tisdag 13 januari 2009

Trött, tröttare, Karin...

Har ännu än gång drabbats av Den Stora Tröttheten... Sover jämt men är ändå trött, inte trött och seg utan trött och jättesömnig. Det är ett smärre trauma varje gång väckarklockan ringer ;) Antar att det hör årstiden till, det här gråa vädret och de få ljusa timmarna får mig att vilja gå i idé och vakna upp när marssolens strålar börjar värma. Nåja, vinterns gråskala kan jag inte göra så mycket åt, det är bara att bita ihop och hålla ut i några veckor till. Vi går ju trots allt mot ljusare tider!

Tröttheten till trots, träningen flyter på rätt bra iallafall. Har fått en hel del alternativträning (ja, alternativträning, icke-löpning, vad annars?!) i schemat och det är riktigt kul att slita i gymmet, svettas på cykeln och kämpa i trappmaskinen. Får se om det ger resultat för löpningen också, hoppas det. I vilket fall är det skönt att kunna träna på, men ändå ge kroppen löpvila. Några skador vill jag nämligen inte veta av, det är alltför många runt omkring mig som drabbats av överträning eller stressfrakturer...

Nu väntar en jogg till jobbet, imorgon blir det spännande tempopass med Pertti på Bosön. 4 km på 16:20 lyder coachens order, let's bring it down, shall we?!

16 kommentarer:

MarathonMia sa...

Det låter tufft! Vilken tid kör du på Bosön? Behöver du hejarklack?

Stor styrkekram och massor av pigg energi från mig till dig!

Anonym sa...

Helt rätt val av plats, "Tempopass på Bosön" har en ohyggligt seriös klang. "Tempopass på Lidingövallen" är inte riktigt lika häftigt...

Karin sa...

Mia: Tufft men görbart ;) Jag & Pertti åker direkt efter jobbet, typ vid 16, vill du med? Kram tebax!
NiklasN: Haha, jo. Och då måste jag ju prestera därefter också, gaaah ;) Tempopass på Lidingövallen låter gemytligt tycker jag.

Helena sa...

Pust, säger jag! Berätta sedan hur det gick *nyfiken & imponerad* :D

ordverifiering: pertyp= perti är en typ? ;)

Anonym sa...

Björnar och igelkottar är kloka djur. Och kaniner sover också mycket på vintern. :-)

Du Karin, jag är nyfiken: kan man inte få en liten sammanställning av en av dina träningsveckor?

Karin sa...

Helena: Såklart, uppdatering kommer ikväll :) Det kanske blir pannkaka av alltihop?! Pertti är en typ, en seg men väldigt snäll rackare ;-)
Bureborn: Jag visste väl att jag skulle ha blivit en igelkott istället! ;) Absolut, jag lägger ut en veckosummering på söndag tillägnat dig!

Masse sa...

Som vanligt stavas det K-O-L-H-Y-D-R-A-T-U-N-D-E-R-S-K-O-T-T

Karin sa...

Tröttheten? Njaej, jag äter ju jämt nu för tiden... Men för säkerhets skull ska jag ta en extra macka ;)

Nix sa...

I så fall stavas det O-V-E-R-R-E-A-C-H-I-N-G

Karin sa...

Overreach-vadåförnåt?! Nu fattar jag inte vad han menar ;)

Anonym sa...

Byt en bokstav?

Karin sa...

Vilken bokstav då? ;)

Anonym sa...

Tempopass i det tempot!? Efter sådan läsning behöver jag en rejäl tupplur.

Karin sa...

Det hade jag med behövt... :)

Anonym sa...

"h" mot "t" ?

Karin sa...

Överreagera? Ja, det kan man ju också göra...