tisdag 16 september 2008

Träningsvärk. 12 dagar kvar.

Igår gjorde jag något som förmodligen var hur korkat som helst, men så vansinnigt kul att jag inte ångrar mig för en sekund. Jag hängde med min vän och kollega P på ett lunchjympapass på Friskis och det var såklart inte vilket pass som helst... Nej, ett intensivpass tyckte hon att vi skulle gå på. Och jag var ju inte sen att anta utmaningen;-)
Att det var ett bra beslut visade sig tämligen omedelbart. Jag känner till en jympaledare i Stockholmsföreningen, vi gick ledarutbildningen ihop 1999 och gissa vem jag krockar med det första jag gör?! Jodå, Mårten himself. Det medförde att jag kom in gratis på passet, bara det var ju en bonus! Dessutom var Johan Holmsäter med på passet, lite coolt att ha jympat bredvid en Friskis-legend :-)

Hur som helst, när musiken drog igång försvann mina planer på att ta det lugnt. Mårten inspirerade och musiken fick mig i spinn, det var 110% som gällde och det var helt underbart! Vad som inte är lika underbart är träningsvärken jag har idag. Det gör ont överallt utom i benen... Benen ska å andra sidan få sitt nu ikväll, det är Linnéaträning som gäller och på schemat står tusenstege. För min del blir det lugna intervaller idag, ingen mer träningsvärk eller mjölksyra före Berlin. Det närmar sig med stormsteg nu...

8 kommentarer:

Helena sa...

Åh! Friskis känns så...90tal!! Vad kul! Vilken bra alternativträning:D

Magda Gad sa...

Tihi, hade du benvärmare? ;-)

askan sa...

Haha, den snabba marathonlöparen får träningsvärk av friskispass, det är ju jätteroligt!! Ibland blir man avslöjad att det inte bara km-tider som visar hur vältränad man är :)

(själv kröp jag kvidande hem från sjukgymnasten igår)

Anonym sa...

Jag röstar för Friskis som alternativträning vilken dag som helst!
Ger fullkomligt härlig träningsvärk om man inte varit dit på ett tag. Löpträning i all ära men resten av kroppen blir ju lite eftersatt...

Karin sa...

Helena: Hahaha, jag är nog fast på 90-talet i såfall ;-)
Magda: Nej, järnspikar! Det var DET som saknades ;-)
Askan: :-D Jag fick ju inte träningsvärk i benen... Konditionsdelen var piece of cake, men styrkan... ojojoj...
Bureborn: Ja, verkligen! Och Friskis medför på något sätt samma glädje som löpningen, enkelheten och acceptansen. Var den du är, gör det du kan, ha kul ihop :-)

Jossan sa...

åhå nu blev ag nästan sugen på att prova ett friskis pass, har aldrig varit på ett sånt.

Du kommer greja maran i Berlin galant, tvivlar inte en sekund på det!!!

Karin sa...

Friskis är jättekul, tycker jag. Andra tycker att det är rå-töntigt. Men de har fel ;-) Klart du ska testa, Jossan!

J sa...

Friskis 2008 är inte friskis 1990.... grymt roligt och varken benvärmare eller dansband så långt ögat når! testa!