lördag 28 juni 2008

25,5 K i värmen

Dagens långpass: 25,5 K, snittpace 5:33 min/km, snittpuls 161 spm. Bitvis tungt och motigt, men mestadels bara alldeles underbar löparglädje som jag delade med Mia. Rundan: Kungsholmsstrand-Kristineberg-Fredhäll-Västerbron-Hornstullsstrand-Årstabron-Årstaviken-Johanneshovsbron-Norra Hammarbyhamnen-Stadsgårdskajen-Söder Mälarstrand-Västerbron-Norr Mälarstrand och målgång vid Stadshuset. Plus att jag tog en bonussväng från Stadshuset till busshållplatsen vid Centralen då :-) Idag känns alla ord överflödiga, det blir ett långpass i bilder och en film istället.
Årstabron Över stock och sten Utsikten från Västerbron Två trötta långdistansare efter 25 km löpning
Rundan var verkligen en skön revansch efter gårdagens krasch, även om jag såklart fick skylla mig själv när jag gick ut så hårt... Nåja, det känns iallafall bra att veta vart man har sig själv inför kommande veckors träning.
Avslutar med en riktigt skön låt som jag råkade höra på väg hem från jobbet häromkvällen. Känner igen mig så väl i texten...

9 kommentarer:

Benet sa...

Härligt, Karin. Revansch är gott. Långpass är ännu goare.

MarathonMia sa...

Det var verkligen en toppenrunda för pannbenet! Det tog ända fram till 22-tiden att återfå balansen i kroppen. Nu är jag återställd. :-)

Det har smugit sig in ett extra http: i filmlänken - går inte att komma fram - men det kan ju vara så att den har blivit censurerad pga av flåset ;-)

Helena sa...

Vad roligt! Härliga bilder, de säger mer än tusen ord eller hur? Stockholm är vackert!!!!

Karin sa...

Benet: Precis så är det :-)
Mia: Oj, tur att träningströtthet bäst balanseras med god mat och bubbel då ;) Och jag har rättat till felet, tack för att du sa till!
Helena: Stockholm är underbart! Antar att du hade liknande vidder på din runda idag?!

MarathonMia sa...

Men hallå - vem sprang du med? Så där ser inte jag ut ;-)

Katarina M-I sa...

Shit tjejer, nu hänger jag snart med i erat tempo:) Fick till 19 km ikväll, medelpuls 159. Men det är klart, jag har en bit kvar till 25...

Läste precis Mias upplevelse av passet... blev väldigt hungrig:)

/Katta

Anonym sa...

En sån lättnad! Läste ditt föregående inlägg. I väntan på de rätta uppmuntrande orden, gick jag vidare till detta. Och nu behövs ju egentligen inga hurtfriska hejarop - du tog revansch med besked! Som vanligt.
Bra jobbat i värmen brudar!

Felicitas sa...

Du är så himla duktig gumman!! :D

Karin sa...

Mia: jag sprang med dig... tror jag?! ;)
Katta: :-) Helt plötsligt så har man liksom bara kommit några km till utan att reflektera över det... Underbart, tjejen!
Bureborn: haha, ja, det var en skön revansch!
Jane: Tack detsamma, pinglan!