söndag 18 januari 2009

Veckan som gick...

På begäran av Bureborn kommer här min träningsvecka, den vecka som gick. Jag sov bort ett löppass och ett styrkepass (överkropp) och har fått flytta om passen lite jämfört med coachens orginalschema, men i stort sett har jag gjort som beordrat ;-)
Måndag: Cykel (gym) 15 km backintervaller + trappmaskin (no hands!) intervaller 1+1 min 30 min
Tisdag: Löpning till jobbet 9, 2 km 4:52-pace
Onsdag: Yoga 30 min + löppass 15 km (uppvärmning+nedjogg 9,2 km 5:02-pace + tempolöpning 5,8 km 4:06-pace)
Torsdag: Lunchjogg 11 km 5:28-pace + snabbdistans 10 km 4:22-pace + uppvärmning/nedjogg 2,2 km 5:30-pace
Fredag: Idrottsmassage rygg/nacke/ben
Lördag: Långpass 25 km 5:02-pace + core 20 min (ska egentligen vara 30, men core efter långpass var visst ingen hit...)
Söndag: Ingen träning, bara jobb... kallas även vilodag har jag hört ;)
Frågor på det?
Totalt 72,4 km löpning. Och då tycker jag att jag har haft en lugn träningsvecka... :-)

10 kommentarer:

Thell sa...

Mkt imponerad över vilken nivå du ligger på. Läste detta inlägget och hoppades på att få se att du antingen var mkt yngre eller mkt äldre än mig, så jag slapp känna mig dålig :) Men du var bara 3 år äldre, attans :P
Gött jobbat iaf!

Oliver Sture sa...

Inte ett dugg avundsjuk, men grymt inspirerad!

Karin sa...

Thell: Välkommen hit! Tack för värmande ord :-) Inte ska du känna dig dålig, den bästa träningen är ju den som blir av, oavsett om det är ett eller femton pass i veckan. Jag sprang tre pass i veckan, once upon a time... ;)
Oliver Sture: Urkul att kunna inspirera! Nu blir jag riktigt glad :-)

Anonym sa...

Stort tack för tjuvkiken!
Jag säger bara WOW - va´ du tränar tjejen!
Imponerade distanser löpning, fyllda av kvalitet dessutom. Och på det gott om alternativvarianter. Åh, va det ska bli spännande att se var detta slutar!

MarathonMia sa...

men bejbi - har du marathon om 4 veckor?

Inte konstigt att du är trött ibland. Bio nån kväll kanske? A dejt just for you and me?

Anonym sa...

Härligt schema, känns väl ganska bra när man har ett ordentligt träningsupplägg som man lyckas hålla sig till!

Dunceor sa...

Det är bra upplägg tycker jag och schysst att du har lagt dig stabilt med bra veckor hela tiden (håller koll på dig på funbeat, hehe).
Om du håller dig skadefri och sån träningsdos så kommer 2009 bli ett ännu bättre år än 2008 och det gick fruktansvärt bra för dig 2008!

Karin sa...

Bureborn: Jag får tacka coachen för variationen, själv hade jag aldrig kommit på det :) Det känns jättebra!
Mia: Va?! Har jag? ;-) Man skulle nästan kunna tro det om man jämför med förra året, eller hur? Jag ser fram emot en dejt, bejb!
wushu cissi: Välkommen hit! Jo, jag är jättenöjd med upplägget, men får som sagt tacka coachen. Han tänker, jag tränar ;)
Dunceor: Welcome home! Jo, jag har rätt jämna veckor och får ju periodiserad träning också, som du säkert sett på funbeat, he he. Vi får se vart det bär... ;)

Jossan sa...

jösses vad du tränar tjejen!
Bra jobbat! Slit inte ut dig bara. Som vanligt är du en stor inspiration!

Catti sa...

Lugn vecka?? Ja du, tur du är lika galen, stark menar jag, som din coach. Lika barn leka bäst :-).
Glöm inte ladda om batterierna mellan passen.

Vi ses väl imorgon?

Kram kram