onsdag 16 april 2008

Morgonjogg på trötta ben


Godmorgon!
Imorse tog jag mig en liten runda före frukost. Vaknade tidigt av mig själv och kunde absolut inte somna om trots att jag hade sovmorgon... Så typiskt! Låg iallafall kvar i sängen en halv evighet innan jag masade mig upp och gav mig ut på ett lätt distanspass. Sprang ner från Henkan till Norra Hammarbyhamnen och längs vattnet till Eriksdalsbadet där jag vände. Benen var tunga och trötta, inte så konstigt efter gårdagens intervallpass. Trots att morgonluften var skön och våren spirade så kunde jag inte riktigt koncentrera mig. Tankarna svävade bara runt och benen kändes så otroligt sega. Kom hem efter viss förvirring, 8 km på 42:34. Snittpace på mediokra 5:19 min/km. Men okej, det var före frukost, det var tolv timmar efter ett plågsamt (men skönt) intervallpass och jag var totalt ofokuserad på löpningen. Inte konstigt att det kändes både långsamt och segt. Jag är nöjd ändå! :-)

Imorgon väntar tusingar på Enskede IP. Tusingarna ger mig rysningar, det känns läskigt långt. Det kommer att göra ont. Riktigt ont. Tur att jag har sällskap av Niklas och Masse. I sämsta fall får jag väl räkna deras intervaller, som Catarina så snällt föreslog.
Läggdax nu. Det kommer att bli en hård dag imorgon ;-)

18 kommentarer:

Anonym sa...

Sov gott så är du säkert redo för lite plågsam löpning i morgon :)

Själv vilar jag i morgon, men springer igen på fredag...har faktiskt syndat ikväll. Fest med jobbet och en del alkohol :)

Karin sa...

Tack, Henke! Man ska synda ibland också, livet består ju ändå av mer än bara löpning ;-)

Nix sa...

Intressant.

I princip exakt samma här! 7 km i runt 5:20-tempo. Ett av de tyngsta passen på länge. På morgonen.
Har inte ens orkat blogga om det ;) (eller hunnit...)

Anonym sa...

Jag tror de där tunga passen ha "uppfunnits" för att man ska få perspektiv på tillvaron. Man måste ju ha ngt att jämföra med. :-)

Lycka till med mördarintervallerna!
Tusingar är respektingivande. Men den här gången får du ju eminent draghjälp - och Nix och Masse också. Ni lär flyga runt Enskede IP alla tre!

Lena sa...

Bra jobbat!
Två tuffa intervallpass på en vecka, hur hinner du återhämta dig?

Karin sa...

Nix: Du, jag och Masse verkar synkade totalt nu... Hur ska det bli ikväll?! ;-)
Bureborn: Det tror jag med. Genom motståndspassen får man lite perspektiv. Och jag är själv lite rädd för tusingarna... Hoppas du har rätt!! :-)
Lena: Jag vet inte... Fråga mig imorgon ;-)

MarathonMia sa...

Klart du grejar tusingar. Det är ju bara några meter till från våra intervaller i tisdags - och utan lutning. Show the guys! Låt dem jaga dig!

Karin sa...

Tack, Mia. En meter x 300 till bara ;) Ska göra mitt bästa, men misstänker att det är jag som kommer att få jaga. De är ruskigt snabba, killarna :-) Får tänka mig en piska (alt. en morot) för att driva mig framåt snabbare.

Anonym sa...

Sliten eller ej...du är för envis och full av jävlar anamma för att göra något annat än att springa. Så länge du inte sitter fastkedjad lär inget stoppa dig :-D.

Gårdagens morgonrunda var ju ett skolexempel på hur det ska se ut om man tittar på Sz´s schema.

Ha det super roligt ikväll, tror ni lär flyga fram i rasande fart alla 3.

Karin sa...

Du är i galet bra form nu vännen! 2intervallpass på en vecka? Men om det är någon som fixar det så är det DU!

Jag ska också köra intervaller ikväll, men bara 800m, och på löpband, det kanske är lite fusk? ;)
Kram

Benet sa...

Kör hårt på tusingarna. Det kommer att vara hur gött som helst, med den form som du ligger inne med för tillfället!

Karin sa...

Catarina: Tack :-) Just nu känns det mest jobbigt, men vi får väl se på bloggen ikväll...
Karin: Tack för supporten! Du är grym, du med! Det var ju inte meningen att det skulle bli intervaller i tisdags också... Men jag gör som Allan säger ;-)
800-m är jobbigt, på löpband likväl som på bana. Kör hårt!
Benet: Tack, jag ska göra mitt bästa! (laddar med att käka taggtråd...)

Anonym sa...

Tusingar? Det är väl inget! Man får ju vila emellan. Fegisar!

Karin sa...

:-D Det är en skön inställning, Jumper!

MarathonMia sa...

hahaha tusen gånger en meter. Träningsvärken kommer sitta i pekfingret när du ska stänga av och på klockan :-D

Karin sa...

:-D Då blir det inga tusen meter utan en ÄNNU mer förvirrad Karin...

askan sa...

Hur fort kör ni tusingarna?

Karin sa...

Fort... tror jag. Det blev sisådar 4:07 i snitt