lördag 19 april 2008

Lugn lördag


Far & dotter efter rundan.
Hade en underbart skön fredagskväll med bastu, bad och lite kall öl på en solig brygga. Så skönt :-) Laddade sedan med en massa god mat, gott vin och hockeykväll. Och somnade mitt under matchen... Skulle tro att kroppens sömnbehov är ökat efter en ganska hård träningsvecka! Somnade nämligen även på det knökfulla tåget på väg hem till K-holm (och så somnade på föreläsningen jag var på igår efter lunch, men den var ju sååå tråkig).
Trots att jag är trött så känns kroppen ganska okej. Ett liiitet orosmoment är att jag har en "känning" i vänstra baklåret. Det gör inte direkt ont, men det känns. Sprang en lugn runda med pappa idag (kusinen skulle springa ikväll istället), han drog som bara den men jag hade bestämt mig för att det inte skulle bli någon snabbdistans. Vi tävlade dock lite på slutet, som alltid. Jag vann med någon meter, spurten gick i 3:45-fart men den varade väl bara i 15-20 meter också ;-)
Fortsatte den lugna helgen med en powernap på eftermiddagen, i 1½ timme... Hade nog kunnat sova längre om det inte vore för att jag skulle med tåget hem. Sköööönt med en tupplur iallafall.
10.4 km idag, 5:00-fart som kändes riktigt lugn och behaglig eftersom vi pratade oss igenom hela passet. Idag hade jag nog fixat ett par mil till i den farten, jag hoppas att det blir samma känsla imorgon. 28 km i 5:15-fart, ska bli kul men kommer att bli jobbigt. Är inställd på att få slita, men förhoppningsvis blir det en behaglig runda ändå. Åtminstone efteråt ;-)

8 kommentarer:

Dunceor sa...

28km i 5:15 fart är helt klart tungt. Det ska bli intressant och se vad ni kommer ligga på för puls sen när infon kommer upp imorgon =)

Karin sa...

Haha, jag kan säga att pulsen kommer att vara hög som alltid hos mig. Gissningsvis kring 168-172 spm. Kanske upp emot 175 spm. Jag är högpulsare i träning, lågpulsare i vila...

Anonym sa...

Jag har känning på underbenet... Ingen Voltaren kvar dock... Så det är bara att bita ihop... Men jag lägger härmed in en brasklapp.

Och tupplurar är klart underskattad sysselsättningsform och säkert sjukt bra för återhämtningar.

Karin sa...

Ajaj, hoppas det känns okej imorgon. Vore trist om det blir en skada, jag håller tummarna för att det går bra och att brasklappen slipper plockas fram.
Mer tupplurar åt folket! :-)

Anonym sa...

5:15 för er är som 5:50 för mig. Det kan ni nog klara i kortbrallor

MarathonMia sa...

Oh- dina känningar i vänster baksida balansera min högra baksida...så om vi binder ihop våra onda ben, och springer ihop borde vi kunna leverara till 100%! Bra va!? Det kommer att gå toppen imorgon. Du är så stark mentalt!

Karin sa...

Jumper: Ja, det får bli kortbrallor då ;-)
Mia: Då så, då levererar vi till 100% idag! :-) Hoppas du får en skön runda, vädret kan vi iallafall inte klaga på idag :-)

askan sa...

Ta det lite lugnt med snabbpassen nån vecka och känn efter. Jag fick strul med baksidan av låret förra året när jag ökade tempot efter en period av rätt hög volym. Första känningen var på ett intervallpass och sen slog det igenom ordentligt på en mara.