tisdag 24 februari 2009

Mmmm

MMMMMängdvecka. Mysjogg. Maffepuls. Moddigt. Mäktigt!

So far so good, har hittills avverkat 30K och får ytterligare 12 ikväll. Tror dock inte att jag når upp till 100-milesmålet den här veckan heller, livet och arbetet kommer liksom emellan. Dock har jag inte gett upp hoppet om detta helt ännu, undrens tid är inte förbi...

För övrigt har jag avverkat steg motsvarande 370 km hittills och har precis passerat Schwerin. 175 km kvar till Berlin alltså, jag kanske hinner tillbaks till Malmö innan tävligen är slut?! ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Såg du vår vän Arnes tid i Sevilla?(3.00)
Imponerad!
Snart är DU nere på den tiden.

Liverun sa...

Hoppas du hinner tillbaka till Stockholm, annars blir det tråkigt. :-)

Benet sa...

Låter ju toppen med en mängdvecka. Att riktigt få frossa i det som man tycker är så kul att pyssla med. Härligt! Själv blir jag nöjd om jag lyckas få ihop 50k på en vecka.

Kör hårt, Karin! Ska bli kul att läsa om hur denna mängdveckan kändes.

Snorkkis sa...

Det blir alltså inga kvalitetspass när du kör mängd?

Karin sa...

Clarre: Jag hörde det, vilken tid!! Tack för att du tror på mig, jag är dock skeptisk... ;)
Liverun: Haha, jag lovar att jag kommer att höras även från Berlin om jag skulle bli kvar ;)
Benet: Det är så himla kul, det blir mycket Maffepass och skön mängd. Jag minns förra året då jag var supernöjd med 50-60 K/vecka. Sen hände nåt... :-) Lovar att rapportera!
Snorkfröken S: Nej, inte när jag kör såpass mycket mängd som 140-160 km. En "normal" träningsvecka blandar jag kvalitet och mängd och ligger på 70-90 km i snitt.

Anonym sa...

Låter mer mmmm än i marabou...

Men du, den ökade träningsmängden måste ju innebära att du valt bort ngt annat. Dygnet har ju bara 24 timmar (attans!). Är det tv:n som står och dammar i ett hörn, eller har annat fått stryka på foten?

MarathonMia sa...

Du är så grymmmmmMmmm!

Anonym sa...

"får ytterligare 12 ikväll"...

I kombination med alla m-ord i sanning en ljuvlig beskrivning av löpningen som en av livets lottovinster!

Karin sa...

Bureborn: Tv:n samlar damm till förtvivlan...och så läser jag inte bloggar lika frenetiskt längre tyvärr. Annars är det bara lite mer planering och lite mindre spontanitet i tillvaron :)
Mia: Mmmmhmmm?! :-)
Oliver Sture: Ja, visst är det så?! :)