tisdag 14 oktober 2008

Carpe diem

En klok människa sa en gång "Man har bara två måsten i livet, man måste dö och man måste välja". Fundera över denna kloka fras när det börjar bli för många "måsten" i tillvaron.

Just nu är det otroligt lugnt på träningsfronten, jag känner att krafterna återvänder och psyket har hämtat sig efter urladdningen för två veckor sedan. Kanske är det just den här vilan som får mig att känna mig extra levande, att få lite perspektiv på saker och ting. Kanske är det för att jag har haft starka, vackra möten på jobbet, kanske för att jag har vågat chansa gång efter annan och fått något tillbaka eller kanske är det bara postmarathondepressionen som släppt. Oavsett vad så känner jag mig glad, lycklig och tacksam över att kunna träna, att ha så många underbara människor omkring mig och över att få leva här och nu. För det är just det jag gör för tillfället.

13 kommentarer:

Helena sa...

Du är inte bara snabba Karin, du är kloka Karin, coola Karin, söta Karin...:D

gullfot sa...

Låter fint tjejen!

Anonym sa...

Vackert, Karin! Värmen sprider sig i min lilla mage.

MarathonMia sa...

Och det är du värd. Kanske får du lite mer perspektiv när du inte "springer ifrån allt" utan verkligen hinner landa i nuet.

Du är en sann inspirationskälla - tack för superbra coachning idag!

Magda Gad sa...

Äh, erkänn nu, du har bara fullt upp med att alternativträna ;-)

Karin sa...

Helena: Men åh, vad rar du är vännen :-)
Fredrika: Ibland får man sådana härliga insikter. Idag var en sån dag...
Bureborn: Vad skönt att jag kan sprida värme hos dig som du sprider värme hos mig med dina inlägg. Tack!
Mia: Jag tror att du har en stor poäng i det, jag är bra på att "springa ifrån" eller snarare "jaga mot" något. Tack själv, det var en upplevelse att få coacha!
Magda: Hahaha, my wish! Så lyckligt lottad är jag inte...

Magda Gad sa...

hm. inte jag heller. vi kanske tränar för mycket? :-)

Karin sa...

Hahaha :-) Där sa du något... Avstå från träningen? Knappast! Får förena nytta med nöje ;)

Anonym sa...

Har jag missat något nu igen?

(Ordverifiering "fejakt". Är det det som är alternativträning? Att jaga feer?)

Katarina M-I sa...

Sådan underbar läsning!
Vad jag unnar dig det din arbetsmyra:)

Landa, ladda och satsa vidare mot nya oanade höjder!!!

kram från Katta

Karin sa...

Tildo: Fejakt kan nog vara alternativträning... fast jag har aldrig sett någon fe, så det kan bli svårt. Å andra sidan blir det svårt att utföra den alternativträning som Magda och jag åsyftar också, vi saknar nämligen en medpart av motsatt kön att så att säga alternativträna med ;-)
Katta: Tack, vännen! Massor av positiv härlig energi till dig!! Kram

Catti sa...

Värmer så gott att du är lycklig vännen, fortsätt fånga dagen och stunderna den bjuder på.
kraaaaaaaaaaaaaaam

Karin sa...

Gulle du!! Tack, vännen :-)