tisdag 25 mars 2008

Sjuk :-(

Planeringen har spruckit totalt. Igår eftermiddag kom influensakänslan krypande på jobbet och mycket riktigt; feber. Men, envis som jag är, så jobbade jag på och tänkte att jag nog kunde sova bort det. DET var inte kroppen med på, så nu sitter jag här med feberblanka ögon, huvudvärk och tryck över bröstet :-( Det enda positiva är att muskelvärken är så gott som borta och det känns som att det "brutit ut" ordentligt.
Och jag som hade bestämt mig för att testa backpass med IF Linnéa idag. Benen vill springa, men jag inser att nu är det bara att gilla läget och träna tidigast torsdag morgon (om jag är feberfri imorgon). Starten i Premiärmilen hänger löst, men det beror ju på vad kroppen vill. JAG vill springa!
Försöker trösta mig med att det är mycket bättre att bli sjuk nu och hålla mig frisk resterande veckor än att åka på feber/sjukdom någon vecka före maran. Jag tappar inte så mycket ändå, jag vet det. Men det känns inte så. Visset :-(

För att avsluta med något roligt så börjar det en ny serie i SVT imorgon; Barnmorskorna. Man kan tjuvtitta på första avsnittet här. Den är inspelad på min arbetsplats, barnmorskorna är mina kollegor (själv är jag inte med) och även om det är klippt och saxat för att passa TV så ges en ganska rättvis bild av mitt yrke. Jag är så stolt över mina kollegor och över mitt yrke :-)

28 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Jobbigt att bli sjuk! Tänkte faktiskt på dig när jag såg trailern för barnmorskorna och undrade om du skulle komma att vara med :)

Karin sa...

Vad kul :) Nej, jag har klarat mig undan tv-teamet, möjigen kan jag skymta förbi i bakgrunden.
Hoppas på ett snabbt tillfrisknande...

Benet sa...

Trist att bli sjuk! Hoppas att det vänder snabbt. Och ta det lugnt! Stressa inte ut i spåren förrän du känner dig riktigt frisk! Surt att åka på bakslag! (Gud vad vi är bra på att förmana varandra :-)

Skall spana in "Barnmorskorna" och förmodligen återuppleva lite gamla minnen (det var sex år sedan man var i närheten av en förlossningsavdelning senast). Tack för tipset!

Karin sa...

Jag hoppas!!
Jag tror vi behöver det och det är lättare att lyssna på jämlikar som förstår frustrationen. Iallafall för mig :-)

Karin sa...

Ahh så det kom ifatt dig ändå. Tråkigt att du är sjuk! Men hoppas det går över snabbt!
Krya på dig!
Kram kram

Anonym sa...

Nääää... vad tråkigt... Det kommer fler backpass med Linnea.

Jag har lovat Allan att vara med någon gång... Jag kanske ska haka på. Men tisdagar är egentligen ingen bra dag för mig...

MarathonMia sa...

Helt rätt tid att bli sjuk på, om man nu ska bli sjuk.

Tack för TV-tipse - barnmorskor är helt fantastiska! Jag hjälpte min svägerska att få lilla Felicia för 2 år sedan när hennes man låg i lunginflammation - DET var en upplevelse som hette duga!

MarathonMia sa...

Jag tror att det blir backintervaller nästa tisdag - idag skulle vi klämma söder runt i snabbare fart om jag minns rätt.

Kul om ni kommer nån gång så jag får se hur ni ser ut IRL.

Karin sa...

Karin: mmm... det gjorde det. Typiskt! Men tack, jag lovar att göra mitt bästa :)
Masse: Ja, det vore jättekul! :) Jag ska baske mig vara fit-for-fight på tisdag (och helst långt före dess).
Mia: Tack, jag försöker att tänka så jag med. Och som redan sagts; nästa tisdag ska jag stå där - IRL, backe eller inte :-) Vad häftigt att du fick vara med när Felicia föddes!

Anonym sa...

Jag får inte vara med om det... Men det måste vara maxat...

Karin sa...

Jag vet inte hur det är att vara närstående, men som barnmorska så tycker jag att det är lika fantastiskt varje gång :-) Ett vardagligt mirakel.

Anonym sa...

Ett vardagligt mirakel... Vilket härligt motsatsuttryck.

Anonym sa...

Nej, inte du oxå! Jag har också trillat dit, på feber å elände alltså. Zappar och dricker honungsvatten.

