tisdag 16 juni 2009

20:37 :-)

Tack till världens bästa Tone som anmälde oss till Parloppet, revanschen för oss som fick DNF istället för en tjusig sluttid på maran... Det blev en otroligt mysig kväll, ett tufft och roligt lopp och framförallt; LÖPARGLÄDJE! :-) Att det sedan blev en sjätteplacering i mitt startlag och en åttondeplats bland damparen gör inte glädjen mindre. Och att mitt första officiella PB på 5 km landade på 20:37 blev grädden på moset. Duracell-Karin är tillbaka! Mot nya mål :-D

18 kommentarer:

Gunnar sa...

Way to go, Duracell-Karin!!! :-D <3 <3 <3

Clarre sa...

Snygg tid!

Trail.st sa...

Gött bra tid! Snyggt jobbat.

Masse sa...

NICE!!! Sub20 snart?

Marre sa...

Härligt jobbat!

Karin sa...

Gunnar: Tack! Måste ju jaga för att hålla jämna steg med dig ;) <3 <3 <3
Clarre: Tack!! Jag är jättenöjd!
Piratfarsan: *ler* Tack så jättemycket!
Masse: Uff, då måste jag ju öka med 7 sek/km ;-) På en platt bana, jo, då ska det kunna gå. Tror jag...
Marre: Tack tjejen! Nu jäklar ;)

Ordverifiering: unket. Måste vara träningskläderna som luktar... ;-)

Jossan sa...

Vad härligt att höra Karin!!
Riktig kanontid du klämde till med!

Elin sa...

Vilken kanontid :-) Härligt!

dagispappan sa...

Yes.. halvan på 20 sedan är det bara att jobba upp sig genom distanserna i det tempot: milen 40, HM 1:25 o.s.v.

Nu har jag också lärt mig nät-tecknet för glasstrut: <3

Emma sa...

Bra tid! Men tyvärr var banan inte 5 km utan bara 4,88. De gick ut med det i högtalarna ungefär en timma innan start... Surt tycker jag.

Anonym sa...

Håller helt med om att det var en toppenkväll och en jättekul tävling :-)
Jätteroligt oxå att du har hittat tillbaka till glädjen i löpningen!
Hade nöjet att följa din
"comeback" på närmsta möjliga håll då du drog fram mig till mitt
"officiella" rekord:20:48
TACK!!!
/kalle.

jumper sa...

Förlåt en gammal farbror, men ÄR det tecknet för glasstrut, eller skojar DP.

(Annars säger jag som jag brukar: Pröva att springa 5000 m på bana!)

dagispappan sa...

Jodå, det är det officiella sättet att teckna virtuella glasstrutar.
Kan också toppas med strössel <3: rån <3= eller varm chokladsås <3~

Johan sa...

Härligt! Duracell-Karin is back! Grattis till en kanontid!

Karin sa...

Jossan: Tack, tjejen!! :)
Elin: Glad jag blir, tack!
DP: Yes! Jag ska baske mig kunna säga att det fläktar bra i 4-fart. Nån gång ;-) Glasstrut på dig med! :-D
Emma: Välkommen hit. Håller med dig, surt! Särskilt eftersom banan är kontrollmätt enligt hemsidan... Nåja, nån gång ska jag väl klämma till med 20:37 på 5 km också ;-)
Kalle: Hahaha, vad kul :) Stort grattis till tiden! Jag tar åt mig en pyttedel av äran :-D
Jumper: Vad DP än säger så är det konstiga tecknet faktiskt symbol för ett hjärta. Fast liknelsen med en glasstrut gillar jag, glassälskare som jag är :) 5000 m på bana ska testas i sinom tid. Lovar!
DP: Hahahaha :-D Jag gillar verkligen symboliken!
Johan: Beware :-D Tack!

Maria sa...

Grattis Karin!

Gött jobbat! Tillbaks på banan :o)

Sofy sa...

sweet!

Carina sa...

Bra jobbat! Vilken härlig comeback!! Jag visst inte att det var så illa på maran!! Vilken mardröm!!