måndag 10 mars 2008

Drömmar och veckoplanering

Först och främst: Tack för alla uppmuntrande kommentarer på gårdagens inlägg! Det är skönt att få lite input från andra håll ibland, så man håller sig på banan :-) Tack!!

Inatt drömde jag om jobbet och löpning. Det var en väldigt konstig dröm faktiskt. Drömde att en av våra läkare frågade mig om jag inte hade lite väl mycket vårkänslor och "ordinerade" att jag borde köpa ett par nya löparskor och lägga energin på träning istället. :-D Jag tar detta som ett tecken på att jag definitivt ska gå till RS nästa vecka och investera i ett par nya skor och en ny sport-BH. Så måste det vara!

Den här veckan är en såndär hemsk jobbvecka igen. Fram till sista helgen i mars har jag bara ledigt en dag åt gången, tre lediga dagar totalt. Hu! Nåja, det får gå. I gengäld har jag ledigt 30/3-3/4, så jag ska inte gnälla alltför mycket. Problemet blir att få till träningen, men jag får se det som ledig kvalitetstid så går det nog bra. Har faktiskt tagit vilodag idag också, trots abstinensen. Lika bra att passa på att ta sovmorgon när man kan... Såhär ser iallafall min plan för veckan ut (Szalkai med modifikation):
Måndag: vila
Tisdag: snabbdistans enl schemat
Onsdag: Distanspass 10-12 km, löpskolning
Torsdag: Långpass 24-26 km, lugn fart
Fredag: Vila
Lördag: Styrketräning på gymmet, lätt distanslöpning 3-4 km som uppvärmning
Söndag: Intervallpass, kort intervall enl schemat (plus tandagnisslan över att inte kunna delta i TSM-träningen!)

Ska absolut köra intervallerna på löpbana, det var avgjort mycket bättre än att springa raksträcka i Norra Hammarbyhamnen. Får se vad det blir för bana den här gången dock. Krillans IP var riktigt skön. Enskede IP likaså, fast den är mer oskyddad om det blåser. Stora Mossen kan vara ett alternativ med tanke på ombytesmöjligheterna. Hmmm... Fler förslag?

10 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns som sagt ett behov för en samlad lista över olika löparbanors fördelar och nackdelar och även annat...

Och att handla är nödvändigt. Shopare necesse est!

Karin sa...

Helt klart! Min erfarenhet av banor är dock begränsad. Men Krillan kan jag recensera, Enskede måste nog få en ny chans innan jag ger "domen".

Jaaa :-) Mer träningskläder åt oss!

Karin sa...

Jag ska också gå till RS snart! Måste bara kolla ekonomin först =)

Antar att ditt distanspass på onsdag är mitt snabbpass? =) hehe. Ska bli kul att springa igen!

Kram

Karin sa...

Jag skrev planeringen innan vi var klara med vår planering ;-) Det blir ju ett distanspass ändå, fast lite längre. Och mycket roligare! =)

Benet sa...

Låter som en kanonvecka :-)

Hur är det att springa på Stadions löparbanor? Får man göra det som "vanlig" stockholmsskattebetalare?

Karin sa...

Jag har aldrig provat själv, men har läst att både Niklas och Allan har sprungit där på kvällstid, så det borde ju gå ;-)

Anonym sa...

Trevlig löparvecka du har framför dig! Intervaller på löparbana låter både roligt och proffsigt. Och synnerligen spännande om det dessutom innebär att klättra över grindar in på Stadion....

Shoppa? Ja, ja, ja! Jag har tagit ledigt idag. Ska åka in till S-holm. Och leta upp en viss löparbutik. Yippie!

Karin sa...

Där gav du mig en idé ;-) Lite äventyr i löpningen ska man väl ha?!

Åh, vad roligt!! Hoppas du hittar bra saker och får trevlig service (som alltid) i favoritbutiken :-D

Anonym sa...

Men se upp för det vassa staketet om ni ska planka in...

Karin sa...

OM jag tänker planka in (inte skulle väl jag?!) så lovar jag att undvika staket, taggtråd och annat vasst otyg!