söndag 23 mars 2008

TSM; trött-sliten-marathontjej. Ändå lycklig :-)

Idag var det ett riktigt tungt och slitigt pass för mig, men jag är nöjd ändå =)
Klev upp utan motstånd när klockan ringde, men kände direkt att kroppen var seg efter intervallerna igår. För övrigt var dagens pass det fjärde på raken av veckans totalt fyra pass. Inte helt optimalt alls. Men ändå, är det TSM-söndag så är det :-)

Såg först inte ett bekant ansikte, omklädningsrum 1 på Stadion var tvärtomt. Efter hand droppade dock folket in, det var förvånansvärt många som kom idag ändå tycker jag. Slog följe med Masse från start och snällt nog fick jag mellantider och distans rapporterat med jämna mellanrum. Tack! :-) Vi sprang två varv idag; dels en bit på Tjejmilenbanan och sedan en bit på premiärmilenbanan. Hade skönt flyt i kroppen under första halvan, men när vi passerade Stadion började jag känna mig oroväckande trött. Pulsmässigt syns det också; från en snittpuls på 160 till en snittpuls på 170... Tursamt nog talade Masse om att farten hade höjts, så det kändes inte helt hopplöst. Någonstans runt 20-km-passeringen började jag känna mig riktigt trött och det var slitigt, stumma ben och kroppen gjorde ont. I det läget var det så underbart skönt att höra Masse säga att han också började bli sliten och vi sänkte farten lite. När resten av gänget gav sig ut på de avslutande 3 km valde vi och några till att springa till omklädningsrummet istället. Jag ångrar inte det beslutet en sekund! Totalt idag blev det 22,6 km på 2:01:28 vilket ger en pace på 5:22 min/km.

Frånsett att det var tungt idag så var det en härlig runda, samtalsämnena flödade och solen sken. Lite roliga incidenter var det också; bland annat en liten kille i sulky som glatt utbrast "OJ" när 3:30-gruppen forsade fram. Eller den stackars tanten som raskt drog sin make åt sidan för att "skydda" honom från horden av löpare. Hon såg riktigt skärrad ut...
Fler än jag hade det bitvis motigt och det var kul att kunna skoja om det också :) Träffade Catarina IRL för första gången, mycket trevlig bekantskap. Kul att möta människor man bara "pratat" med via bloggen tidigare. Bloggandet har för övrigt gett mig otroligt mycket "in-put" och inspiration, synd att jag inte upptäckt det tidigare!

Nåväl; nu ska jag lägga upp benen högt och ta en powernap för att komma igen. Sen ska jag fundera lite över det snyggaste jag sett på länge och som gav mig visst huvudbry... Är det våren or what?! ;)

18 kommentarer:

MarathonMia sa...

Åh vilken gullig avslutning. Det ÄR vår (snön bara försöker lura oss). Var det något snyggt i tights? ;-)

Benet sa...

Tjejsnack på G, hör jag! :-) Hehe, härligt med en vår som är i antågande!

Schysst pass. Det är av väldigt förklarliga skäl som du kände dig sliten idag. Löpningspass fyra dagar på raken. Hur många pallar det? Bra jobbat, som alltid!

Anonym sa...

Visst är det kul med alla bloggare!

Hoppas vi känner igen varandra under Premiärmilen också :)

Karin sa...

Det vore jätteskoj! :)

Anonym sa...

Men hallå! Har du sagt A får du minsanna avslöja lite mer - jag dör av nyfikenhet! :-)
Snyggt kämpat! Instämmer helt med benet - helt ok att vara sliten efeter fyra pass på raken. Varav ett eminent intervallpass!
Bra gjort att avstå de sista kilometrarna oxå.

Katarina M-I sa...

Det snyggaste du sett... Vad var det för modell? För det måste ju vara ett par riktigt heta skor, eller hur;)

Karin sa...

Bureborn: "B"... ;) Det var något snyggt i tights. Jag funderar fortfarande, myror i hjärncellen helt klart. Och ja, jag är nöjd och trött och glad att jag har en kropp som orkar fyra pass på raken. Nästan hela vägen.
Katarina: Du kunde ha haft mer rätt än du anar ;)

Anonym sa...

Jag vet, jag vet, jag vet, jag vet...

Förresten, har jag sagt att jag vet?

Karin sa...

Du sa just det... tyst nu ;)

Karin sa...

jag vill också få reda på mer! Jag får höra ALLT på onsdag va? =) hiiii

Karin sa...

Klart jag berättar ;) Det finns dock inte så mycket mer att tillägga, hi hi

Anonym sa...

A gentleman never tells...

Karin sa...

Och eftersom du är en gentleman så är saken i trygga händer? ;)

Anonym sa...

Precis... Mycket goda händer!

Karin sa...

Thanx :-)

Anonym sa...

Sannerligen, det är vår! :-)

Nix sa...

Åhhhhhh - BERÄTTA!!!! Nu!

Karin sa...

Fredrika: Ja, det är vår i luften. Och i kroppen. Men vädret säger något annat...
Niklas: Nyfiken?! ;)