onsdag 24 september 2008

Status: Gökboet. 4 dagar kvar.

Mitt jobb liknar just nu ett dårhus mer än något annat. Inte bara som miljö utan dessvärre även patientmässigt... Att det är en byggarbetsplats för tillfället gör inte saken bättre, det sprang bygg-gubbar, barnmorskor och patienter kors och tvärs över hela avdelningen igår. Själv gjorde jag parodi på mig själv i mitt försök att kommunicera med en patient som endast talade bengali och knappt ville titta åt mitt håll. Eller för den delen när jag försökte lugna en kvinna som bara grät och skrek och hittade fel på allt; det var för varmt, för kallt, hon var trött, vattnet var ljummet, barnet skrek, det drog från fönstret, solens ljus var för starkt... you name it! Kände mig ungefär som John Cleese i Fawlty Towers i mitt kroppspråk och som Jack Nicholson i Gökboet för övrigt. Och allt jag ville var att åka hem och få vara ifred i min marathonuppladdning...

Dessvärre fick jag inte vara ifred med marathonuppladdningen ens efter jobbet. Jag var tvungen att reda ut ett visst huvudbry och det tog mer energi än jag trott. Å andra sidan, nu har jag rensat ut ett litet spöke och kan åka till Berlin med fokus på att ha kul och att prestera. Jag ska springa mig igenom frustrationerna och gå i mål lycklig och redo för en nystart i oktober. För i oktober kommer det att hända flera spännande saker på löparfronten :-)

Så; status Gökboet ska förbytas till status Duracell-Karin. Berlin hägrar imorgon och formen känns på G. Gårdagens 9,5 km i 4:30-fart utan större ansträngning bådar gott. Berlin is calling!! :-)

13 kommentarer:

Katarina M-I sa...

Jag ser det redan framför mig; hur du sträcker upp armarna mot skyn och känslorna väller ut från hjärtat hur nöjd du är. Du gråter nog en skvätt också...

Kraft, Karin!

KRAM

MarathonMia sa...

Det är underbart vännen! Varför kolhydratsdränera när man kan spökdränera? Nu har du rum för ny, frisk energi! Det ska vi se till att proppa dig full med!

Har jag sagt att jag tycker att du är grymt snabb?

MarathonMia sa...

tralalala Free your miiiiind, and the rest will follow... trallalalla

Anonym sa...

Du kommer greja det här galant Karin, du är som en maskin som bara presterar och presterar! Undrar var din gräns går? 2:45?

gullfot sa...

Jag tycker det låter som att du redan står över allt det där världsliga och verkligen är Duracell-Karin nu!!

Åååååhhh ser redan fram emot sms:en som skall droppa in :-)

Anonym sa...

Lycka till ihelgen. Håller tummarna föer er alla som ska springa :)

Anonym sa...

Är det inte söndag snart? Jag klarar snart inte av att vänta längre!

Karin sa...

Katta: Där gav du mig en målbild. Tack, tjejen! Du ska veta att det värmer!! Kram!
Mia: Precis! Ghosts out, energy in :-) Free my mind, and the rest will follow... you bet! Tack vännen!!
Johan: Jag hoppas du har rätt... Gränsen går förmodligen snart. Jag hade dock tänkt att ta reda på vart innan jag slutar springa ;-)
Fredrika: Hmmm, du kan ha rätt... Jag har åtminstone kunnat lämna en hel del oväsentligheter bakom mig. Känns som om jag kommer att bli fullkomligt livsfarlig när jag landat i Berlin och verkligen fattar att jag ska springa. Beware! ;-)
Elin: Tack, tjejen! Det uppskattas :-)
Bureborn: Inte jag heller. Fast du har ju en skojig lördag att se fram emot, åh, så spännande!!

Catti sa...

Du lär kuta i från både löpare och frustrationer. Dom senare får mosas av alla tusentals fötter som springer bakom dig.

Jag tror nystarten kommer redan på söndag när världens bästa Duracell-Karin-Kanin går i mål, lycklig och med nytt PB.

Tänker på dig.

Kram

Anonym sa...

Jag är faktiskt mer spänd inför ditt och alla andras maraton i Berlin än mitt egen Lidingölopp. Ni är så bra på att bygga upp spänningen och förväntningarna. Kanske ska du börja skriva filmmanus? Fast filmbranschen är nog värre än gökboet?

Anonym sa...

I kaos bor Gud. Lycka till på maran. Inte för att du behöver det. Du kommer att krossa rekorden ändå.

askan sa...

Lycka till!! Jag följer dig och dina steg i mobilen så klart, det här blir spännande!

Karin sa...

Catti: Tänk så rätt du fick! Tack underbaraste, goaste du!!
Bureborn: Efter gökboet-veckan på BB är jag beredd att prova vad som helst, även filmbranchen ;)
Coach D: Det värmde, verkligen. Tack!
Askan: Tack, himla glad över supporten!! :-)