Klok inställning- det är ju en rätt ok tidpunkt att bli risig på. Tröstar mig med den jag också.

Nu måste jag absolut se barnmorskorna!

Karin sa...

Nämen fy vad tråkigt!!! En klen tröst att man iallafall inte är ensam. Nu kryar vi på oss och kommer i form till 31/5!

Dunceor sa...

Jag måste också säga att jag funderade på dig när jag såg trailern för det. Jag tror inte jag vet någon annan barnmorska =)

Tråkigt med vara sjuk, jag har precis repat mig från min förkylning. Du får hoppas på lite vila och pigga fräscha ben efteråt!

Karin sa...

Hehe, vad kul :)
Skönt att du mår bättre! Och tack, jag ska tänka de pigga ben och härliga rundor som kommer (förhoppningsvis snart)

Anonym sa...

Oj, mycket sjukstugor nu i bloggosfären. Tack för att du tittade in hos mig, hade missat din blogg helt och hållet, det skall repareras.
Hoppas du kommer i slag igen, fort. Jag vet aldeles för bra hur det är att vara klen och inte orka springa för snubans skull...Usch fy och urk.

Karin sa...

Välkommen hit :-) Ja, det verkar vara diverse otyg till sjukdomar som florerar. Tur att man kan pigga upp sig med att läsa träningsbloggar iallafall!

Anonym sa...

krya på dig nu så du kan slå kusinen 31/5 (vore såååååå kul om du gjorde det!! :D)
Och tack för att jag fick prata av mig efter intervjun idag, skönt att bolla lite med dig :)

Karin sa...

Tack, gumman! Det känns kul att tänka på :-) Och det var så lite så, jag håller på dig ju!

Johan Lindvall sa...

"TRÅÅÅÅÅKIGT!!" för att citera min son.
Alla verkar ha åkt på någon forma av snuva. Men det är väl bara att bädda ner sig, deppa lite och hoppas på att vårvärmen kommer fort.
Krya på dig!
Såg programmet på SVT-play, det är ju tydligt att vi har fått barn på fel sjukhus. Ni verkar vara så goa.

Host, host!

Nix sa...

Krya på dig nu - och gå inte på det för tidigt!

Kort sagt - fundera på hur jag hade gjort. Gör sedan precis tvärtom...

Det tar bara några dagar. Faktiskt.

Anonym sa...

och det bästa är att om du vilar så vilar du dig i form inför premiärmilen och kommer springa i åttor runt mig!

Jag framhärdar min åsikt att du ska springa med oss... Varför inte lura med pappa och kusinen till loppet ;-)

Karin sa...

Johan: Välkommen hit :-) Ja, det verkar inte bättre än att även vi löpare åker på influensa och otyg. Kroppen känns bättre, men febern biter sig kvar... Och jag vilar. Och barnmorskor...tja, vi har horn i pannan lite då och då. Trist att råka ut för det dock.

Niklas: Det var ett konkret och bra råd ;-) Jag ska inte springa förrän jag har varit feberfri en dag, helt klart!

Masse: Hahaha, det var ingen dum idé :-) Är jag feberfri imorgon så blir det Premiärmilen, annars får det vara. Håll tummarna!

Benet sa...

Jag skrev tidigare att jag skulle spana in "Barnmorskorna" och kanske få återuppleva gamla minnen, och SANNERLIGEN!!!

Vem visar sig i rutan i den första scenen? Jo "VÅR" barnmorska som förlöste vår första dotter för snart nio år sedan! Jag och min fru tittade på varandra och utbrast samtidigt: MEN, DET ÄR JU AGNETA!

Vi gick hos henne under hela graviditeten på ABC-kliniken på SÖS och hade också sån tur att vi lyckades tima födseln med hennes arbets-schema.

Vi tog fram albumet och visade vår dotter. Där är du, och den som håller dig är hon som du just nu ser på TV. Coolt, tyckte hon.

Herregud, vilket sammanträffande! Av alla barnmorskor i Stockholm så är det "vår" Agneta som man fick se på TV ikväll... Helt sanslöst! :-)

Karin sa...

Hahahahaha :-) Vad liten världen är. Och vad roligt!!! Tack för att du delade med dig av det här också :)

Anonym sa...

Har nu sett första avsnittet av Barnmorskorna och måste säga att det var ett mkt bra program. Be proud! :)

Karin sa...

Tack, Henke! Jag lovar, det är jag :)