tisdag 18 mars 2008

Ont

Ingen träning idag. Ont i kroppen, varenda led och muskel värker. Känns som influensa, fast utan feber, halsont och snuva. Känner mig jättevissen utan att egentligen vara sjuk. Somnade i soffan när jag kom hem, sov två timmar utan problem... Säkert övertränad, bara för att jag var så kaxig och skrev att jag inte var ett dugg sliten igår. Eller så är det väderomslaget och en visst ärftlighet för muskelreumatism som ställer till det...
Blir en tidig kväll och förhoppningsvis ett pass imorgon fm innan jobbet istället. Det här var inte kul :-(

16 kommentarer:

Benet sa...

Vad trist för dig! Tidig kväll och mycket vila är nog receptet. Ta hand om dig och ta det lugnt så länge du känner dig sliten och orkeslös.

Anonym sa...

Det svänger fort. Ta du och vila ordentligt så är du snart tillbaka igen, starkare än någonsin tidigare :)

Under tiden kan du alltid kela lite med dina nya löparskor ;)

Karin sa...

Benet: Tack, jag ska försöka vila mig i form.
Henke: Jag hoppas du har rätt! Och jag och skorna får väl se på SM-slutspelet istället ;)

Anonym sa...

Jag tycker att du ska hoppa över morgondagens pass också. Och tänk på att äta omega-3.

Läs det här: http://likeanathlete.blogspot.com/2008/03/ngot-fr-alla-srskilt-masse.html

Karin sa...

Thanx, Masse! :-) Vilken läsvärd länk! Och jag överväger faktiskt att vila imorgon med... Överväger... ;)

Anonym sa...

Usch! Din stackare!
Ta vara på eländet genom att ta vara på dig själv. Du vet, mysa i soffan, varmt te, kanske ett fotbad. Och sömn.
Röstar med Masse här. Skippa morgondagens pass oxå. Du förlorar inget på att ställa in ett pass, men kan förlora massor om du pressar en kropp som behöver vila.
Känner mig plötsligt som min mamma... ;-)

Katarina M-I sa...

Bara ta det lungt. DU HAR GOTT OM TID!!! Skäm bort dig lite extra, när man väl "måste" vila så njut av det. Köp nån lyxig tidning och gör sådant du vanligtvis kanske inte känner att du hinner. Snart är du påväg igen, i dina nya snabba skor!

Anonym sa...

Jag tror bara du längtat dig sjuk efter de där Asics DS Racer du lämnade i butiken.

(Nej förlåt, man skall inte skoja om tråkigheter. Men jag kunde inte låta bli, när jag tycker de är världens bästa skor. Krya på dig!)

Nix sa...

Ja - du vilar banne mig imorgon! Basta! Annars kommer jag efter dig med en rejäl påse ovett i näven.

Anonym sa...

Jag tycker också att du ska vila idag också, tänk på hur det blev i julas...

Karin sa...

Bureborn: Tack, jag lyssnar och lyder :)
Katarina: Åh, jag längtar till fredag och skoinvigningen! :) Och du har så rätt, det ÄR gott om tid till 31/5.
Fredrika: Ja, så måste det vara :-) Jag ser det som ett tecken på att jag nog "måste" ha dom skorna med... ;)
Nix: Jag vilar!!! Jag lovar! Vill inte ha ovett... ;-)
Stina: Du är så klok! Tack för påminnelsen, så vill jag inte ha det igen. hu!

Karin sa...

Usch, nej inte gå och bli sjuk nu! Vila vila vila, tycker jag. Du får säga hur det blir, om vi skippar löpningen imorgon då? Om du e frisk men bara trött kan vi ju ses för en fika istället? Men inte om du e sjuk, ja vill inte bli smittad ;) (ego-Karin här)

Anonym sa...

Vila och krya på dig nu Karin så hoppas jag att vi ses på TSM träningen på söndag.

Karin sa...

Karin: Ånä, back on track. Se svaret på din blogg ;-)
Catarina: Tack! Jag ska absolut med på TSM-träningen på söndag, ser fram mot det! Vi ses!

MarathonMia sa...

Du är snart på benen! Ladda med färskpressad juice, goda grönsaker och vila! Hjärnträning är också viktig - ladda med "Må-Bra-saker"

Karin sa...

Tack, Mia :) 10 timmars sömn gjorde underverk för kroppen. Tror att en 7-milsvecka i kombination med 50 timmars arbetsvecka inte är en superhit. Fast nu är det nya tag som gäller! :-)