltihop, för benen kändes sura och trötta och vädret var ingen höjdare alls. Dock tänkte jag raskt om och gick upp. För tredje gången i rad fick jag rusa till bussen trots att jag gått upp i god tid. Fattar inte vad jag pysslar med på TSM-morgnarna. Ingen hit att ta en tjurrusning från hissen till bussen med ryggsäck på ryggen, men jag hann med 53:an idag med!
Ganska lite folk på passet idag, men jag tror att de flesta i 3:30-gruppen var med (men det var tomt och tyst utan Niklas)Känns att det börjar bli en sammansvetsad grupp, idag myntade vi uttrycket "kollektiv löparglädje" och det stämmer verkligen.
Dagens långpass inleddes på trötta och halvgriniga ben, men efter 6-7 km började det lätta och därefter hade jag åter igen ett riktigt skönt pass. Underbart! Vädret kändes kanonskönt, men det var lite väl blött bitvis. Mina nya skor ser inte längre nya ut efter lervällingsplaskande, men det är okej. Tempot var lite snabbare än utlovat, men jag hade krafter kvar att springa mycket längre och det kändes toppen! Jag klantade mig med klockan så jag snor Masses tider; pace 5:17 och totalsträcka 22,4K. Om jag minns rätt så sprang vi halvmaran på 1:51, en riktigt trevlig och bra tid :-) (jag sprang min första halvmara på 2:00:06, bara en jämförelse...). Avslutade rundan med ett kortvarigt rus av Runners High, häääärligt!!
!
För att säga något negativt om dagens pass så har jag riktigt ont i löpartårna. Önskar två nya tår till höger fot snarast! Och så har jag fått en vattenblåsa på vänster lilltå. Aj!

Efter passet begav jag mig till jobbet för kvällsskift på BB. Hyfsat lugnt på jobbet och tur var väl det. Kände att jag var lite seg i huvudet och liiite trött i benen. Och så slog mig tanken att "tänk, jag är på jobbet och jobbar en dryg timme efter att ha sprungit mer än ett halvmarathon (på bra tid!)". Är man galen, så säg ;-)

Imorgon är det jobbmorgon och vilodag. Ska bli jätteskönt, efter veckans slit.

För övrigt är Masses "Rune-mustasch" riktigt cool :-)

10 kommentarer:

Karin sa...

Ni är grymma, de snabba TSM löparna! Bra att du tog dig upp och kom iväg, det är ju kul när man väl tränar! Och ni verkar ha jättekul ihop på passen!
Vi springer väl på onsdag?
Kram

Karin sa...

Klart vi gör! Du säger när och var, så ska din personliga hare stå redo ;-)

Anonym sa...

Visst är man lite galen, men det måste man få vara :)

Skönt pass!

Katarina M-I sa...

Gott jobbat!!! Vilket härligt gäng ni är, det måste förstärka känslan av runners high ytterligare.
Klantade mig också med klockan igår... Skulle ha ett "minitest" på 10 km bara för att kolla av var jag är. Stängde av klockan vid ett rödljus. Efter ca 5 km skulle jag kolla av hur det gick... aaaaahhh! Då tänkte jag- nu skiter jag i detta och slår av på tempot. Men efter ett par steg skärpte jag ihop mig igen och fortsatte i ett bra tempo. Men retligt är det, för det var nog nytt pers post Emil.
Ha en fantastisk dag!

Anonym sa...

Härligt!
Blir glad (faktiskt) av att läsa om hur hög man kan bli på löpning. Sånt behöver jag, som har det lite tungt på den fronten just nu.
Då är det underbart att läsa ditt jublande pigga inlägg. För visst är det otroligt - först en finfin halvmara och sen en dag på jobbet. Inte många som pallar det. Applåder!

Anonym sa...

Men Allan kallade det indirekt bögmustasch. Görel har sagt både Hitler och Groucho Marx. Själv siktar jag på (förutom Rune) Jack Sparrow...

Jag undrar om det verkligen är så lyckad satsning.

Anonym sa...

Det är ett smärre under att Jack Sparrow är sexig TROTS larven på överläppen...
Hommage á Rune eller ej, jag röstar för ett par snabba tag med rakhyveln! ;-)
Fast vem är jag att uttala mig, har ju inte ens sett hårprydnaden irl... :-)

Benet sa...

Varje gång jag läser om era sköna TSM-pass så blir jag helt varm i kroppen. Tänk vad gött att få studsa runt i hufvudstaden i kollektiv löparglädje där alla i gruppen har samma mål att sikta mot.

Schysst tempo! Och att vara på plats på jobbet en timme efter en avslutad 22K-runda är imponerande.

Coola mustascher finns i min värld inte i överflöd. Dock tror jag att allas vår Marathon-hunk Masse har lyckats :-). Tänk er en rejäl rotborstmusse på denna synnerligen alerta Marathon-löpare...

Dunceor sa...

Jag får lite ångest när folk skriver hur långt det är kvar till Stockholm Marathon. Jag känner inte mig speciellt bra förberedd.

Bra pass för dig och strongt att vara på jobb så kort efter. Jag står gärna i duschen en längre stund och verkligen varvar ner =)

Karin sa...

Henke: Javisst, c'est moi
Katarina: Tack :) Och TSM lyfter verkligen löpningen ett snäpp på glädjeskalan!
Bureborn: Jag känner igen mig, jag hittar inspiration på samma sätt. Glädjefnatt är en favvo :)
Masse: Jag röstar för din mustasch, Allan är bara avundsjuk!
Benet: Ja, det är härligt! Önskar att alla kunde vara med
Dunceor: Du kommer att vara väl förberedd i maj, garanterat. Och att jobba efter långpasset var väl inte direkt en optimal nedvarvning ;)