torsdag 24 april 2008

37 dagar kvar!!

Idag är det 37 dagar kvar. 37 ynka dagar till Stockholm Marathon 2008. Mitt åttonde marathon, förhoppningsvis också mitt snabbaste marathon. Hoppas jag... Förutsättningarna tror jag är hyfsade; jag har aldrig tränat så mycket löpning som jag gör nu. Har heller aldrig haft så vansinnigt roligt under träningspassen som nu och bloggandet har verkligen givit feedback och input :-)
Jag började logga min träning på Funbeat.se i december förra året, innan dess har jag tyvärr ingen träningsstatistik. Utslaget på samtliga veckor och inklusive två sjukveckor så ser min träning inför SM 2008 ut såhär:

Antal träningsminuter: 4665
Antal km totalt: 931,01 km
Antal km/vecka (snitt): 49,16
Antal träningsdagar: 74 (99 träningspass)
Snitthastighet: 12,01 km/h dvs 5:00-pace

Räknar man bort sjukveckorna blir snittet 54 km/vecka och då är inte den här veckan fullständig än heller. Trots brist på statistik vet jag att jag snittade 3-4 mil/vecka förra året från mitten av februari och framåt. Ska bli spännande att se om den ökade träningsmängden, och framförallt att jag börjat träna kvalitet, ger effekt... Blir lite nervös redan faktiskt...

Det finns dock fler anledningar att längta till 31/5, nämligen Nix "After-Marathon-Party". Det blir mat, det blir umgänge, det blir löparsnack och DU är bjuden! Läs mer om den kalasroliga tillställningen här :-) Klart du ska med!

16 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jag skulle kunna springa 42km bara för att gå på festen:)
Vilka pass och vilka farter du presterat den gångna veckan! Du är verkligen på G mot formtoppen och ditt livs snabbaste mara!

Nix sa...

Kul! Jag kommer ;)

Man får komma även om man inte springer!

Karin sa...

Katarina: Vore onekligen kul om du kom ju :-) Tack & välkommen hem igen!!
Nix: Hahaha :-) Tur att DU kommer, det är ju ditt hem vi invaderar ;)

Karin sa...

Visst är det kul när det börjar hända saker? Men lite roligt är det med, för man blir sådär förvånad, men som du säger, kollar man tillbaka och så ser man hur mkt man (DU!) har tränat, ja då e det klart det sker förbättringar! Grymt!

8 maror, det är mkt det! Där ligger ja i lä ;)

Karin sa...

Ja, jag kan ju inte jämföra mina minutrar med dig ;)
Lite synd att jag inte förde träningsdagbok förra året, hade varit roligare att jämföra då & nu, men nästa år så...
Du kommer snart ikapp mig i antal marathon, det är jag övertygad om :-)

askan sa...

Fin volym du har. Ska bli riktigt spännande att följa ditt lopp i Stockholm!

Felicitas sa...

Ja, du är så himla flitig! :) Du är väl förberedd och jag tror att du kommer att göra ett skitbra lopp!!

MarathonMia sa...

Du gör sub 3:30 utan att blinka! Dessutom får du med dig grym statistik till nästa år!

37 dagar... jag svettas redan!

Karin sa...

Askan: Tack, det börjar bli pirrigt nu :-)
Jane: Jag hoppas du har rätt! ;)
Mia: Tja, om inte annat så har jag nog slagit rekord i antal sprungna mil innan året är slut. Men ska jag springa på 3:30 utan att blinka så kommer jag att ha mycket ont i ögonen ;)

Katarina M-I sa...

Jag kan ju springa en liten runda innan partyt bara för att komma i rätt stämning:)

Har en fest att ta igen efter Mallorcaresan. Kasper drack lite för många vodkaredbull och ramlade in kl 04.00. Så han har inte så mkt att komma med om jag drar till Stockholm en helg! Karin har du en madrass?

Masse sa...

trumvirvel... Neonskylten med ordet Göteborg tänds och blinkar över Karins huvud... ;-)

MarathonMia sa...

Okejrå -du får blinka! Framförallt får du knipa ihop ögonen när du vrålar JAAAAA! när du kommer in på Stadion. Jag ryser.

Kan du fatta hur många kilometer du faktiskt sprungit - det är ju nästan sjukt.

MarathonMia sa...

sjukt på ett bra sätt alltså. :-)

Karin sa...

Katarina: Klart jag har en madrass! :-)
Masse: Även en blind höna hittar ett korn ibland, hahaha :-D
Mia: Åh, vilken underbar målbild. Den ska jag ha med mig heeeeela vägen runt! :-)

Anonym sa...

Åh, hjälp nu blev jag skitnervös plötsligt. Är det verkligen bara 37dagar kvar?
Här har man väntat i typ lika många år (svag överdrift...) och så är det bara en dryg månad kvar. Hjälp!

Vilket träningsfacit. Jag är mållös och vilket kanonpass i förra inlägget. Du är ju helt ooootrolig!

Karin sa...

Bureborn: Visst är det läskigt hur tiden bara springer iväg?! Jag är faktiskt både lite nervös och lite stressad...
Tack, förresten. Är själv lite förvånad över träningsmängden, det känns inte så mycket men det är klart mer än någonsin. Märkligt det där ;-)