tisdag 21 oktober 2008

Förnekelse

Nu har uppladdningen börjat. Iallafall om man ska tro kloka Masses inlägg om uppladdningen inför ett lopp. Han delar in det hela i fem faser; förnekelsefasen, virrpannefasen, what-ever-fasen, koma och själavandringen. Och jag har hamnat i den solklara förnekelsens land... Jag har nämligen sett till att vara upptagen varje dag utom fredag denna vecka och på måndag morgon ska jag stå på Arlanda med väskan packad och klar. Lördag morgon åker jag till Åland i svinottan och kommer hem söndag kväll.Jag har inte köpt nya strumpor, gel eller sportdryck än. Eller funderat över vilka kläder som ska packas. Än mindre hunnit bekymra mig över att mina färdhandlingar med tillhörande startbevis försvunnit i postgången. Har inte växlat till mig dollar. Har ingen aning om vart passet ligger. Ska jag springa ett marathon nästa söndag? I New York?! Oh, dear, vad har jag gett mig in på... Nu igen ;-)

14 kommentarer:

Masse sa...

Virrpannefasen. Definitivt virrpannefasen

Karin sa...

va?! Har jag redan hunnit dit?! Jag kanske befinner mig i gränslandet? Det var först imorse som det slog mig på allvar att jag faktiskt har ett marathon ta mig igenom. Och nu blir jag sådär pirrigt nervös :-) Mot virusbutiken för shopping, snarast!

MarathonMia sa...

Virpannefasen! Självklart. Behöver du köpa mina tjänster som organisatör så kan jag "mamma" dig några dagar medan du sysslar med annat ;-)

Magda Gad sa...

Mia: vilket erbjudande!
Karin: nåt sånt skulle jag ha tackat ja till direkt :-)

Karin sa...

Mia: Va? Har Masse rätt?! Hjääälp! Jag tar omedelbart fasta på dina tjänster, bara de inte är för dyra... Räcker statusuppdateringar? ;)
Magda: For sure! Det kan behövas ;-)

Catti sa...

:-),,,hmmm, undrar om det finns mer saker än din resa rätt in i NY maran som fått dig att bli så virrig.
Är säker på att du får alla bitar att falla på plats.

Karin sa...

Hahaha :-D Ärligt talat, jag är lite disträ just nu. Tror dock att det hela löser sig snart. Annars är jag mer nervös för N.Y än jag anar ;-)

Anonym sa...

Jag ska till smurfbyn och dricka hallonsaft i kväll...ska jag hälsa till någon speciell...?

Karin sa...

Hello pumpkin! Tack, men det behövs inte. Jag ordnar det själv ;)
Skål i hallonsaft på dig!

Nix sa...

Om en smurf och en kanin skaffar barn, vad blir det då?

Skit i att packa ;)
Ta med löparkläderna och köp resten på plats. Det enda som inte finns att få tag på är Linnéakläder!

Det enda viktiga är att du kollar pass och startbevis - resten löser sig.

Dollar tar du ut ur automaten - så slipper du riskera att bli rånad på alla växlade kontanter.

Anonym sa...

Har jag missat nåt nu igen?

Karin sa...

Nix: Det vore intressant att ta reda på. Oklart om tillstånd ges för sådan forskning dock ;)Packa ja... det kommer att bli en intressant tillställning, temperaturen har varit allt mellan nära nollgradigt och 20 plusgrader. Hmm.
Tildo: Njaej, det tror jag inte. Jag har bara upptäckt smurfarna, sent omsider.

Magdalena sa...

Vad härligt med en Mara i NY. Håller tummarna för dig!

Karin sa...

Välkommen hit Magdalena, och tack så jättemycket! Ska bli kanonkul :-)