torsdag 27 mars 2008

Schack matt!

Nu tror jag att jag har ställt febern i schack matt-position. Ingen feber, ingen muskelvärk, inget tryck över bröstet. Bara lite trött... Men lycklig!! :-) Håller det här i sig så får jag springa imorgon. Benen sjunger Ledin; "vi är på gång, vi är laddade, vi är tända..." Lurar ut mig i hallen för att titta på Asicspolarna som står på rad. Till och med mina blåa tånaglar ber om en joggingrunda...
Igår kom förresten nya podden med posten. Det tar jag som ett tecken på att jag ska ut och springa snart igen!

Planen för resten av veckan lyder som följer:
Torsdag: Promenad i solskenet. Kanske några små joggsteg
Fredag: Distanslöpning "håller-kroppen-eller-inte". Ev backpass, men det kanske är att ta i för mycket... Hämta ut nummerlappen till Premiärmilen :-)
Lördag: Lättdistans före frukost 7-10 km
Söndag: Premiärmilen. Önsketid sub 45. Förmodad tid 46:54 och småsur för att viljan är större än förmågan. Är man envis så är man. Men jag lovar, jag tänker lyssna på kroppen!

Tack alla ni som skrivit en massa kloka ord och gulliga krya-på-dig-hälsningar. Det har garanterat påskyndat feberns flykt! :-)

21 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Härligt att du känner att du snart är "på väg igen". Ser fram emot den spännande upplösningen på resten av veckan, hur det nu går så är det DIN väg mot 3.30!! Och jag älskar att följa den:)
Njut av den fina dagen i promenadtakt!

Anonym sa...

Ta det lugnt... Och håll koll på pulsen...

Anonym sa...

Influensa i två dar! Det kallar jag ungdom!!

askan sa...

Fint att du är på gång! Om jag får tycka till om en grej så tycker jag definitivt du ska skippa backlöpningen. Kör ett mjukispass med ett jättekort fartavsnitt istället eller så bara mjukis och spara det lilla fartavsnittet till på lördagen, kanske ännu bättre. Backar direkt efter febersjuka tror jag är att be om en mör kropp och det är det sista du vill ha inför sub-45 :)

mina 50 öre

Karin sa...

Katarina: Tack, det var fint sagt :) Jag lovar att uppdatera mig!
Masse: Lovar! Det blir pulscheck innan och under löpningen. Jag vill ju kunna jaga dig och Pertti på söndag. Om pulsen säger okej...
Jumper: Nja, influensa har jag nog inte haft. Däremot tredagarsfeber; mån-tis-ons. Barnsjukdom enligt hörsägen...
Askan: Jag tror dig och jag tror nog inte heller på ett backpass. Mer än i tanken. Men lite fartökning kanske...Kroppen får bestämma! :)

Felicitas sa...

Härligt att du snart är fit for fight! :)

Anonym sa...

Men det är ju underbart! Lycklig för sin skull.
Och kolla så duktig jag är, ingen förmaning... ;-)

Karin sa...

Felicitas: Ja, det känns jättebra. Eller så har jag bara vårkänslor och är hög på lyckan över ljuset och värmen... :)
Bureborn: Hihi, du får gärna komma med "förmaningar". Jag tar dom som kloka råd jag... :-)

Benet sa...

Skönt att febern vikt hädan. Vad du än bestämmer dig för angående veckans träning/tävling, så ta det isigt... och ha kul! Febern är borta, våren är på väg! Härligt!

Karin sa...

Benet: Absolut! Men jag vill lova att benen ville springa när jag promenerade till Fåfängan förut :) Första fräknarna har landat på näsan, då är det vår!

Anonym sa...

Är fräknar fåfängt? ;-) Sköönt!

Karin sa...

Underbara sol :) (Fräknarna får jag väl se som bonus)

Mia S sa...

Kul att se att du är på väg tillbaka! Lycka till på premiärmilen!

Karin sa...

Tack :) Jag hoppas kroppen är med på det!

MarathonMia sa...

Du klarar sub 45 minuter alla gånger;-) du verkar stark - och suget i benen kommer få övertag! Jag tar med mig syskonbarnen jag ska passa på söndag och hejar!

Karin sa...

Tack, Mia! :)Ska jag göra mitt bästa för sub45 (om kroppen är med) och vinka glatt till dig och supporterskaran. Fast jag vet ju inte hur du ser ut... får väl vinka som en tok till alla jag ser ;)

MarathonMia sa...

åh nej! Det går åt alldeles för mycket energi att vinka åt ALLA. Håll istället hög fart och se till att klara tiden. Jag ser ut som en blandning mellan Kristina Lugn och Pernilla Wahlgren...så om någon toka med det utseendet viftar och hojtar så är det jag! :-)

Anonym sa...

"Vamos!" som Rafael Nadal skulle ha vrålat...

"Come oooon!" hade LLeyton Hewitt skrikit...

Jag nöjer mig med: "Ha, ha... ha den äran!" :)

Nix sa...

å ja har nya fräknar
och prickigt sommarskinn

Men du ska ge sjutton i att springa fredag och lördag. En får räcka.
Man FÅR inte starta om i samma takt igen efter sjukdom!

Jag har ont i halsen - lite diffust så där. Bryter ut perfekt till söndag förmiddag...

Karin sa...

Då vinkar jag till alla som tjoar och hejar då. Och särskilt om de ser ut som Kristina Lugn/Pernilla Wahlgren ;)

Karin sa...

Får jag bara springa en mil den här veckan?!?! Jag FÅR visst *obstinat* :-D
Vad ska mr Sz säga nu, jag måste ju träna ikapp lite nästa vecka ;)