måndag 16 februari 2009

Ny vecka, nya tag

Förra veckans träning blev inte riktigt som planerat. Den Stora Tröttheten slog till och gjorde att orken inte räckte så långt som jag ville. Facit för träningsveckan lyder som följer:
Tisdag: 10x380m-intervaller längs Årstaviken@3:45 min/km. 30 sek ståvila
Onsdag: 12K distanslöpning, tungt och moddigt
Torsdag: Vila. Bara vila...
Fredag: Intervallstege, fast inte som coachen tänkte sig... 1x(2000-1000-800-400)m. Inte riktigt så progressivt i tempo som jag hade hoppats på. Halt som attan på EIP.
Lördag: Långpass, 25K @ 4:49 min/km. Ljuvligt! Därpå utekväll som slutade någonstans på morgonkvisten. Endorfinkick av kaliber!
Söndag: Vila. Trött som bara den... men lycklig! :-)

Så, nu ligger en ny vecka framför mig och jag börjar träningsveckan med ett pass på gymmet. I stegtävlingen har jag på en vecka tagit mig 170 km, befinner mig strax norr om Rödby enligt kartan. Får nog ta och öka tempot lite... Here we go!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kör intervallerna på löpband. 2% lutning. Kör ståvila 90 sekunder.

Karin sa...

Löpband?! okej, du vara boss och jag tänker bli snabbare ;-) (nu håller jag en tumme för ett isfritt EIP på lördag, men annars lovar jag att ta bandet)

Anonym sa...

Håller nästan tummarna för att isen ligger kvar. ;-)
Det där med intervaller på löpband skulle jag bra gärna vilja veta hur man fixar nämligen. Begrundade en kille som smidigt hoppade av och på bandet i full fart. Själv vågar jag mig inte ens på ett försök. Så en levande beskrivning vill jag ha om du tvingas ta till bandet!

Anonym sa...

Intervaller på löpband har jag tänkt på många gånger men då får det nog bli med fartsänkning som vila. Att hoppa på och av känns lite sådär faktiskt ;)

Kör hårt! :)

Karin sa...

Bureborn: Hahahaha, jag ser framför mig hur jag hoppar på löpbandet och slungas av, rakt in i väggen :-D Jag lovar, OM det blir så eländigt att jag måste springa på löpband så kommer en fullkomlig redogörelse. I detalj!
Berglund: Jag har kört 800-metersintervaller på löpband, med fartsänkning. Det var... inte alls lika kul som det är att springa på bana ;)