tisdag 31 mars 2009

Ett år av kärlek...


För ett år sedan, två dagar efter min havererade Premiärmil, stod jag utanför Zinkens portar på darriga ben och väntade in Mia. Hon hade lovat att visa mig till IF Linnéa och träningslokalen. Jag minns att jag var så nervös att jag ville vända, IF Linnéa var ju en löparklubb för R-I-K-T-I-G-A löpare... Vad gjorde jag där över huvud taget, liksom?! Jag hade inte alls behövt vara nervös, jag blev så himla varmt välkomnad och kände direkt att jag var "en i klubben". Tack vare att Mia fattade vems löparben jag spanade in (ja, Allans ben, jag erkänner!) och drog med mig till Linnéa så har mitt liv berikats enormt mycket. Inte bara för att jag kan vila ögonen på snygga löparben... ;-)

Linnéa för mig står för löparlycka, glädje och gemenskap och framförallt; kärlek. Jag har fått mycket inspiration, många vänner och otroligt många härliga, roliga, galna upplevelser under året som gått och jag ser verkligen fram emot kommande äventyr. Min första träning med Linnéa bestod i Västerbrointervaller, "en hyllning till våren" för att citera Allan. Ikväll hyllar jag vårens ankomst med nya backintervaller, tillsammans med mina älskade söderhjältar. Och livet är just nu helt underbart :)

15 kommentarer:

Snorkkis sa...

Åh, vad härligt! Snackade lite med en Linnea löpare under maran i Vällingby i lördags, och fick lite lust att testa komma med er hjältar också. Ska försöka samla mod och komma med kanske.

mamman sa...

Kram till Karin LINNÈA-ja, hon heter faktiskt så!

Marre sa...

Åååååh, vad romantiskt! Puss, puss!

Jens sa...

Ja visst är det berikande att tillhöra en klubb.
Imorgon drar klubben här i uppsala igång en nybörjargrupp så att fler kan få uppleva hur roligt det är att få lite lagom med endorfiner varje vecka.
Hoppas backintervallerna gick bra!

Linda sa...

Utan Linnea stannar världen. Så är det bara.

Benet sa...

Låter helt underbart. Thanks for sharing! :-)

Katarina M-I sa...

Karin Kanin
Vad har du i maxpuls egentligen??
Grymt sprunget i helgen. Det är bara mars, vänta du till korta tighs och linne...
Då kommer du få de tider du vill.
Du kan förresten inte vara kanin i år, du får springa som "iller med spikskor" i Götet.

Har en tävling på cykelmygg.se om du vill vara med i utlottning av färdigpaketerade "Runes Energikakor" och slippa kladda hemma:)

kram på dig!

MarathonMia sa...

Puss gumman! Jag är så glad att du kom och att jag fått lära känna dig! <3

gullfot sa...

Åhh, ett år! Vad roligt! Och tack för att ni övertalade mig att gå med.

Ordverifiering: nessed. Kan man vara "Linnessed", ungefär som i "blessed" kanske?

Anonym sa...

Åh, så underbart med kärlek! Nu fick jag en varm boll i magen.

Clarre sa...

VÅRKÄNSLOR!

Karin sa...

Snorkfröken: Såklart du ska! Jag lovar att du inte kommer att ångra dig en sekund. Come along!
Mamman: :-) Kram och tack för mitt fina (andra)namn!
Marre: Visst är det, kärlek så det förslår :-) Puss!
Jens: Det är underbart! Man lyfter sig liksom i grupp, helt fantastiskt! Vilken klubb tränar du i? Backintervallerna var grymma!
Linda: Ja, precis. Jag undrar hur världen fortlevde innan vi fanns.
Benet: Thanks for being in the club :-) Synd bara att du bor så långt bort...
Katta: Jag börjar undra om jag har nån maxpuls över huvud taget ;) Tack snälla för peppen! Klart jag vill tävla om Runekakor, ska omedelbart ta tag i detta! :) Kram!!
Mia: Jag kan inte med ord beskriva hur glad jag är att du drog dit mig och att jag fått lära känna dig. <3
Fredrika: Tack för att du gick med och förgyller tillvaron :-) Klart man måste kunna vara Linnessed, det finaste man kan vara!
Bureborn: Åh, nu fick jag tårar i ögonen. Vad glad JAG blir :)
Clarre: JAAA! Ska vi rusa runt och skrika in våren tillsammans? :)

Snorkkis sa...

Visst är det så att det är på tisdag och torsdag det är Linnea träning; vid 18.30? Tänkte kanske dyka upp i morgon, men det verkar som att Linnea hemsidan ligger nere, så jag hoppas på svar här.

Micke sa...

Snorkfröken: Jo det stämmer med tiderna. Torsdag är styrkepass enligt schemat.

Karin sa...

Precis så! Tack, Micke :-) Hoppas vi ses, Snorkfröken. Jag kommer nog inte ikväll, men nästa vecka är jag tillbaka igen!