måndag 14 april 2008

Vilodag med ett leende

Skönt med vilodag idag. Kroppen känns oförskämt pigg, benen är lite trötta men inte stumma. Annars inga känningar alls av gårdagens långpass, det är en märklig, härlig känsla. Har fortfarande ett visst Runner's High-rus i kroppen och har gått omkring med ett stort leende och en massa vårkänslor hela dagen :-)
Totalt blev det 67,7 km förra veckan fördelat på 4 pass. Inte helt optimalt, men den extra vilodagen var otroligt skön! Nu är det ny vecka som gäller och planeringen är lite svajig, men jag gör ett försök:
Måndag: Vila. 30 min massage på jobbet
Tisdag: Träning med IF Linnéa. Förhoppningsvis backpass
Onsdag: Om backpass tisdag-8 km lugn distanslöpning före frukost. Annars långa backintervaller (fast kortare än förra veckan!)
Torsdag: 6 x 1000 m intervaller. Fart 4:10-4:20 min/km. Förslag på någon löparbana?
Fredag: Vila
Lördag: Distanspass på landet med pappa och kusinen. 10 km.
Söndag: TSM-träning. 28 km i 5:15-tempo.
Det känns som om benen kommer att bli trötta efter veckans träning, men kul ska det bli! (Fast jag erkänner; jag ser inte fram emot tusingarna, de känns långa...)

För övrigt är New York Marathon-resan spikad och så gott som klar. Som kusinen sa "det ska bli j*vligt kul"! Men innan dess väntar många roliga utmaningar och tunga träningsveckor ;-)

22 kommentarer:

Felicitas sa...

Åh, vad roligt med NY-maran!!! :D

Nix sa...

Tusingar - hmm, kanske skulle simulera en skada...

Jag tror att det måste bli lunchpass för min del, och då ligger ju Stadion bra till. Men jag hämtar på eftermiddagen - och det passet tar minst 1,5 timme från att man börjar springa till dess att man är klar. Så två timmars lunch en hämtdag. Det är ju inte optimalt...
Men det är klart - drar jag 11:15 och är tillbaka 12:45 så kanske det funkar.

Kan det intressera i så fall?

Masse är säkert JÄTTEsugen också ;)

Nix sa...

Som du märker ignorerar jag NY-maran...

Anonym sa...

Det vore kul, men det fungerar inte riktigt med tusingar på torsdag lunch... Jag ska nog ta dem på Enskede på kvällen... Typ 19, eller så..

Jag ignorerar NY också...

Nix sa...

Enskede 19 skulle kanske vara ett bättre alternativ även för mig - men det måste jag stämma av med S.

Karin sa...

Jane: :-) Yes! Jag längtar!
Niklas & Masse: Äh, ni är bara avundsjuka ;-) Men vad är N.Y mot Åland Marathon? Som jag inte ens ska springa mer än hälften av... Vore trevligt med sällskap på intervallerna, Enskede IP? 19?

Anonym sa...

Men vänta nu... Formuleras en plan att invadera Enskede kl 19 på torsdag? Man kanske ska kolla i så fall om det är ledigt...

Karin sa...

Ja, är inte det en bra invadering? Men man kan ju kolla så det är ledigt förstås. Du är klok, som alltid ;-)

Anonym sa...

Nog är herrarna avundsjuka allt. Och jag med. Men jag är glad för din skull! Ska bli hur kul som helst att följa din väg dit!

Vadå dryga 67 km, inte optimalt!? Jag tycker det låter alldeles perfekt. Och den här veckans planering ser inspirerande ut. :-) Jag är så glad så att Sz INTE lagt in några tusingar i mitt program...

Nix sa...

ha! vad är fifth avenue mot åländska landsbygden och en kon att runda! klart att vi ska invadera - du får kolla.

Karin sa...

Bureborn: Det var 67 km på fyra pass som blev lite långt. Bättre att fördela på fem pass istället ;-)
Nix: Jag kollar under dagen! Och en ensam kon är coolare än 5th Ave. Eller också inte ;)

Anonym sa...

Är det fråga om NYM redan i höst?

(Vid nyheten dammade jumper av sitt gamla torra citat "Varför kräkas i London och New York, när det finns toalett hemma". Översatt till normalsvenska betyder det "Surt sa räven om rönnbären".

MarathonMia sa...

NY rockar fett (som min 15-åriga dotter säger) Och jag tycker att du rockar Karin!

Katarina M-I sa...

Kul att du har ett nytt häftigt mål efter Stockholm! Jag menar då är väl utsikterna goda för att vi får fortsätta följa dig- eller?

Anonym sa...

Hur fick du/ni tag på startplatserna till maran? Som jag förstått (utan att forska ihjäl mig i ämnet), är det väl ganska tufft, förutsatt att man inte bokar via Springtime?

Anonym sa...

Ah, NY, var där(Manhattan) i sommras med barn och 35 grader varmt. Ändå var det helhäftigt. Kan bara drömma om att springa ett marathon där, kanske, kanske, någon gång i framtiden.

Avis så jag blir grön. Lovar, det syns. Lillgrabben som är sjuk undrar vad det är med mig när jag sitter i hulkenfärg vid datorn ;-)

Karin sa...

Tildo: Japp! har väntat sedan december 2006... Hälsa Jumper att jag inte tänker kräkas där heller!
Mia: Tack detsamma :-)
Katarina: Sluta blogga efter SM? No way! ;-)
Henke: Springtravel tror jag är typ enda vägen. Den vägen tog vi iallafall...
Slimslender: Firade nyår i N.Y förra året. Coolt värre! Och jag tror nog att du kommer att springa en mara där i framtiden :-) Hoppas hulkenfärgen bleknar, det verkar ju läskigt ;)

Johan Lindvall sa...

The Big Apple...Du behöver ingen som langar vätska till dig...?
Det blir säkert en helt fantastisk upplevelse.
Vad har du för mål på maran?

Karin sa...

Alla supportrar är välkomna även till N.Y :-)
Måltid för SM: Först och främst bättre än 3:49:25 som är min hittills bästa tid där. Därefter bättre än 3:39:41, som är bästa marathontiden totalt. Fast innerst inne, helst vill jag att det ska stå 3:27:36. Och det är vad jag satsar för! Måltiden i SM får avgöra vad målet för N.Y blir...

Anonym sa...

Varifrån är det personliga rekordet?
Klart det kommer att stå 3:27:36, eller kanske 3:27:35 till och med!

Karin sa...

Haha, i drömmen iallafall :-) Vi får se 31 maj!
Personbästat är satt i platta, lättsprungna Berlin i höstas.

(I Berlin sprang jag för övrigt första maran på 4:11:57 år 2004. Det GÅR bevisligen att bli snabbare på enbart distansträning och ett veckosnitt på 3 mil/vecka. Får se vad mäster Sz kan hjälpa till med...)

Benet sa...

Det är så grymt coolt att du ska spring NY Marathon. Jag längtar redan efter det efterföljande blogginlägget där du redogör för varenda meter ;-)

...och klart det kommer att stå 3.27.35 bredvid ditt namn i resultatlistan för 2008 års SM! Alla gånger!