fredag 29 februari 2008

2094 träningsminuter, 410 km

En vilodag som denna summerar jag årets träningspass. Totalt har jag alltså lagt ner 2094 minuter på att träna, mestadels löpning. Förstår inte hur jag lyckats få ihop 410 km redan. Fast om man räknar med att jag kommer att springa 30 K till denna vecka (intervallerna imorgon+TSM-pass på söndag) så blir det 48,8 km/vecka. Det låter inte lika mycket; 5 mil i veckan. Inser dock att om jag frågar någon som inte springer så låter det galet mycket, men är man insnöad så är man.

Tyvärr har jag struntat i att föra statistik de senaste två åren jag har sprungit, det hade varit kul att jämföra. Jag började med löparstatistik när jag började springa 2003, men sedan lyckades jag nästan träna bort mig själv så då slutade jag föra statistik för att släppa pressen. Det var klokt då, men nu känns det lite surt faktiskt. Får trösta mig med att jag kan jämföra mina tider om ett år. Och förhoppningsvis kan jag se en förbättring på årets tävlingstider istället :-)

Inser av siffrorna ovan att om jag ska lyckas träffa någon så måste han dela mitt träningsintresse eller tycka att det är helt okej att jag lägger ner många timmar i träningstillvaron, för annars kommer det inte att gå ihop alls. Å andra sidan så gör jag inte mycket annat än att träna och jobba, så chansen att jag träffar någon är minimal. Men man kanske kan springa in i någon, bokstavligt talat?! ;-)

Imorgon väntar intervallerna, igen. Frågan är om det blir på bana eller på löpband, beror på vädret och hur läget verkar på jobbet. Benhinnorna surar, ett litet orosmoln inför morgondagen. Hoppas att det bara är kroppen som hämnas för att jag försökte med två kvalitetspass på 13 timmar. Benhinneinflammation har jag inte tid med! ;-)

12 kommentarer:

Karin sa...

Shit det är grymt bra jobbat!
Hehe, jo det där med att träffa nån, det får man väl göra när man tränar, så man träffar nån som också är lite träningsgalen. =)
Jag har sprungit 0km hittills i veckan, men lär bli en 50km om ja nu klarar utmaningen på söndag (Intervaller ikväll och utmaning på söndag)! Håll tummarna...
Kram

Karin sa...

Precis. Vi får forska på detta ;-)

Det fixar du, gumman! Jag håller såklart tummarna för dig och Puma på söndag. Imponerad över att ni tar er an utmaningen, go girls!

Anonym sa...

Men då borde TSM var en bra marknad... För vi är inte riktigt normala rent träningsmässigt...

Karin sa...

Där sa du något... hmmm... det har jag inte tänkt på tidigare :)

Anonym sa...

Men då får du sluta att hänga med oss upptagna killar... ;-) De borde dela upp 3:30-gruppen i två delar... Singlar och ickesinglar...

Anonym sa...

Hehe, nog vore det så himla mycket enklare att träffa någon som delar intresset för löpning.

Kanske man ska springa med telefonnummret tryckt på tröjan under maran? :D

Karin sa...

Masse: Hell no! Ge upp trevligt sällskap, aldrig! SÅ viktigt är det inte ;-) Ni får dras med mig i fortsättningen med :-)

Henke: Bra idé där, gäller bara att se till att "rätt" person får numret...

Karin sa...

tack Karin!

Ahh. så det är därför man borde ta sig till TSM igen? Det var ju en tanke...tycker verkligen de borde ha singel grupper! ;)

Katarina M-I sa...

Åk på träningsläger. Det kan leda till både giftemål och barn. Jag är det levande exemplet;)

Löpning är inte allt men det är en del av livet och det tycker jag inte att man ska tumma på!

Det där med telefonnummer på tröjan var ju skitkul. Alltså kan ni inte göra nåtot av det??

Karin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Vi kanske skulle starta upp "Singelloppet"? ;)

Kör hårt!

Karin sa...

Hahaha :-D Där ser man vad som kan hända...
Fast jag tror på att låta TSM vara just TSM, utan indelning. Får väl spana före/efter passen istället ;)

Och tja, man kanske skulle satsa på en nummertröja...hm...