fredag 18 april 2008

Softish fredag

Jisses, vilken tung kropp det var som skulle rullas ur sängen klockan 05 imorse. Kändes som om hela maskineriet smält ihop under natten... Skönt nog så har jag egentligen ingen träningsvärk, men kroppen är seg och sömnig (vilket kan bero på lite för få timmars nattsömn samt vårfnatt) och benen ska vi inte prata om! När mina jobbstödstrumpor ramlade ur strupmlådan imorse tog jag det som ett omen och drog på mig dom (har inte använt dom senaste året. Märkligt att de fick för sig att ramla ut just idag...). Vete katten om det hjälper, men det känns skönt iallafall :-)

Hade svårt att somna efter adrenalinpåslaget från gårdagens intervaller. Kan fortfarande inte smälta tiderna, är JAG sådär snabb?!? Det känns verkligen inte som om jag kan prestera sådana tider, men jag har både två vittnen samt en klocka på att det är sant. Kvalitetsträning ihop med kvantitetsträning ger uppenbarligen effekt på bara några månader. Quod erat demonstrandum! :-)

Inte många knop idag, ska snart masa mig från jobbet och åka ut på landet. Där väntar bastu och sjöbad ikväll och en liten runda med pappan och kusinen imorgon. Däremellan ska jag bara lata mig och ladda inför söndagens långpass...
Trevlig helg på er!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Bastu och sjöbad låter underbart :)

Själv har jag gått och blivit förkyld (sorry, var inte meningen att dra ner stämningen)...

Hoppas du får en underbar helg och njut av den utlovade solen.

Mvh Mr Käälmar

askan sa...

Du har inget millopp på gång? Du boprde nästan passa på att sätta PB nu när du har sån snabbhet.

askan sa...

Du har inget millopp på gång? Du boprde nästan passa på att sätta PB nu när du har sån snabbhet.

Anonym sa...

jo, du är så snabb... du slog mig på alla tusingar utom den första, tror jag.

Anonym sa...

Henke snodde min kommentar... Bastu och sjöbad, bättre än så kan en fredag nog inte bli!

Benet sa...

Trevlig helg på dig själv och njut av ledigheten! Solen skiner med varma strålar här nere i söder. Hoppas att ni också har lika skönt väder!

Karin sa...

Henke: Det var det också :-) Krya på dig, mr Käälmar! Förkylningar är ett otyg!
Askan: Nej... kanske skulle springa milloppet i Kungsholmen Runt, men... nja... Jag ska bli lite snabbare först ;)
Masse: Jag försöker fortfarande förstå. Ni är jättesnabba. Jag hängde med er. Alltså är jag också jättesnabb. Varför får jag inte ihop det? ;-)
Bureborn: Nej, inte mycket... Solsken på bryggan, 9 grader i vattnet och en kall öl i handen :-)
Benet: Tack detsamma! Solen skiner här med och ett milpass i Maffe-anda väntar. Idag ska det inte gå undan!

MarathonMia sa...

Skönt med softish och familjesammankomst. Öl och bastu är ju inte heller helt fel! Sköt om kroppen och ladda för långpasset!