onsdag 6 februari 2008

Förena nöje med nöje?

Jag är en nyfiken människa av naturen. Lite väl nyfiken kanske, men ändå... Man måste testa nya saker, annars kommer man ingen vart och det värsta som kan hända är att det går galet och då lär man sig förhoppningsvis något av det med (ska väl tillägga att det bara gäller mig själv och att jag aldrig riskerar att göra någon utomstående illa, helt galen är jag inte ;) )
Dagens nyfikenhet bestod i att testa hur det funkar att kombinera löpning och dejtande. Resultatet av dejten blev att jag nog hittat en ny löparkompis, så kombinationen var inte alls så knasig faktiskt. Jag har varit helt övertygad om att jag aldrig kommer att hitta någon genom mitt fritidsintresse, dvs att vara en löpardåre, men efter dagens "test" så kanske det finns hopp för mig med. Inte den här gången, dock... I vilket fall var det helt klart en testvärd kombination som jag gärna testar igen förutsatt att:
1) personen i fråga också gillar löpning och
2) ligger på ungefär samma nivå som jag samt
3) tycker att det är kul att träffa folk och springa och prata :-)
Alla tre faktorerna stämde idag, fick en kanonrunda på bra tid och med trevligt sällskap. Att det inte klickade är en annan sak.
Ergo: förena nöje med nöje är en bra kombination, iallafall ibland. Och åter igen; vågar man inget, vinner man inget - QED

Inga kommentarer: