torsdag 12 mars 2009

Ömma ben...

Hmmm. Var hos sjukgymnasten/idrottsmassören R igår. Han är toppenbra, men rackarns vilka vassa armbågar han hade! Han hittade minsann varendaste liten punkt som ömmade på de stackars benen. Medan jag kämpade mot impulserna att sparka iväg honom rabblade jag "det är jag som har gjort det här mot mig själv" som ett mantra i huvudet. För vem kan man skylla på annars?! ;-)
Ingenting oroväckande med benen, mer än att de var stela som attans. Och så visade det sig att det jag trott varit en överansträngd sena var en liten blödning i ena hamstringsfästet på höger insida av knät. Nåja, det kunde ha varit mycket värre. Jag får åtminstone träna, men den gode R avrådde bestämt från kvalitetsträning de närmsta dagarna och tyckte gott att jag kunde skjuta upp helgens planerade tävlingspremiär. Eftersom jag har hört att "den som lyder råd är vis" så har jag bestämt mig för att göra som han rådde mig. Dagens inplanerade 3x3K blev således en jogg hem från jobbet i 4:56-fart. Benen kändes förvånansvärt pigga trots gårdagens behandling, men nog k-ä-n-d-e-s det att musklerna blivit rejält genomarbetade. Jag ser inte helt fram emot nästkommande rond, redan på måndag är det dags för benen vs R del 2. Fast innan dess ska det avverkas lite kilometrar hade jag tänkt. Imorgon lämnar jag Stockholm för landet så på lördag blir det jaga-pappa-och-kusinen-pass. Om jag kan få till det innebär det att 3x3K-intervallerna blir av. Men det får framtiden utvisa...

2 kommentarer:

Snorkkis sa...

Ja det är ju inte som att gå på spa-behandling att gå till sjukgymnasten/ naprapathen... men kanske nyttigare i längden. Jag har också hört detdär att man ska lyssna till goda råd; men det är ju inte alltid man är rationell att göra det. Hoppas du får en toppen helg på landet!

Karin sa...

Nej, det är ju inte det... Men oj, så bra han är! Väl investerade pengar (och uthärdad smärta!)
Helgen blev toppen, hoppas din helg också blev det :)