måndag 29 december 2008

Favoriter från året som gått

Håller för fullt på att summera det oerhört händelserika löparåret 2008. Så mycket som hänt och så många underbara människor jag lärt känna och så började det hela med den där armbågen i sidan... Egentligen gillar jag inte att rangordna favoriter, men jag tror ändå att årets höjdare måste ha varit Stockholm Marathon, när jag helt plötsligt insåg att sub 3:30 inte längre var en dröm, det kunde bli verklighet. Läs om den resan här.

Bjuder också på en favoritbild från det häftigaste loppet jag gjort, New York Marathon. Här är det Pertti och jag som passerar 15 km, notera synkroniseringen i steget ;).

Håll till godo så länge, en årskrönika a la Karin kommer. I sinom tid... ;)

9 kommentarer:

Anonym sa...

cool bild! jag har precis hittat till din blogg, verkar jättebra! jag är arton år och springer ganska mycket, men inte alls så långt som marathon och så :) hur gammal var du när du började springa seriöst och hur kan du vara så snabb?! var du det redan från början eller har du utvecklats stegvis och kört mycket intervaller - hur långa i så fall? jag brukar ha kilometertider kring 4:45, tycker det är hur fränt som helst att du kan springa kring 4:15! you go, girl!

Karin sa...

Hej Josefine och jättevälkommen hit. Tack för berömet! Jag har sprungit sedan 2003 och började springa marathon 2004, men har väl inte sprungit "seriöst" mer än senaste året. Min styrka är att vara seg, knappast snabb, så snabbheten håller jag på att jobba med. Senaste året har jag utvecklats jättemycket, säkert beroende på att jag börjat köra intervaller. Främst långa, tusingar. Kilometertider på 4:45 är grymt bra!

Anonym sa...

Hey Grrrl!
Shit oxå,jag som ville heja fram dig i Vallentuna. (frisk nu?)
Jag har fått order av min coach att springa Nyårsloppet.
Har egentligen ingen lust alls men det kan iofs vara kul att vinna "köttbulleklassen"...
För det finns väl en sådan klass?
Bye Drrrling!
Väldigt pumpaformade hälsningar.

Anonym sa...

Oj oj oj, vilken fart ni ser ut att ha på fotot :) Hur fort gick det där?

Och vad är det du gör med handen?

(ordverifiering= bryodin = bryr mig om dig :)

Karin sa...

Pumpkin-vännen: Åh, long time no see!! Jag får heja fram dig istället, jag är frisk men inte tävlingsbar. Du kommer att rocka, köttbulleklass bah! Men Linneaiterna får du inte spöa... ;) See you soon!!
Stina: Det gick lagom fort, oj oj oj! ;) Jag tror vi höll 4:55-fart ungefär. För övrigt har jag precis gjort V-tecknet mot en hejarklack, därav min märkliga handföring.
Ordverifiering: denti. Låter som finska för tänder, eller nåt ;)

Dunceor sa...

En liten årssummering ska bli trevligt att läsa. Det har ju gått väldigt framåt för dig i år och har förbättrat dig väldigt mycket!

Själv åkte jag på förkylning igen och har inte sprungit på en vecka. Tänkte köra årssummering imorgon också.

Gott Nytt År på dig!

Lena sa...

Såg att du fanns med på Göteborgsvarvets hemsida. För visst sprang du i "öronen"?

Karin sa...

Dun: Krya på dig! Gott Nytt År på dig med, mot nya utmaningar 2009 :-)
Lena: Va? Är det sant?! :-D Jodå, jag sprang i öronen då och ska göra detsamma i år. Garanterat!

Karin sa...

Hahaha, jag hittade sidan. Det är jag och Coola Karin på bilden ju :)