onsdag 30 april 2008

Ändring i planeringen

Efter nattens tre och en halv timmas sömn (jag var alldeles för speedad efter intervallträningen för att kunna sova) och dagens totala kaos på jobbet (patienter överallt!) så var det bara att stryka det inplanerade distanspasset. Jag var så trött att jag höll på att somna redan på jobbet. Tog fram spikmattan så fort jag kom hem, la mig till rätta, kände pulsen gå ner och somnade... Och vaknade 1 ½ timme senare... Snacka om trött! Nu känns tillvaron lite bättre och jag planerar att ta ett litet pass före frukost på fredag istället, ska bli riktigt skönt med en morgonjogg!

Min ångest över brist på långa långpass har så sakteliga börjat klinga av tack vare alla kloka råd och kommentarer jag fått här på bloggen. TACK!
Jag har verkligen ett svajigt självförtroende som löpare och när tillvaron gungar lite så slår det över även på löpningen. Imorgon blir det långpass med fartökning och den inplanerade rundan över Djurgården blir sisådär 25 km, det känns lagom. En titt i kalendern visar att samtliga långpass i april varit rätt långa; 23,1; 28,3; 25,5 och 30,5 km. Det får absolut heta duga, vanligen har jag haft två pass på 28-30 km och 6-7 pass på 20 km totalt inför maran...

Sammanfattningen av april lyder som följer:
Antal minuter: 1496
Antal km/vecka: 66,93
Antal pass: 18
Total distans: 280,6 km

Jag är riktigt, riktigt nöjd! Första veckan i april var nämligen min återhämtningsvecka efter tredagarsfebern och den mardrömslika Premiärmilen. Då trodde jag nästan inte att jag skulle komma igen, och här sitter jag nu; 280 km senare och fortfarande hyfsat pigga ben. Vilken underbar kropp man har som fixar detta. Och vilket fantastiskt hjärta jag har som klarar att gå från 45 spm i vila till över 190 spm vid intervallträning. Tack, hjärtat & tack, kroppen! Nu ökar vi och siktar stenhårt på 31/5. Nedräkningen har börjat!!

9 kommentarer:

Anonym sa...

280, är det rekord? Bra tränat vilket som! :)

Karin sa...

Tackar! Jag tror det faktiskt :-) Jag kommer att ha sprungit över 1000 km i år innan SM... :-D

Benet sa...

That's the spirit!!! Härlig läsning!

Anonym sa...

Din inställning smittar av sig ;)

Karin sa...

Benet: Remind me if I fall again... ;-) Tack!!
Henke: Vad kul! Nu räknar vi ner och ger järnet 31/5, eller hur?! =)

MarathonMia sa...

Åååå - likisar. Jag pallade inte heller dagens pass och har flyttat det till på fredag :-) men det är ju bara en mil.

Skönt att du har landat i tanken om långpassen - och visst är det en underbar maskin som drar oss runt!

Karin sa...

Hihihi, vad skönt att man inte är ensam ;-) Det var nog något i luften idag också, tror du inte det?
Jo, det känns skönt att ni alla fått mig på bättre tankar. Och vi är grymma, vi löpare!! :-)

Felicitas sa...

Du är GRYM tjejen!! Och jag tar den där löpvilan den här veckan, det är nog lika bra. Kram på dig!

Karin sa...

Tack Jane! Och du är klok som vilar lite denna vecka, nästa vecka kommer du att vara giftig! :-)