torsdag 28 februari 2008

Avbrutet intervallpass

Intervaller kl 7 på morgonen, 13 timmar efter ett distanspass med god fart var ingen bra idé... Kroppen svarade inte alls och det kunde jag ju ha räknat ut ;-) Det får bli intervaller på lördag efter jobbet istället, och TSM med trötta ben på söndag. Uppladdningen med gröt var dock en mycket bra idé, gott så det förslår!

Blev iallafall ett härligt träningspass på Enskede IP med iskalla vindar, halva varvet medvind och andra halvan motvind. Trevligt sällskap underlättade, även om M också hade en tung dag idag. Totalt idag 7,7K, snittfart 5:00 min/km så det var ändå ett bra pass. Enligt Polars löparindex var det också en bra runda (59) så jag känner mig nöjd. Gjorde en intervall innan jag gav upp helt, pace 4:15 gav en intervalltid på 3:19. Det finns hopp om intervallerna :-) Dock tror jag på att man ska lyssna på kroppen, den svarade liksom inte alls idag (även om jag hade bra fart). Det kändes som om kroppen var gjord av play-doh och att känslan av ansträngning inte alls gav gensvar. Jag är iallafall nöjd med morgonträningen, det var en chansning som inte gick hela vägen hem men det kommer nya dagar och nya intervaller :-) På lördag!

Nu hägrar en varm dusch och mer kaffe. Och kanske en liten power-nap på förmiddagen :-)

9 kommentarer:

Benet sa...

Smart att låta kroppen bestämma om det skulle bli intervall eller inte idag. Jag måste säga att jag tyckte det lät lite väl tufft att köra intervaller så tätt inpå snabbdistansen igår, men vad vet jag...

Kul att gröten smakade. Man står sig ganska bra på en tallrik av denna gröt signerat Ottsjökocken.

Nix sa...

Okej att du är ung - men inte SÅ ung. Kvalitet dagen efter kvalitet? Nänä - den gumman gick inte! SÅ bra är vi inte. Ännu ;)

Karin sa...

Hahahahahaha :-D Du har så rätt, Niklas! Men om man inte provar så vet man ju inte, det SKULLE kunna ha funkat rent teoretiskt ;) (Hade inga större förhoppningar dock, men jag har lite svårt att säga nej till en utmaning...)

Och Benet, det där var verkligen en dundergröt! I owe you one :)

Karin sa...

Bra att du också lyssnar på kroppen! Man måste göra det med! Men nästa gång du springer intervaller kan det ju bara kännas bättre då!
Kram

Karin sa...

Hm, jo... Man ska ju lyssna på kroppen, det är bara att det är så förbaskat svårt emellanåt. Eller hur?! ;)

Anonym sa...

Blev det någon välförtjänt Power-nap idag då? :)

Karin sa...

Japp! Jag är bra på att sova också :)

Anonym sa...

Finns det något du inte är bra på?

Karin sa...

Att vara tyst?! ;) Jag är halvkass på rätt mycket... Men jag är bra på att sova och att inte lyssna på kroppen :-P