onsdag 8 oktober 2008

25 dagar kvar!

Ojojoj, nu vaknade tävlingsnerverna igen. Råkade surfa in på NYC Marathons hemsida för att bara kolla lite... Innan jag visste ordet av hade jag sökt i startlistan, hittat mitt väldigt långa startnummer (321366) och fått startgrupp och starttid (andra startblocket, startar kl 10.00). Gissa om det pirrar i magen av förväntan, nervositet och lite, lite prestationslusta nu :-)

För att dämpa mig lite tänker jag på att jag varit förkyld i en veckas tid och fortfarande inte har sprungit sedan förra torsdagen. Plus att jag inte kommer att kunna prestera i N.Y, det är liksom omöjligt med förra söndagens urladdning i benen. Men ändå, ååååh vad jag längtar :-)

14 kommentarer:

MarathonMia sa...

Din blogg har aktiverat någon konstig sorts förvrängare - det står:

"Plus att jag inte kommer att kunna prestera i N.Y"

när du nog skrev: "Jag kommer som vanligt att prestera mitt för dagens bästa i N.Y"

Eller är det min webläsare som kodat om?

Kram!

Anonym sa...

Prestera och prestera. Obehagliga ord för mig, men som jag vet, inte för dig. Kul kommer du att få, bombis ! Längtar till själva NY som galen. Avis är bara förnamnet. Avis både på att du får göra stan och din form, men själva maran, njaa. Jag är liksom inte där... Jag maffelunkar för att få slimkroppen att hålla ihop istället.

Give'em what you got !

Magda Gad sa...

Men o, hur har vi det med det positiva tänkandet och den mentala uppladdningen? :-)

Ta bort alla "inte" ur texten så blir den bra :-)

Dunceor sa...

NY är en galet trevlig stad, vi var ju där förra året precis när det var NY Marathon. Enda jag kan säga är att ta med dig rätt mycket kläder, det var rätt kallt när vi var där. Annars så rekommenderar jag Lower East Side och Metropolitan Museum. Jag hade ju lite problem med mitt ben vid den tiden förra året så blev ingen löpning för mig men det är enormt många människor som joggar i Central Park.

Maran tycker jag du bara ska njuta av och du kommer prestera.

Anonym sa...

Din länk fungerar inte och på hemsidan hittar jag ingen startlista. Är du ensam från Linnéa där?

(Det blir nog trevligt i New York. Lycka till hinner jag nog säga många gånger på 25 dar. Här är den första).

Anonym sa...

Nehej Karin, du ska inte plocka bort några inte i ditt inlägg. Det här är din blogg - och där får du vara lite nere om du vill. ;-)
Och då gör vi omedelbart vårt jobb och dränker dig i uppåttjack! Klart du kommer att prestera i NY, för det gör du alltid!

gullfot sa...

Spelar ingen roll, undermedvetna hjärnan förstår ändå inte ordet inte ;-) Och Karin kan inte hjälpa att hon springer snabbt, det blir så i NYC också.

Ordverifiering: buahkj, det låter som maratonspöket härjar på bloggen!

Sofy sa...

Struntprat. Klart du kan prestera i NY. Kram

Karin sa...

Mia: Hahaha, klart jag kommer att prestera ett marathon. Fast inte prestera en ny supertid á la 3:15 :-)
Slimslender: Maffelunk är icke att förakta. Jag lovar att redogöra för mina äventyr här, även icke-löpande sådana :-)
Magda: Nämen nu försöker jag ju vara realist ju ;-) Ska jag vara ärlig så tänker jag "nu jävlar ska jag visa vad jag går för", som alltid :-)
Dunceor: Jo, jag hade turen att få fira nyår ihop med glada tjejkompisar i NY för två år sedan. Galen stad! Vi bodde då först på Lower East men flyttade till Upper East efter några dagar. Metropolitan Museum, noterat!
Jumper: Förlåt; ett "http://" för mycket. Nu har jag ordnat detta så länken ska funka. Det finns ingen riktig "startlista" men en "Entrant information" där man kan söka på namn (Entrant database). Har dock inte anmält mig för IF Linnéa, hoppas på att kunna fixa det på plats. Så vitt jag vet är jag ensam för klubben där i år.
Bureborn: Tack, tjejen! Fast inte är jag nere inte, försöker bara vara realist, som sagt...:-)
Fredrika: Hahaha, det ligger något i det du säger. Jag är faktiskt helt nöjd med att klara sub4, ärligt talat. Men jag är ju inte den som bromsar om kroppen vill springa ;-) Och ja, spöket är nog lite löst trots allt...
Sofy: Jadå, ett fullföljt marathon är alltid en prestation och jag har inga planer på att bryta. Nummer 10 ska fullföljas om jag så ska krypa ;-) Kram!

Benet sa...

Förstår din längtan, Karin. Längtan att få uppleva en av världens coolaste städer. Längtan att få uppleva ännu ett marathon där du, oavsett om du förstår det eller ej, kommer att prestera som bara du kan.

Helena sa...

Ja vad finns att tillägga? Du kommer prestera big time in the big äpple:D Jag är bara liiiiite avis på att du ska åka dit! Säger som jumper; kommer att hinna säga det många gånger på 25 dar; LYCKA TILL!

MarathonMia sa...

Men herregud människa. Bara för att du har satt ett nytt mål - berhöver det inte innebära att du når det direkt!

Skulle det vara så är målet för lågt satt. Nu har du satt ett mål som du ska sträva MOT - vilket du kommer att göra. Inte ska du ha bråttom - då glömmer du bort att njuta på vägen.

Kör så det ryker om du har en bra dag. Tillåt dig att njuta av annat om kroppen inte riktigt är med.

Du är ung, du ska precis börja med din träning mot sub 40 och har all tid i världen. Jag kommer vara en av dina stoltaste vänner på din väg mot Sverige-eliten :-D

Nix sa...

Äntligen får jag använda mitt nyvunna uttryck:

Säger du snöripa slår jag ihjäl dig!
Och för att fortsätta på den inslagna vägen med att citera litterära storheter så parafraserar jag jumper: Varför tokshoppa i NY när man kan titta in i stängda affärer i Mariehamn...

eller: Varför springa med en massa folk på Manhattan när man kan runda en kon alldeles ensam på den Åländska landsbygden?

För övrigt passar det alldeles utmärkt att kaninen är nere just nu. Det brukar hon vara innan hon kopplar in batteriladdaren i väggen...

Karin sa...

Benet: Tack för dina ord, jag blir lika glad varje gång :-) Det värmer!
Helena: Det är okej, jag hade också varit avis på mig om jag varit du ;-) N.Y är ju underbart!
Mia: Bråttom, jag?! ;-) Nävars, såklart jag är jättenöjd med att bara fixa att springa som jag gör. Fast jag vill ju alltid bli lite, lite bättre... ;-)
Nix: Snöripa ;-) (jag känner igen det från någon tecknad serie, vilken?!). Ja, varför springer jag inte runt konen på Åland för. Om jag skulle springa lika snabbt där om i Berlin så skulle jag ju vinna damklassen :-)