torsdag 11 september 2008

16:16:16

Yes! Sexton dagar, sexton timmar och sexton minuter kvar till starten i Berlin Marathon var det alldeles nyss. Nu är det ännu mindre tid kvar... När jag tänker på det så pirrar det förväntansfullt och nervöst i hela kroppen. Det känns som om en formtopp kan vara på väg, eller så inbillar jag mig bara. Men ändå. Nu är jag sådär laddad och taggad att prestera som jag vill vara, marathonspöket sover ännu gott och har inte hunnit skapa tvivel i hjärnan. Än...
Åh, jag vill prestera, jag vill springa, jag vill uppleva underbara Berlin och jag vill göra det nu!! Mot Berlin!

15 kommentarer:

Anonym sa...

Achtung, achtung! Målmedveten barnmorska på krigsstigen ;)
Kör hårt!

Anonym sa...

Puh! Superkarin är tillbaka! Så skönt!

Klart du har en formtoppning på G!

Nix sa...

Det är en bra tid på ditt första 24-timmars ;)

Helena sa...

Åh Karin! Nu blev jag ju så där nervös igen;) Orkar ni vänta i flera timmar på att dra mig över mållinjen? För det lär ni få göra:D

gullfot sa...

Såååå spännande!! Yeehaaa!!

MarathonMia sa...

När åker vi sa du?

Catti sa...

Klart du fortsätter din resa där du ständigt springer in nya PB på en formtopp som inte verkar ha någon ände.

Du är laddad & taggad, du är GRYM!

Magda Gad sa...

jag räknar med PB här

Benet sa...

Härligt! Det luktar sub 1.30 ända ner till Skåne :-D

Så spännande!

Benet sa...

Ehhh, god morgon Benet... 1.30?? På halvmara-passeringen då, va? Ehhh, ja just det! God morgon!

Anonym sa...

Hur tillbringar man sexton timmar, sexton minuter och sexton sekunders väntan? Har du något att pyssla med för att få tiden att gå?

Karin sa...

Berglund: Haha, jag lär hinna tvivla många gånger innan jag är där, men ja! Achtung ;-)
Bureborn: Jag tror, jag hoppas, jag önskar!
Nix: Hahaha, det vore nåt!
Helena: Jag kan vänta hela dagen på dig om det är så. Men så blir det inte, du kommer i mål på fina 4:16:36!
Fredrika: Ja! Hjälp! Jag har redan börjat bita på naglarna...
Mia: Va? Åka?! Jag trodde att du skulle flyga och jag kunde snika med som Fasan-last... Vi får ta Ryan istället då. 25:e typ.
Catti: Först ska vi se om det blir formtopp eller förkylning. Men tack, vännen! :-)
Magda: Shit, nu blev det press på mig! Bäst jag gör PB, annars får jag väl en redig upper-cut när jag kommer hem ;-)
Benet: Godmorgon! Jag har sagt precis samma sak själv; "sub 1.30 vill jag göra". Ehm... kanske inte på helmaran då va?! Men det vore ju grymt att lyckas med DEN saken :-D

Karin sa...

Jumper: Åh, du hann emellan mitt svar. Du får ett alldeles eget svar såhär istället. Nu har jag ju lyckats slå ihjäl några timmar till; 15 dagar, 22 timmar och 45 min kvar till start... Jag jobbar tack och lov heltid, så det blir mycket jobb som fördriver tiden. Plus en del träning. Och en inneboende, icke-springande, syster som underhåller mig med annat än löpning. Hon hävdar att jag blir fixerad och överfokuserad när det är lopp på gång. Förstår inte vad hon menar ;-)

Masse sa...

Semiautist redan nu?

Karin sa...

Nej, det är för tidigt...Men jag anar att det kommer att bli en ordentlig vända av semiautism inför detta marathon. Nu är jag mer som ett barn i väntan på julafton ;-)