måndag 24 mars 2008

Summering och planering

Dags att summera förra veckans träning. Det blev fyra träningspass till slut, efter en knagglig inledning på veckan. Det blev totalt 58,65 km fördelat på en snabbdistans/distanspass med Karin, ett distanspass med en vurpa och en tappad fotpod, ett riktigt bra intervallpass och ett lite förkortat långpass med trötta ben och myror i hjärnan. Blandad kompott alltså! Det känns att kroppen är lite sliten efter mycket träning och mycket jobb. Jag har lyckats med att jobba som mest under de tyngsta träningsveckorna (tvärtemot vad jag hade önskat när vi la schemat...). Nu är det bara fem arbetspass till, sen får jag fem lediga dagar. Härligt :-)

Att planera den kommande veckan är lättare sagt än gjort. Det finns lite oklarheter kring helgen som gör att det kan bli Premiärmilen eller ett långpass med kusinen och pappa (som praktiskt taget kräver att få "ta pulsen" på mig) eller så blir det ett snabbdistanspass på egen hand. Nåja, idag lyder planen iallafall som följer:
Måndag: Vila
Tisdag: Backpass enligt schemat. Löpskolning. 12-13 km
Onsdag: Någon slags distanspass beroende på dagsform
Torsdag: Vila. Naprapatbesök (aj-ont)
Fredag: Medelhård distanslöpning 8-10 km
Lördag: Lätt distanslöpning före frukost 7-8 km
Söndag: Premiärmilen. Eller 20 km långpass på landet. Eller något annat. 10-20 km.
Glasklart, eller hur?! ;-)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar väl som ett bra upplägg... Men skulle inte du haka på Pertti och hans 45minuters tåg?

MarathonMia sa...

Härlig planering! Kom och kör med oss på Zinken på tisdag! Vi kör Södermalm runt - 11km. Du ligger ju klart i den avancerade gruppen! Vet inte om vi kör löpskolning då, men det brukar vi göra när vi kör backintervaller. http://www.iflinneafriidrott.se/linnea/

Karin sa...

Masse: Jo, det var just det... men det var innan det dök upp lite nya alternativ. Jag måste springa på saken ;-)
Mia: Det låter ju spännande! Jag vet inte om jag törs bara, jag är jättefeg vad gäller gruppträning (vet inte varför). Är det bara att dyka upp i såfall?

Anonym sa...

Det är väl Allans grupp du springer i va, Mia?

MarathonMia sa...

Karin: Ja, det bara att dyka upp, jag har bara varit med 3 ggr, men det är superkul. Alla har olika förutsättningar -du behöver inte vara nervös! Du är ju duktig och ska dela med dig!

Ja - Allan leder gruppen (fast jag springer ju inte direkt MED honom) -han försvinner på lätta ben och möter upp oss för löpskolning och peptalk...

MarathonMia sa...

Vad tokigt det ser ut att jag svarar på fler inlägg på DIN blogg... finns det blogglagar?

Karin sa...

Mia, det är väl bara bra. På min blogg får du iallafall gärna svara på inlägg :-) Jag får se om jag samlat mod tills imorgon då... Vi kanske ses ;)

Anonym sa...

du glömde skriva in massagen som väntar på söndag :P

Karin sa...

Förlåt, det glömde jag... Är lite förvirrad, som vanligt ;)

Anonym sa...

Klart du ska springa Premiärmilen!

Vad du än väljer så spring bra (högt och fint)! ;)

Anonym sa...

Mia: Jag tror inte det finns blogglagar... Det är upp till var och en om man vill kidnappa någon annans blogg... Jag gör det hela tiden...

Anonym sa...

Lurar också på mitt schema och det får nog allt bli ett lätt distanspass i morgon. En sak är i alla fall säker. Det spritter i benen! :)

Karin sa...

Berglund: Tack :) Det ska jag göra!
Henke: Jag håller med dig :)

Katarina M-I sa...

Vilken härlig vecka, och med inslag av lite spänning eftersom läsaren inte riktigt vet hur det slutar! Jag väntar på upplösningen:)