torsdag 3 april 2008

Vilodag...

Vilodag idag. Kroppen utövade en lagom schysst payback på mig för att jag tränade efter naprapatbesöket. Slaggen skulle ur kroppen, så långt var vi överens, men såhär...?! Jag svettades något kopiöst halva natten och sov ju inte särskilt mycket som följd. Tack, kroppen. Nu är vi kvitt!
Följden blev att jag redan imorse drog iväg ett sms och ställde in PH-passet med Karin idag, fast jag kände mig lite som en svikare. Bussig personlig hare som ställer in, liksom... Fick ågren på förmiddagen och ångrade mig, men efter lite sms:ande bestämde vi att vi springer imorgon bitti istället. Klockan 07.00 bär det av, det ska bli kanonskönt och så himla kul! Det är så inspirerande och roligt att springa med Karin :-)
Kroppen känns lite sliten, men det kanske inte är så konstigt. En titt i backspegeln ger träningspass lör-ons inklusive en tävling, en snabbdistans och en backintervall. Efter en sjukvecka. Kanske inte det smartaste träningsupplägg jag gjort, men det är så svårt att låta bli att springa nu. Jag behöver springa för att inte flippa ur fullkomligt av all energi, all glädje och alla känslor. Ljuset, värmen och vårens ankomst gör mig alldeles tossig och full av vårkänslor på alla plan ;-)

15 kommentarer:

Nix sa...

Vila nu! Gör inte bort dig och träna sönder dig.
Det är roligare att göra 3:30:01 än att bryta...

Nix sa...

Är kroppen sliten så ska du lyssna på den.

Karin sa...

Jag vilar! För fullt! :-)Det är dessutom riktigt skönt. Och imorgon blir det ett lugnt morgonpass. Det känns bra faktiskt :)
Och jag lovar, jag tänker INTE träna sönder mig. Har till och med koll på pulsen (som är normal och fin)

askan sa...

Kan du inte vara PHPC istället?

"Personlig Hare på cykel" :)

Karin sa...

Hahaha :-D Jag har ingen cykel... Och nej, det vore fusk. Men det var ett roligt förslag!

Benet sa...

Jag förstår att det spritter i kroppen din, Karin, men lyssna på din kropp, på Nix, på mig och alla andra som vill försäkra oss om att du inte tränar dig till en skada inför maran. Det hade varit riktigt surt, med tanke på vilken fin uppladdning du haft hittills.

Ett lugnt och skönt morgonpass låter ju dock helt underbart och (nästan) i linje med den "vila" som Nix och andra förespråkar. Lugna morgonpass brukar verka som balsam för kropp och själ. Take it easy!

Anonym sa...

vila, vila, vila, vila, vila, vila, vila, vila, vila, Ständigt denna vila...

Anonym sa...

Blir alldeles fnissigt glad av att läsa om dina vårkänslor!!! Låter så härligt.

Och så lite vila.... ;-)

Felicitas sa...

Bra att du lyssnade på din lilla kropp och vilade, tror att det var vettigt! :)

Jag är sugen på att följa med Karin*2 någon dag/morgon.. Behöver också lite hjälp med att hålla farten och framför allt att hålla en jämn fart, tycker att det är jättesvårt! :P

Karin sa...

Det är OK att ställa in! Du ska inte alls känna dig som en svikare! Alls! Lyssna på kroppen och vila upp dig. Ska bli kul att ses imorgon bitti! =) Stor kram!

Karin sa...

Benet: Tack för omtanken. Jag lyssnar, verkligen :)
Masse: Ska jag inte vila också? ;)
Bureborn: :-) Jag blir precis tossig på våren, alltid.
Felicitas: Det vore jättekul :-)
Karin: Tack, vännen! Din PH är en envis rackare bara...

MarathonMia sa...

Vila ÄR viktigt. Det är bara hjärnan som inte förstår det.

Jag följer också gärna med er någon gång :-) Kan bli en grym tjejliga på Kungsholmen!

Karin sa...

Jag sitter just nu och försöker banka in vilobegreppet i skallen ;) Blev inget pass imorse heller, jag sov...
Vi kan väl bestämma någon kväll och springa en sväng? Vore jättekul!

Katarina M-I sa...

När man är trött så sover man. När man är hungrig så äter man. När man är löpsugen så springer man.
Tänk om det vore så enkelt??!

Karin sa...

Ja, tänk om det vore så enkelt :-) Min kropp är inte med på dom noterna än iallafalll ;-)