lördag 28 februari 2009

"Snön faller...

...och vi med den..." Så sjöng iallafall Ulf Lundell. Nog föll snön oförtrutet under den första halvan av dagens långpass, men jag höll mig iallafall på benen. Jag är sjukt trött på snön vid det här laget. Dagens runda bjöd på följande varianter av snö: stora flingor, små flingor, mjuka tussar, hårda is-spikar, kornsnö och näst intill hagel. Och motvind. Jag brukar gilla de flesta väder, men det här är bara för mycket. Hela veckan har varit långpass på långpass i modd, snöfall eller snöstorm. Jag vill ha vår. NU!

7 kommentarer:

Helena sa...

och det vore väl själva den om snöfallet fortsätter imorgon, inte ett långpass till i snömodd tack. Med detta vill jag bara säga att...jaa Karin, jag håller med dig, är också SÅÅÅÅÅ TRÖTT på snön!

Helena sa...

...och förresten...GO KARIN GO KARIN GO KARIN ;)

Anonym sa...

Märkligt nog var det riktigt skönt att springa idag i V-tuna i både med och motvind, i både snö och sol. Ordverifieringen "wings" säger det mesta. Ville bara säga det.

/Glad jumper

Karin sa...

Helena: Vilken tur att det blev en toppendag idag :) Nu är det vår i luften, baske mig!!
Jumper: Jag förstår dig, en av mina härligaste rundor förra året gick i hällregn. Vissa dagar är bara sådana och "wings" som ordverifiering måste vara beviset för att det var så det kändes; som om du hade vingar. Härligt!

Benet sa...

Förstår dig. Sjukt starkt att fullfölja mängdveckan trots rådande skitväder. Du är stark, Karin. Både fysiskt och mentalt! Heja, heja!

Anna sa...

Håller med, kom igen nu var fasiken är våren?!

Karin sa...

Benet: Åh, tack! Jag tror det kallas envishet ;)
Anna: Ja, hallå, det är mars nu liksom. Kom nu, våren!! ;)