onsdag 5 mars 2008

Uppdrag: hare

Idag har jag agerat hare, eller kanske snarare farthållare, åt Karin som ville springa snabbdistans. Och detta TRE DAGAR EFTER ATT HON SPRUNGIT ETT MARATHON PÅ LÖPBAND! Vilken tjej! Jag är så otroligt imponerad av henne, och Puma som tillsammans genomförde detta! Coola tjejer, helt klart!

Nåja, jag fick iallafall den stora äran att agera farthållare/hare åt Karin idag och det var kanonkul :-) Började med att springa från mig till Karin, en runda på 8,3K. Jag passade på att springa lite snabbare på den sträckan och sprang på 4:50 min/km i snitt, över Västerbron och till Karin (3 km) gick det med 4:41-fart. Bra tryck i benen alltså :-) Och inga känningar av gårdagens backpass, skönt! Stretchingen av tibialis-muskeln igår gav resultat, tack Masse/Niklas för stretchlänken :-)

Från Karin sprang vi runt Kristineberg, Rålis, Norr Mälarstrand och avslutade längs Kungsholmsstrand. Jag njöt i fulla drag av att springa i mörker med vattnet som kluckade vid sidan om oss längs Norr Mälarstrand och Kungsholmsstrand. Underbart! Det är synd om dom som inte förstår tjusningen med löpning...
Rundan blev 7,3K och målfarten var 5:35 fart. Såhär blev kilometertiderna: 6:35-6:03-5:33-5:18-5:39-5:21-5:15. Snittfarten totalt sett 5:37 min/km. Grymt starkt av Karin och själv är jag nöjd med mitt första försök till att agera hare. Det var kul, verkligen! Förstår hur svårt det är att hålla farten för våra farthållare på TSM så det var en nyttig erfarenhet :-)

Totalt sett sprang jag 15,6 K i 5:15-fart och jag är inte ett dugg trött i kroppen nu. Men imorgon lär jag vara rätt slut, klockan ringer 04:40. Å andra sidan har jag själv valt att träna sent på kvällen. Löpardåre?! Ånä!
Vila imorgon, på fredag blir det intervaller på Kristinebergs IP.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att man tillhör dem som insett tjusningen med löpning ;)

Hade ett gott pass idag jag också :)

Bra pass! Så enkelt, liksom...

Karin sa...

Härligt!
Ibland lönar det sig att vila, uppenbarligen ;)

Karin sa...

Tack för ikväll! Det var jättekul! =) Jag uppskattar verkligen att du orkade dra runt på mig ;)

Kram!

Anonym sa...

Trevligt pass låter det som... Bra fart också...

Skönt att stretchningen funkade...

Dunceor sa...

Bra fart och distans. Du verkar vara i riktigt bra form nu. Skoj!

Anonym sa...

Eftersom du är i så bra form så betyder det att någon annan är i dålig form, alternativt skadad...

Stackare!

Karin sa...

Karin: Det var verkligen inte betungande, bara jättekul =) Let's do it again!!
Masse: Jätteskönt pass, kul att testa två helt olika farter. Och stretchen var verkligen guld värd. Undrar dock vem som kan vara min "motpol" då... hmm...
Dunceor: Det känns jätteskönt! Hoppas att det håller hela vägen bara...

Benet sa...

Du är makalös! :-) Starkt att orka med ett så pass långt pass (i bra fart) dagen efter ett tungt backpass. Superbt!

Låter som ett helt underbart pass. Att springa vid vatten har något magiskt över sig.

Nike (och Puma) e ju också makalösa. Marathon på löpband!!?? Tjena....

Nix sa...

Varför Krillan? Finns det elljus?
Skippade att springa där häromsistens, till förmån för stadion. Men där var det också mörkt.
Tacka vet jag StMossen ;)

Karin sa...

Benet: Tack :-) Jag blir nästan lite generad... Och ja, Karin & Puma är makalösa :-D
Niklas: Måste testa att springa på bana i beckmörker;-) Nejvars, Karin springer där varje vecka så jag tänkte haka på. Men StMossen ska provas i vår!

Katarina M-I sa...

PH- personlig hare det är nog den nya PT:n. Hm... kanske en ny affärsidè:)

Karin sa...

Där sa du nå´t :)