lördag 12 april 2008

Lördagsnöje

Har haft ett galet roligt dygn tillsammans med min syster. Helt slut i alla skrattmuskler som finns, men det är ju också träning... Eller?! ;-)

Följde iallafall med Syster Yster till bussen och joggade därefter hem till Karin för att köra veckans PH-pass. Min uppvärmning blev 2 km motlut i 4:58-fart, det kändes lite i benen när vi drog igång PH-passet faktiskt... Karin ville hålla 5:10-pace så jag lovade att se till att vi skulle hålla det. Vi kom överens om att jag skulle hålla farten uppe om Karin sackade, men att jag inte skulle bromsa farten om hon drog. Sagt och gjort, vi gick ner till Kungsholmsstrand och såg årets första, men inte sista, råttelände rusa över strandstigen. HU!!! Äckliga djur! Sedan bar det av i lugn fart den första km och därefter körde vi igång. Karin var grymt pigg i benen och första km gick på 4:50 ungefär, men därefter blev det lite trögare. Bitvis drog jag rätt mycket, men oftast var vi jämsides. Riktigt härlig runda, det ÄR vår i luften trots kylan. Sista biten spurtade vi ganska rejält, de avslutande 25 metrarna gick i 4:25-fart. Grymt imponerad av Karins framfart! Kan snart avsäga mig PH-uppdraget, jag kommer att bli ifrånsprungen ju ;-)
Totalt för mig blev det 9.6 km och snittfart 5:02 min/km, vilket är det samma som jag och Karin höll under PH-passet.

Hem från Karin blev jag uttittad i tunnelbanan och på T-centralen. Folk tror visst att man är galen när man stolpar runt iförd löparkläder vid 20-tiden en lördagskväll. Är det inte normalt att springa då?! ;-)

Nu återstår lite sömn och vila inför morgondagens TSM-pass. Och fortsatta funderingar kring Göteborgsvarvets vara eller inte vara. Och lite till...
Hoppas att det har slutat regna tills imorgon, långpass i regn är ingen hit!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt jobbat... Med den farten har vi snart ytterligare en deltagare i 3:30-gruppen snart.

Karin sa...

Japp, jag jobbar på saken ;-) Hon är grym!

Anonym sa...

Det är säkert något jag borde veta, men vad står pH för? Surhet?

Karin sa...

Åh, förlåt! PH är en av dessa egenkomponerade förkortningar. Det var Karin som använde det uttrycket om mig; personlig hare-PH...

Karin sa...

Hallå personliga haren, bästa PH:n ever! Tack för att du pushade mig att jaga dig idag! Jag var helt säker på att vi sprang långsammare än planerat och blev glatt överraskat att så inte var fallet! Du fick mig att kämpa det där lilla extra, då jag fick jaga ifatt dig!
Tack!

Kram! (ps. vi glömde ju snacka om Gbgvarvet! Får höras om det sen!)

Karin sa...

Åh, tack vännen! Jag tycker att du är så himla duktig och det är jättekul att se hur du kan pressa dig lite, lite till varje gång :-)

askan sa...

Skönt att det inte bara är vi malmöbor som har råttor svansande runt fötterna... men lite råttor funkar kanske bättre än en hare?
Rats make you run fast!!

Anonym sa...

hahaha... Fler kanske skulle må bra av löparkläder på lördagar!

Puma sa...

Ja vaddå, springer inte alla sent på lördagskvällar? Konstigt folk, de som inte gör det!! :-) Bra sprunget av er.