tisdag 28 oktober 2008

New York, New York

Forst och framst: tack for alla supergulliga, kloka, roliga och tankvarda kommentarer pa sondagens inlagg. Inser att jag uttryckt mig lite klumpigt for sjalvklart ar jag suverant nojd med att ha sopat hem segern i damklassen. Att vara forst ar att vara bast och det AR jag verkligen glad for. Det jag inte kan vara glad for ar tiden, jag har kapacitet att springa battre an sa och darav blev det en besvikelse. For att gora en dalig jamforelse: Paula Radcliffe ar inte nojd med att springa ett marathon pa 2:55 heller... ;-)
Hursomhelst, jag ar verkligen glad for era tankar. TACK igen!

Rapporten fran forsta dygnet i huvudstadernas huvudstad gar inte direkt i lopningens tecken dock. Dagens morgonjogg regnade bort, 5 plusgrader och skal for uttrycket "raining cats and dogs" gjorde att vi valde att shoppa lite istallet. Kusin J fyndade nya Nike-skor for knappt 800 kr, sjalv kikade jag bara lite pa diverse Asics-prylar. Jag inser att jag kommer att ha minst ett par skor till med mig hem iallafall ;-) Ett litet inkop gjorde jag iallafall; en knall-lila (!!) keps med ett litet marathontryck pa kunde jag inte motsta...
Staden har ar precis lika galen som jag mindes den och overallt sitter reklam for det stundande marathonet. Alla vi pratat marathon med har dessutom forsakrat att vi kommer att ha otroligt kul och att det ar "a very loud and noicy marathon". Och det tror jag det; drygt tva miljoner manniskor kantar enligt horsagen gatorna dar vi ska fara fram. Det pirrar forvantansfullt i magen nu vill jag lova och imorgon ska jag ta mina forsta lopsteg i det forlovade landet. Central Park, here I come! :-)

15 kommentarer:

Anonym sa...

Avis! Jag vill också vara i det stora äpplet!

Kram!

Anonym sa...

Meh! Det var ju Pumpan som var avis,inte anonym...

Tack för senast förresten! (underbart men kort)

Anonym sa...

Nu har det där viruset som äter prickarna över å, ä och ö varit framme igen.

Lycka till!

Anonym sa...

Ordverifiering "uncen" !

Ännu ett av dessa hemliga budskap? Vad är det som är unket? Världen? Jag?

Knappast NY Marathon i alla fall. Fortsätt att rapportera!!

Anonym sa...

2 miljoner människor utmed loppet. Det är ungefär 1 999 996 fler än på Åland! :-) Härligt!Bara tanken ger mig rysningar!

appropå ordverifieringar: "moryou"
Det är självklart ett tecken på att vi vill höra mer om dig i NYC!

MarathonMia sa...

åh vad najs! Jag och Helena filurade lite igår och undrade vad du sysslade med just då. Köpte lila keps var otippat! :-)

Själv köpte jag en lägenhet...

Kram på dig - håller tummar och räknar dagar fram till söndag!

Anonym sa...

Åh, härligt att ni har det bra! Håller tummarna för att bättre väder är på G.
Förresten, var är N.Y huvudstad...? ;)

Ordverifiering: Plate... Kanske Monday platter call?? Eller att du ska se upp för tallrikar? Nä, mest troligt är att du kommer platta till många medlöpare under maran. Beware of the Duracell-Karin ;)

Nix sa...

comation

Du hamnar i coma med tio kvar - och klämmer dem sub40 utan att veta hur det gick till!

För övrigt kollade jag banskissen. När vi vände upp i motvinden på den öde Åländska landsbygden hade vi kommit 26 km.

Då springer du in på Manhattan - och bärs fram av fyrdubbla åskådarled som gör high-five!

Närå, ja ä int bitter...

Anonym sa...

Karin: USD i 7,59 nu. 7% lägre än för ett par dagar sedan! Det är bara att öka shopingen!! Klokt att gå ut löst med en lila keps! :-)

Helena sa...

Allra sötaste Karin, säger som Mia, vi filurade en del på vad du pysslade med där borta, nu vet vi:D Kram på dig vännen, shop til you drop!!!

Anonym sa...

Jag fick ordverifiering "warwoos", vilket skulle kunna uttolkas som "krigsrädsla". Hoppas det inte är ett omen, utan bara en indikation om hur Karin ska "kriga" mot asfalten på NYC:s gator och avenyer.

Anonym sa...

rundar man någon vägkon i NYCM ?

Benet sa...

Låter helt underbart. Ja, inte vädret kanske, men allt det andra. Förstår att det pirrar i din mage. Det gör det i min och bara genom att läsa om det som komma skall. Keep on reporting!

Indedne??? Indeed, kanske?

Karin is awesome! INDEED!

Nix sa...

Det är ingen riktig mara om man inte rundar en kon - eller en ko.

quizat
Det är alltså gissningstävling!!

Jag gissar på att Karin gör 3:13:13

MarathonMia sa...

supeauga = SuperLeauge! Du är i toppskiktet vännen"